Vectra b problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra b problemen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358515
    Clint Koch
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 July 2018

      <p style=”text-align: left;”>Goedemiddag,</p>
      Tijdens het loshalen en schoonmaken van de egr klep zag ik een losse stekker achter het motorblok.

      Heb een Vectra b 2.5 V6 uit 1998

      [IMG]http://i68.tinypic.com/15o9v0z.jpg[/IMG]

      Iemand een idee waar deze van is?  :help:

      Ik heb de auto nu een week en hij houdt nogal in voor een auto van dat kaliber.(lijkt wel een 1.8) ook schudt het motorblok nogal stationair.

      Tevens brandt af en toe het motorindicatielampje.

      Uitgelezen en daar kwam foutcode p1405 uit(spanning laag, niet aanwezig) (incorrect signaal, niet aanwezig)

      Dus de egr klep er af gehaald en schoongemaakt. Zag er echter nog vrij nieuw uit.

      Nog een keer uit laten lezen bij de Opel dealer en zij kwamen als extraatje op de nokkenas sensor.

      Morgen komen 6 nieuwe bougies van Bosch en dan zie ik wel of dat verschil uitmaakt.

       

      Zelf ben ik niet heel technisch maar heb een hoop gelezen op het forum hier afgelopen week.

      #18358544
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Een foto van de stekker doet wonderen.

        Eventueel op de FB pagina van dit je vraag posten met de foto erbij.

        Meestal antwoord WimV6 dan vrij snel.

        #18358545
        Clint Koch
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 July 2018

          [quote quote=18358544]Een foto van de stekker doet wonderen. Eventueel op de FB pagina van dit je vraag posten met de foto erbij. Meestal antwoord WimV6 dan vrij snel.[/quote]

           

          Kun je de foto niet zien?

           

          Het gaat om die zwarte kabel met witte stekker.

          [IMG]http://i65.tinypic.com/250mo7d.jpg[/IMG]

          [IMG]http://i66.tinypic.com/2hyjghl.jpg[/IMG]

          #18358602
          Pitbullpietje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2015

            Op de foto lijkt de stekker wel verbrand! Of zit ie nog vol met schuim?

            Het verhaal over de nokkenassensor zou ik wel serieus nemen. Als de computer verkeerde input krijgt, geeft hij ook verkeerde output. Ik had een BMW die zonder nokkenassensor meteen in de noodloop ging.

             

            #18358606
            Clint Koch
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 July 2018

              [quote quote=18358602]Op de foto lijkt de stekker wel verbrand! Of zit ie nog vol met schuim? Het verhaal over de nokkenassensor zou ik wel serieus nemen. Als de computer verkeerde input krijgt, geeft hij ook verkeerde output. Ik had een BMW die zonder nokkenassensor meteen in de noodloop ging.[/quote]

               

              Ik denk dat de stekker gewoon heel vuil is van het liggen daar achterin. Kon er niet goed bij en moest de stekker met een tang omhoog wippen om em vast te pakken. Erg veel ruimte is er niet om iets onder de motorkap van die V6 te doen.

              Lampje wisselen was al een acrobatenwerk.

               

              De auto was vrij goedkoop en ik heb geen zin om er honderden euro’s in te steken om hem te maken. Had gehoopt dat het aan de egr klep of bougies lag maar een nokkenassensor vervangen is een beetje riskant als ik ergens las dat die bij de distributieriem zit. De monteur vraagt al gauw 65 euro p/u ex btw

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.