Stoelverwarming schema

Forumindex Forums Modellen Astra Stoelverwarming schema

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18506259
    Pitbullpietje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2015

      Beste mensen,

      Kan iemand mij helpen met een uitzoekklus?

      Ik heb leder sportstoelen met stoelverwarming uit een cabrio.

      Echter is dit niet voorbereid onder de stoelen. Wel hangen de stekkers voor de knoppen achter de asbak.

      Nu heb ik de stekkers die aan de stoelen moeten, maar de bedrading lijkt niet compleet.

      Aan de stoel zijn de middelste 2 stekkers voor de verwarming.

      De ene stekker heeft een zwarte en bruine draad. Spanning en massa?

      De andere stekker heeft een zwart/blauw en zwart/geel (rechts) en zwart/groen en zwart/rood (links).

      Wat doen de dunne draadjes?

      Verder komt de reparateur er niet helemaal uit met de reparatie van de matten in de stoel.  Er zit een kastje in de stoel waar vandaan de draadjes naar de matten gaan.

      Hij kan het niet doormeten, en stelt voor om er een eigen merk in te bouwen met een schakelaar op de stoel.

      Het lijkt mij dat verwarmingsmatten hetzelfde werken, en de nieuwe mat op dezelfde draadjes als de oude mat kunnen, zodat alles werkt zoals het hoort.

      Nu us de grote vraag of iemand een schema heeft, is kan bevestigen hoe de draden van de stoel naar de grote stekker gaan, en welke draden ik eventueel mis.

      Alvast bedankt.

      #18506473
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        En de auto is ……

        #18506708
        Corsaliefhebber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2012

          nieuwe matjes gewoon doorverbinden zonder de huidige weerstandswaarden en alles te weten gaat echt niet zomaar werken,

          gevolgen kunen groot zijn tot interieur brand/ gesmolten kabels aan toe.

           

          #18506783
          Pitbullpietje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2015

            Gaat om een astra g 2.2 station.

            Stoel is ondertussen gerepareerd, getest, en volgens de reparateur werkt de verwarming naar behoren.

            Blijft alleen de vraag open staan welke draadjes ik nodig heb van de stoel naar de grote stekker (X1?) En in welk gaatje de pinnetjes moeten.

            #18506837
            Corsaliefhebber
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 February 2012

              Zowel in de vraagbaak als de Haynes manual staan de volledige elektrische schema,s,

              Op marktplaats worden deze 2 boeken nog wel eens geregeld aangeboden voor niet teveel geld. :good:

               

              (so wird es gemacht heeft ook heel lang de boeken in het duits gratis online in te zien gehad staan, ben niet zeker of die van de Astra G nog online staat)

              #18506904
              Riesje69
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 March 2012

                Hoi Pitbulletje,

                heel gewaagd wat jij wil doen.

                Uit je verhaal maak ik op dat elektro niet je sterkste kant is.

                Brandgevaar doordat je niet weet wat je doet.

                Enigste advies is ga naar een sloperij en kijk bij een Astra onder de stoelaansluiting en onder het kapje. Neem waar bij meerdere auto’s met stoelverwarming. Dat paneeltje met de draaischakelaars heb je sowieso nodig.

                Succes en pas op met kortsluiting!!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.