Water komt binnen bij open achterklep GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Water komt binnen bij open achterklep GTS

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345341
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Ja, nou hoor ik jullie denken “Dan moet je ook de klep niet open laten staan in de regen, pannenkoek!” maar dat bedoel ik niet.

      Als de auto nat is, en ik doe de achterklep open, dan loopt het gros van het water netjes de geultjes naast de rubbers in, en onderaan via de bumper van de auto af. Maar nou heb ik ook gemerkt dat er ook een gedeelte recht de achterbak in loopt. Zie foto met natte zijkanten.

      [img]https://s22.postimg.org/y6ohbcrch/IMG_1869.jpg[/img]

      Is er ergens een rubbertje oid wat dat tegen zou moeten houden en dus eventueel ontbreekt, of is dit een gevalletje “Deal er maar mee” en hou wat theedoeken in de achterbak?

      #18345385
      fdingen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2016

        Mijn Astra (geen Vectra) had dit probleem ook. Toen ik goed ging kijken kwam het door de twee rubbers bovenaan. Niet de scharnieren maar waar de kabels door lopen, dit rubber zat niet goed op zijn plek.

        Als dit het niet is kun je vaak het beste de bank platleggen, hoedenplan eruit. Tuinsproeier aanzetten en zelf in de kofferbak gaan zitten. Meestal heb je dan binnen een paar tellen gezien waar het vandaan komt.

        Rubbers etc goed gecontroleerd?

        #18345494
        Pitbullpietje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          Is het niet gewoon een beetje water wat van de achterklep zelf af valt bij het open doen?
          Lijkt me niet een vreemde situatie.
          Bij mijn sedan kan het ook wel eens nat aanvoelen als ik de kofferbak snel open terwijl de auto nat is.
          Probeer hem eens voorzichtig open te doen, en kijk naar binnen wanneer je water naar binnen ziet komen.

          #18345503
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, GooneyBird

            Nou is het zo dat ik een Zafira heb, natuurlijk is de bolling van het dak bij jou anders, maar bij de Zafira zag het er eigenlijk het zelfde uit,
            maar bij mij kwam het via de dak antenne rubber naar binnen en het water kwam op de zelfde plek die je nu laat zien.
            Het is misschien niet bij jou van toepassing, je kunt er je voordeel mee doen en mee nemen,
            het hoeft dus niet via achterklep binnen te komen, wat ik dus ook dacht.

            Ik heb er toen i.v.m. de belachelijke prijs van een nieuwe antenne, (rubbers zijn niet los verkrijgbaar) een haaien vin met versterker op gemonteerd en het was over.
            Aan gezien ik dit niet kan beoordelen via je foto, meld ik het toch maar even, je weet maar nooit.

            Ik denk maar even mee. :good:

            #18345570
            GooneyBird
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2010

              [quote quote=18345494]Is het niet gewoon een beetje water wat van de achterklep zelf af valt bij het open doen?
              Lijkt me niet een vreemde situatie.
              Bij mijn sedan kan het ook wel eens nat aanvoelen als ik de kofferbak snel open terwijl de auto nat is.
              Probeer hem eens voorzichtig open te doen, en kijk naar binnen wanneer je water naar binnen ziet komen.

              [/quote]

              Dit is inderdaad de issue. De auto zelf lijkt niet te lekken, het is puur bij het openen van de klep. Maar goed, ik zal eens goed kijken qua rubbertjes en zo.

              #18345777
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                Had ik ook bij mijn GTS.

                Is bekende kwaal als het zo wilt noemen..

                Er was toen iemand die rechts en links van de ruit een chroom sierstripje geplakt had.. toen was het weg.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.