Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gaat om een astra g 2.2 station.
Stoel is ondertussen gerepareerd, getest, en volgens de reparateur werkt de verwarming naar behoren.
Blijft alleen de vraag open staan welke draadjes ik nodig heb van de stoel naar de grote stekker (X1?) En in welk gaatje de pinnetjes moeten.
Hoi Haasje,
Ik heb een paar auto’s op de sloop bekeken, en de gordel is goed.
Alleen moet blijkbaar toch het plastic deel van de stoel af, en komt de de gordel er achter.
Nu moet ik dat los zien te krijgen. Er zit een ronde dop in, en die zit vast.
Weet je of dat moet draaien of dat die er met gepast geweld uit gaat?
En om niet nog een topic aan te maken, weet jij een trucje om de elektrische raammechanismes achter eruit te halen?
Die zitten vast met popnagels?
Hoort dat, of heb ik weer wat? Zit in een cdx, en is dus niet zelf erin gezet.
:help:
Ik denk zomaar dat hij gekit zit.
De spoiler van mijn Astra G zit ook gelijmd.
Het verhaal bouwjaar en Lelystad had ik nog niet eens aan gedacht.
Dat zijn ook kosten die er nog bij komen.
Als voorbeeld: een BMW318iS uit 89 heeft een 1.8 16V met 140pk.
Met de juiste nokkenassen, goede uitlaat, aangepaste LHM en computer trapt die er 160pk uit.
Als je daar mechanisch aan gaat sleutelen is er vast nog een pk of 10 extra uit te halen zonder dat het duizenden euro’s gaat kosten.
Ik denk dat als je de investering van een OPC blok in jouw 1.8 steekt dat je er best wat leuks mee kan.
Opel haalt 160pk uit de 2.0. Met wat klussen en meer toeren haal je dat ook uit een 1.8.
Succes met de keuze.
Voordat je gaat beginnen zou ik eerst wat dingen op een rijtje zetten.
Een OPC blok is net zo oud als jouw huidige blok, alleen wat meer peekaas.
Geleverd in een auto voor mensen die graag extra betalen om een snellere auto te hebben, maar hem goed gebruiken. Hij gaat tenslotte na 3 jaar naar de nieuwe eigenaar.
Dan komt hij in handen van iemand die zijn droom ziet uitkomen, er een tijdje goed voor zorgt, en de auto weer weg doet tegen de tijd dat er grote kosten aankomen.
Dan begint de auto aan een lijdensweg van mensen die het allemaal net wel of net niet kunnen betalen, maar die gewoon even in een snelle auto willen trappen zolang hij het doet.
Na zo’n beetje 8 eigenaren 15 jaar verder komt de auto bij een liefhebber die op dat moment pas de auto kan betalen, en naar eer en geweten begint met het opknappen. Daarbij komt het inwendige van de motor als laatste of niet.
En als die auto gesloopt is ga jij het blok dat al een tijdje op de plank ligt met een bonnetje met lage km stand in jouw auto laten bouwen,
Als je dus aan een klus als dit begint moet je eerst het blok opnieuw gaan opbouwen, anders krijg je er veel ellende mee.
En voor het geld kan je ook wat leuke dingen aan je 1,8 laten doen om er weer plezier aan te hebben.
Ik wil bovenstaand topic naar boven halen.
Mijn probleem lijkt hier sterk op.
Vorige week een rondje DE gedaan, en flink door gereden waar het kon, en natuurlijk ook veel file gereden.
Bij thuiskomst draaide de ventilator toen ik de auto op slot deed. Geen argwaan, omdat het niet raar is dat hij het warm had.
Volgende dag de accu leeg.
Bij montage volle accu ging de ventilator meteen draaien.
Binnen alle zekeringen getrokken die met de motorkoeling te maken hebben, maar hij bleef draaien.
Uiteindelijk de 4e zekering van boven onder de motorkap, en toen werd het stil.
Nu staat in het instructieboekje dat die zekeringen een groot deel uitschakelen, omdat het hoofdzekeringen zijn, en je naar de dealer moet als daar iets mee is.
Ik kan in het boekje ook niks vinden over de functie van die zekeringen.
Kan iemand me hiermee helpen?
Kan het heel veel kwaad om zo te gaan rijden, of kan ik beter de stekker van de ventilator eraf halen en de zekering terug doen?
Het gaat om een 2001 Z22SE. (met airco )
Dankjewel Liviu.
Je hebt het weer goed. Het was de massa van de computer.
Na jouw reparatie heb ik de computer opgehangen. Rubber blok op de motor, busjes, en nog een rubber blok. Hier zit de computer op gemonteerd.
Massa met een draadje naar het kleppendeksel.
Door de overweldigende reacties op dit forum is mijn liefje wat gaan rondbellen naar dealers om te weten te komen wat er aan de hand is.
De Astra is door een bevriend garagebedrijf afgesleept en onderzocht.
Daar kwam al snel aan het licht dat de startonderbreker niet het echte probleem was. Met wat doorzoeken kwamen ze bij de massa van de computer.
De kabelschoentjes waren los gegaan. Van buiten niet te zien, maar toch slecht contact. Nieuwe oogjes op een nieuw draadje, en de auto start weer zoals de laatste 8 jaar.
Wel zo netjes om ook de oplossing te posten na een vraag. Misschien heeft iemand er nog wat aan als er ooit weer bezoek op het forum komt.
<p style=”text-align: left;”>Zijn er nog andere mensen in de regio die de Astra kunnen uitlezen?</p>
Lijkt me sterk dat ik een andere auto moet kopen als ik cruise erop wil.🤔<p style=”text-align: left;”>Hoi Liviu,</p>
Ik had begrepen dat je eerst de computer moet uitlezen om te zien of er cruisecontrol in zit.Als het er niet in zit kan je het niet activeren, en hoef ik ook niet alle onderdelen in te kopen.
Je hebt me al eens goed geholpen. Is het raadzaam om bij je langs te komen om hem uit te lezen?
Haasje, bedoel je dat de zitting van mijn sedan dikker is?
Aangezien mijn sedan hoogstwaarschijnlijk toch een enkeltje sloop krijgt, weet je of het mogelijk zou zijn om de leder bekleding over te zetten op de dunnere zitting van de hatchback?
En ff een heel andere vraag tussendoor. Mijn 2.2 reed met 260dkm nog als nieuw. (Automaat)
Zijn er dingen waar ik tegenaan kan lopen bij een 1.8 met km standen tegen of boven de 3ton?
Ik heb ivm vaste lasten ook gekeken naar een corsa met 1.8, maar 300dkm is best veel.
Een minder dikke Vectra kopen en de leuke dingen overzetten zal op korte termijn het goedkoopst zijn om toch mobiel te blijven. Komt bij dat ik ruim een uur per dag in de auto zit en toch wel gewend ben aan de luxe.
Vandaag met de Astra G geweest, en dat rijdt op zich net zo goed als de Vectra, maar ik merk wel aan alles dat het een klasse lager is.
Dan ben ik bang dat de maandelijkse besparing van de Corsa niet opweegt tegen het rijgenot. Al denk ik dat een gsi misschien volwassener aanvoelt als een gewone Corsa.
Heel verhaal weer, maar het is best ruk bij het besef hoeveel ik in de Vectra geïnvesteerd heb, en dat ding nu onbruikbaar in de garage staat.
[quote quote=18359293]Ik zou er winterbanden omleggen, want meestal krijg je er geen drol voor. Maar iets meer info over de velgen en banden (merk, type, maat en hoeveel mm nog over, productiedatum – dotcode) is misschien verstandig? En waar ze liggen. [/quote]
Ik heb voor de winterperiode een set 17″ met banden van een Saab Vector. Zomertijd op Vectra C 17″. Geen reden dus om op 15″ te gaan rijden.
Wat ik heb liggen zijn de originele 6×15 Vectra Onyx velgen. Steek 5×110 zo uit mijn hoofd.
De banden vind ik versleten, en eentje is lek op een plek waar geen prop in kan.
Ze liggen in IJmuiden, en hoeven niet veel te kosten.
Omdat een forum een bron van informatie moet zijn, vind ik het gepast om mijn bevindingen te posten.
Kort gezegd: een V6 demper past gewoon onder mijn B2 met Z22SE.
Alleen de ophanghaken moeten een beetje aangepast worden om de demper perfect horizontaal en in het midden te krijgen, omdat de V6 een B1 zou zijn, en daar is de bevestiging net ff anders van.
Prestaties en geluid veranderen niet. Gewoon fluisterstil. Maar het ziet er net ff lekkerder uit dan de enkele pijp.
Op de foto lijkt de stekker wel verbrand! Of zit ie nog vol met schuim?
Het verhaal over de nokkenassensor zou ik wel serieus nemen. Als de computer verkeerde input krijgt, geeft hij ook verkeerde output. Ik had een BMW die zonder nokkenassensor meteen in de noodloop ging.
Beetje dood forum.
Ik probeer het wel.
Ik heb een Z22SE in de vectra B, en een ruim jaar geleden is bij mij de distributie en balans ketting vervangen. Samen met de spanner.
Nu heb ik een ratel in het blok en was al bang dat het weer zover kon zijn.
Mijn blok klinkt echt precies als in jouw filmpjes.Ben benieuwd hoe de vakantie is verlopen, en of je er nog iets aan hebt gedaan.
Ik heb nu een usb in de achter asbak en voor asbak. De usb van de radio is verhuisd naar het handschoenenkastje.
Draadjes netjes gesoldeerd bij de sigarettenaansteker.
Na wat piekeren denk ik dat de kans dat alle usb’s tegelijk op volle belasting gaan nihil is, dus dat durf ik wel op de 10A van de aansteker.
Enige mislukte aan het project is dat ik het dekseltje ergens ben kwijt geraakt, dus voor zie je het ledje van de usb branden.Is er dan niemandie electrische schema’s heeft, of zijn die van Opel gewoon niet te krijgen?
Van de BMW heb ik in de loop der jaren behoorlijke boekwerken verzameld, en was de kennis op de fora ook best in orde.
Hier heb ik het idee dat er veel verstand is van de laptop, maar verder niet.Update:
De aansteker is met 10A gezekerd. Hoort ook zo volgens het boekje.
Toch de keuze gemaakt om vanaf de aansteker door te lussen.
Contactdoos in de achter asbak en in de voor asbak. Netjes zat.Dat ga ik dubbelchecken.
Dan zou ik alles zo van de aansteker kunnen pakken.
Volgens mij zaten er ook maar heel dunne draadjes aan.
Wordt vervolgd.Is het niet gewoon een beetje water wat van de achterklep zelf af valt bij het open doen?
Lijkt me niet een vreemde situatie.
Bij mijn sedan kan het ook wel eens nat aanvoelen als ik de kofferbak snel open terwijl de auto nat is.
Probeer hem eens voorzichtig open te doen, en kijk naar binnen wanneer je water naar binnen ziet komen.Vorige week lekker bezig geweest.
Alle remklauwen uit elkaar gehaald, bijna roestvrij geborsteld, seals vervangen, en natuurlijk de stofhoezen.
Mooie ontdekking dat er praktisch geen slijtage aan de remzuigers was.
Hel project gestart omdat ik vond dat de remolie aan vervanging toe was. Gelukkig vond de snuffelaar ook dat mijn remolie aan vervanging toe was, al had de monteur zo zijn bedenkingen over het onnodig vervangen van de seals.
Omdat ik erg goede ervaringen had onder de BMW met Brakemax, heb ik deze set nu ook onder de Vectra.
Vreemde ervaring met de lamellen in de schijf, waardoor eigenlijk de draairichting niet lijkt te kloppen, maar de verkoper verzekerde me dat dit zo correct was.
Bleek dat de originele schijven precies hetzelfde waren, dus de boel toch maar gemonteerd.
Ik moet nog wat voorzichtig doen, maar nu al een lekkerder gevoel in het remmen.
Al met al had ik voor 3 tientjes klaar kunnen zijn voor de remolie doorspoelen, want de schijven en blokken bleken nog lang niet aan vervanging toe.
En toch rijdt hij nu lekkerder.Na de reparatie nog ff snel de airco nakijken, want met de afgelopen warmte had ik het idee dat er geen koude lucht meer uit de roosters kwam.
Eerste bevinding: je systeem is leeg, dus logisch dat het niet koud wordt.
Dan bekruipt je de angst; wat is er dan kapot?
Vorig jaar mijn meisje even ergens langs gestuurd om naar de Astra te kijken, en die kwam terug met een nieuwe aircopomp en een rekening van 600 euri…
Blijkt er een leiding gescheurd te zijn.
Na lang zoeken is het niet te vinden, en is hij alleen verkrijgbaar bij de dealer a 230 euro.
Belachelijk, maar aangezien we dit jaar weer een vakantie in het zuiden geboekt hebben, moet ik er niet aan denken dat de airco het niet doet.Om te ontspannen, ben ik dan maar de wintervelgen aan het schuren.
En om het wat minder ontspannend te maken, moeten ze wel af voor de vakantie, want het worden de zomervelgen.Bedankt voor de reacties.
De pendelsteunen achter zouden vervangen zijn toen ik de auto kocht, en de voorste heb ik zelf gedaan.
Das 2,5 jaar geleden, dus wel vreemd als dat nu al versleten zou zijn.
De klachten zijn eigenlijk begonnen na de verlaging. Misschien dat het er daarvoor ook wel was, maar dat ik er geen last van had.
Eerst maar eens de auto omhoog om alle delen van de stabistang te vervangen, en dan eens kijken wat er gebeurt.Al ben ik niet zo actief, ik kijk regelmatig of er nieuwe antwoorden zijn op de voor mij interessante topics.
Als ik klaar ben, klik ik op het knopje “alle topics als gelezen”, en dan weet ik bij de volgende keer wat er nieuw is.
Dat knopje kan ik niet vinden. Hint waar die nu onder staat, of is hij er niet meer?Ook vind ik het schermm vaag geworden.
Het zou voor mij wat duidelijker in vakken gedeeld mogen worden.
Het vak waar ik nu aan het tikken ben is voor mij het hele scherm. Met een iets donkerder achtergrond zie ik weer dat er een wit vak is waar ik een reactie in kan plaatsen.Ik denk dat je overkill krijgt met teveel fora.
Iedereen wil zijn eigen dingetje, en sommigen willen ook meer.
Voor de gevorderde klusser of enthousiasteling zal het wel lukken om daar een weg in te vinden, maar een leek die voor het eerst gaat zoeken op een probleem met zijn auto, zal door de bomen het bos niet meer zien.
Het motorenforum is leuk, maar daar zou ik ook niet zoeken.
Ik weet wat er op mijn kenteken staat, en daar zoek ik op als er wat is. Afdeling Vectra dus, B2, Z22SE.
Wat precies de bouwreeks en de motorcode is moet je aan een normaal persoon niet vragen.
Voor wie er in geinteresseert is, komt er vanzelf achter door te lezen dat er bepaalde onderdelen in zowel de Astra, de Vectra, en de Omega zitten.
Daar pas je je leesrondje op aan.Misschien dat er ingebouwd toch iets anders aangesloten zit?
Het verhaal klinkt logisch.
Probeer eens in ingebouwde toestand voorgaande punten te meten.
Misschien dat je bij het testen een massa hebt gemaakt, maar dat deze in ingebouwde toestand niet (goed) gemaakt wordt.Ik hoop dat er techneuten zijn die willen reageren.
Voorlopig volg ik het topic , want ik vind het interessant. -
AuteurBerichten