gebruikers ervaring

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 156)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327816
    Motormuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 March 2005

      Ik kan het nog niet bekoren het nieuwe forum kan niet terug vinden voor de rest ziet het er wel netjes uit maar als je nu de forum items houd van het oude houd zou het duidelijker zijn een voor beeld als ik wil kijken of er nieuwe post is in de groep kadett dan zie ik alleen een overzicht van wat er de afgelopen maanden en niets over vandaag of gisteren.

      #18327817
      Senatorman
      Beheerder
        Lid sinds:
        7 November 2016

        Dit komt omdat er in het nieuwe forum nog niets is gepost in het Kadettforum. Geduld, dit gaat vanzelf opgelost worden.

        #18330019
        ardebr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2016

          Weet iemand hoe ik een foto kan bijvoegen?

          #18330024
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            klik op het grijze knopje “img” vul een url in van de foto die ergens op internet staat. Druk twee maal op ok verzend je reactie

            #18330026
            ardebr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2016

              Dat had ik inderdaad al gevonden. Maar als ik nu een eigen foto wil uploaden?

              #18330027
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Die zal dan eerst ergens op internet moeten staan.

                Je kunt hiervoor bijv http://www.photobucket.com gebruiken. Meld je daar gratis aan, upload je foto’s daar, en zet de url via de bovengenoemende methode in je reactie

                #18330085
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Dus met foto,s uploaden is er niets verbeterd je kunt ze nog steeds niet op het forum uploaden vanaf je pc,tablet telefoon enz enz..
                  dat knopje img zit al in photobucket

                  dus heb je t knopje hier toch niet meer nodig ….

                  Ook ontdekte ik zojuist dat bij nieuwste reactie er weer n tapje bijgekomen is……….

                  dan kun je kiezen uit populairste of onbeantwoord
                  maar dat wil ik niet ik wil juist domweg alle topics zien sinds mijn laatste bezoek hier
                  zo gebruikte ik t forum altijd al gaat nu niet meer…..

                  Waar ik al niet heel blij was met deze wijziging naar t “verbeterede” forum
                  lijkt het er nu wel op dat t nog erger wordt.

                  Als ik het samenvat wordt t forum juist gebruikers onvriendelijk
                  ik dacht dat dat nu juist niet de bedoeling was

                  #18330086
                  ICEQUEEN_Manta_Logan
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 February 2006

                    Ik vind eerlijk gezegd dat het forum 3 stappen achteruit ipv vooruit is gegaan

                    #18330088
                    Senatorman
                    Beheerder
                      Lid sinds:
                      7 November 2016

                      [quote quote=18330085]Dus met foto,s uploaden is er niets verbeterd je kunt ze nog steeds niet op het forum uploaden vanaf je pc,tablet telefoon enz enz..
                      dat knopje img zit al in photobucket

                      dus heb je t knopje hier toch niet meer nodig ….

                      Ook ontdekte ik zojuist dat bij nieuwste reactie er weer n tapje bijgekomen is……….

                      dan kun je kiezen uit populairste of onbeantwoord
                      maar dat wil ik niet ik wil juist domweg alle topics zien sinds mijn laatste bezoek hier
                      zo gebruikte ik t forum altijd al gaat nu niet meer…..

                      Waar ik al niet heel blij was met deze wijziging naar t “verbeterede” forum
                      lijkt het er nu wel op dat t nog erger wordt.

                      Als ik het samenvat wordt t forum juist gebruikers onvriendelijk
                      ik dacht dat dat nu juist niet de bedoeling was

                      [/quote]

                      Beste Louwe,

                      Bedankt voor je eerlijke en oprechte mening.

                      Als we alle foto’s zelf gaan hosten, dan moeten wij miljoenen foto’s gaan opslaan. Hiervoor zal een extra dataserver gehuurd moeten worden. Ook zal het dataverkeer enorm toenemen. En ook dit moeten wij gaan betalen
                      Als jij ons jaarlijks zo’n €2500,- overmaakt, dan kunnen wij deze dataserver aanschaffen en dit bekostigen.
                      Stuur ons even een pm voor onze bankrekening, zodra we je betaling hebben ontvangen kunnen we deze foto’s zelf gaan hosten.

                      Omdat niet iedereen photobucket gebruikt maar ook foto’s van bijv facebook wilt plaatsen hebben we het img knopje.
                      klik op img, url ingeven en 2x OK. Ook hoeft url van de foto niet meer te eindigen op .jpg. Bijna alle urls worden geaccepteerd.
                      De gebruikers van photobucket moeten nu alleen de url kopieren en niet de url met img tags.
                      Makkelijker en gebruiksvriendelijker dan voorheen. Ben je het oude gewend en moet je nu een andere handeling ervoor doen, dan zijn er altijd mensen die hier moeite mee hebben.

                      De tab die erbij gekomen is met populaire en onbeantwoorde topics hoef jij niet te gebruiken.
                      Er zijn leden die graag onbeantwoorde topics willen opzoeken om ook deze vragen van vaak nieuwkomers te kunnen helpen.

                      Ook is het mobiele gebruik van het forum afgelopen week toegenomen van 25% naar bijna 50%. Dit geeft aan dat het forum voor vele nu mobiel veel gebruiksvriendelijker werkt dan het oude forum.

                      Met de tijd meegaan is belangrijk om een goed informatief platvorm te kunnen bieden aan iedereen. De meeste leden schakelen snel over naar het nieuwe forum en kunnen zich prima aanpassen. Ik begrijp dat jij daar meer moeite mee hebt.
                      Het grappige is dat 7 jaar geleden, toen we het forum gingen verbouwen, jij degene was die er niet aan kon wennen en het helemaal niets vond. Kennelijk ben je er toch ook aan gewend anders hadden we deze reactie niet van jou ontvangen.

                      Mvgr Ed

                      #18330089
                      Senatorman
                      Beheerder
                        Lid sinds:
                        7 November 2016

                        [quote quote=18330086]Ik vind eerlijk gezegd dat het forum 3 stappen achteruit ipv vooruit is gegaan

                        [/quote]

                        Zou je dit kunnen toelichten. Met alleen een negatieve reactie kunnen we zo weinig.

                        #18330095
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          tjah jammer dat er niet serieuzer gereageerd wordt

                          ik zit ook op andere forum,s die wel alle foto,s zelf hosten
                          ook die sponser ik niet elk jaar2500 euro

                          begreep de opmerking over dat ik die tabjes niet hoef te gebruiken niet helemaal
                          ik kreeg de laatste posts niet te zien….

                          heb dit gechekt nu blijkt dat de laatste posts inderdaad wel komen maar door dat t forum nog steeds traag is
                          zag ik dat niet dus ok de opmerking over die laatste postings dat die niet meer zichtbaar zijn kan genegeerd worden

                          en inderdaad 7 jaar geleden kon ik in t begin niet wennen aan de verandering
                          dat werd na een poosje beter ook toen kampte t forum met kinderziektes
                          en veel keus was er niet.

                          de zin om dat nu weer aan te halen ontgaat mij maar ok wil er best op reageren.

                          nu is er weer geen keus maar de veranderingen zijn nog rigoureuzer dan 7 jaar geleden
                          ik ben niet de enige die hier moeite mee heeft..

                          dat het (mobiele) gebruik verdubbelt is betwijfel ik overigens???
                          zoals ik al eens eerder aanhaalde t forum is zowiezo veranderd
                          ik denk dat die trent nu nog meer doorzet
                          als je veel minder trouwe leden overhoudt en het niveau nog meer daalt.
                          je ziet nu al veel onzin antwoorden op simpele technische vragen dat wordt vast niet weer beter

                          als dit hoort bij het met de tijd meegaan om een informatief platform te bieden???

                          #18330098
                          warhamstr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 August 2009

                            [quote quote=18330095]tjah jammer dat er niet serieuzer gereageerd wordt

                            ik zit ook op andere forum,s die wel alle foto,s zelf hosten
                            ook die sponser ik niet elk jaar2500 euro


                            [/quote]
                            Dat gebeurt toch echt heel weinig (zeg maar gewoon niet) hoor. Gewoon extern hosten en hier ene linkje plakken.

                            [quote]…begreep de opmerking over dat ik die tabjes niet hoef te gebruiken niet helemaal
                            ik kreeg de laatste posts niet te zien….
                            …[/quote]
                            Gewoon dat tabjes aanklikken geeft je een overzicht van nieuwste posts.

                            Enige opmerkingen die ik wil plaatsten;

                            -Sloop die witruimte, nergens goed voor
                            -lettertypen allemaal gelijke grootte maken (quotes zijn nu groter lettertype dan gewone berichten)
                            -performance issues (zal wel beter worden met de tijd)
                            -Gooi nooit ineens alles om, (beta) testen is iets heel anders.

                            #18330101
                            Senatorman
                            Beheerder
                              Lid sinds:
                              7 November 2016

                              Het staat op onze todo lijst om wat lege ruimtes te verkleinen. Dit geldt ook voor de lettertypes.

                              Performance blijft altijd een hot item voor ons. Echter is dit script zwaarder en moet de server harder werken. We proberen het forum en de achterliggende database zo geoptimaliseerd mogelijk te houden wat de performance ten goede komt.

                              Het forum half verbouwen, of in etappes is helaas onmogelijk omdat we van het oude phpBB script zijn afgestapt.

                              #18330133
                              Senatorman
                              Beheerder
                                Lid sinds:
                                7 November 2016

                                [quote quote=18330095]tjah jammer dat er niet serieuzer gereageerd wordt

                                ik zit ook op andere forum,s die wel alle foto,s zelf hosten
                                ook die sponser ik niet elk jaar2500 euro


                                [/quote]
                                Dat gebeurt toch echt heel weinig (zeg maar gewoon niet) hoor. Gewoon extern hosten en hier ene linkje plakken.

                                [quote]…begreep de opmerking over dat ik die tabjes niet hoef te gebruiken niet helemaal
                                ik kreeg de laatste posts niet te zien….
                                …[/quote]
                                Gewoon dat tabjes aanklikken geeft je een overzicht van nieuwste posts.

                                Enige opmerkingen die ik wil plaatsten;

                                -Sloop die witruimte, nergens goed voor
                                -lettertypen allemaal gelijke grootte maken (quotes zijn nu groter lettertype dan gewone berichten)
                                -performance issues (zal wel beter worden met de tijd)
                                -Gooi nooit ineens alles om, (beta) testen is iets heel anders.

                                [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161201/ba1b8e6f36ad928a3adbcb0de6ded48f.jpg[/IMG]

                                Zoals je ziet wordt het forum meer op mobiel gekeken dan op de pc. Dit percentage mobiel is verdubbeld sinds de introductie van het nieuwe forum.

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                                #18330157
                                CommoCruiser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2007

                                  Sorry jongens, jullie zullen ongetwijfeld ontzettend je best doen (waarvoor hulde), maar ik vind het nieuwe forum een flinke stap achteruit.

                                  Minpunten :
                                  – traag als dikke stront bij -40 door een trechter.
                                  – nieuwe layout vind ik rommelig, de oude was overzichtelijker.
                                  – de zoekfunctie is ronduit ruk, zonder een enkele mogelijkheid tot filteren.
                                  – het tekentje achter de naam van de poster van de laatste reactie is weg. Vond dat altijd wel makkelijk om direct naar de nieuwste reacties te gaan.
                                  – handtekening is veel te kort en niet duidelijk gescheiden van de post. Wel mega ruimte om ‘m in te vullen bij je profielinstellingen.
                                  – eigen berichten zijn niet als pagina’s door te bladeren, maar je moet er steeds een paar bij laden. Niet handig als je een oudere post van jezelf zoekt.
                                  – advertentiegedeelte is een waar scrollfestival.

                                  Pluspunten :
                                  – zelf nog geen kunnen vinden, maar de betere beveiliging zal ongetwijfeld een pluspunt zijn.

                                  Ik heb op het oude forum vaak informatie gezocht en heel veel gelezen,zowel voor m’n lol als om extra kennis op te doen, maar die zie ik op het nieuwe forum niet gebeuren. Het hoge contrast tussen de witte en gele achtergrond is de zwarte tekst ik erg vermoeiend aan de ogen. Voor de lol lezen doe ik niet snel meer, merk ik nu al.
                                  Heb net nog even het oude forum bekeken, veel rustiger aan de ogen.
                                  Ook de verschillende lettertypes en -groottes bij quotes maken het lezen niet makkelijker, het geeft juist een chaotisch beeld.

                                  Ik bekijk het forum voornamelijk op m’n iPad, af en toe op iPhone als ik aan het sleutelen ben en ook af en toe op pc.
                                  Ging met het oude forum probleemloos op alle apparaten.

                                  Mijn reactie is niet bedoeld om jullie werk af te zeiken. Ik hoop dat er verbeterpuntjes uit te halen zijn.

                                  #18330181
                                  computerbug
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 April 2011

                                    Hoi, Senatorman

                                    Ik wil mij helemaal aansluiten bij CommoCruiser.

                                    #18330185
                                    computerbug
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 April 2011

                                      Zoals je ziet wordt het forum meer op mobiel gekeken dan op de pc. Dit percentage mobiel is verdubbeld sinds de introductie van het nieuwe forum.

                                      [/quote]

                                      Toch even een kleine opmerking hier op/of vraag hoe u het ook leest.

                                      Is deze betreft geen fractie, ik bedoel, kunnen jullie zien hoe lang de tijd is van een account?

                                      Even korte uitleg!

                                      Mijn ervaring is, als ik ergens op reageer om zo gezegd iemand help!, want ik kijk wel eens op het forum op het toilet!, sorry!, ahum!
                                      Dan kruip ik terug achter de pc en reageer dan op de pc, want toilet duurt geen uren, nou ja!, bij mij niet dan!

                                      Maar werk toch liever op de pc, daarna krijg ik een reactie op de mobiel!, ik kijk! en kruip weer achter de pc.
                                      Soms reageer ik via mobiel, als ik bij iemand anders ben, en het relevant is voor antwoord op de vraag!, dat is bij het oude forum nog te doen!,
                                      Maar bij het nieuwe forum, begin ik er niet eens aan, ik kijk!, en dan is het nog de vraag of ik ga reageren, want ik vindt het nieuwe forum niets!

                                      Waarom niet!, zie reactie CommoCruiser

                                      Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is wat ik toe wil voegen.
                                      Ik geef het nieuwe forum een kans, maar ik bezoek het forum veel minder, dan iedere dag.

                                      Veel succes met het nieuwe forum.

                                      #18330198
                                      Pitbullpietje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 May 2015

                                        Al ben ik niet zo actief, ik kijk regelmatig of er nieuwe antwoorden zijn op de voor mij interessante topics.
                                        Als ik klaar ben, klik ik op het knopje “alle topics als gelezen”, en dan weet ik bij de volgende keer wat er nieuw is.
                                        Dat knopje kan ik niet vinden. Hint waar die nu onder staat, of is hij er niet meer?

                                        Ook vind ik het schermm vaag geworden.
                                        Het zou voor mij wat duidelijker in vakken gedeeld mogen worden.
                                        Het vak waar ik nu aan het tikken ben is voor mij het hele scherm. Met een iets donkerder achtergrond zie ik weer dat er een wit vak is waar ik een reactie in kan plaatsen.

                                        #18330200
                                        Senatorman
                                        Beheerder
                                          Lid sinds:
                                          7 November 2016

                                          Je toiletbezoeken begrijp ik niet helemaal maar de reacties Commocruiser is hetgeen wij op dit moment juist mee bezig zijn.

                                          – traag als dikke stront bij -40 door een trechter.
                                          Enkele onderdelen van het forum zijn nog niet op snelheid, dit betreft de pagina “laatste reactie”, “Leden online” en de zoekfunctie.
                                          Dit zijn grote query’s (lees zware rekenopdrachten) in het script. Wij zijn nog bezig om dit te optimaliseren.
                                          Verdere pagina’s laden binnen enkele secondes wat ons acceptabel lijkt.

                                          – nieuwe layout vind ik rommelig, de oude was overzichtelijker.
                                          Layout is persoonlijk, naar onze mening is de layout vele malen overzichtelijk dan het oude forum. Gewenning speelt hierbij ook een rol.

                                          – de zoekfunctie is ronduit ruk, zonder een enkele mogelijkheid tot filteren.
                                          Zijn we mee bezig.

                                          – het tekentje achter de naam van de poster van de laatste reactie is weg. Vond dat altijd wel makkelijk om direct naar de nieuwste reacties te gaan
                                          Je kunt nu gewoon op de tijd klikken wanneer de laatste reactie gegeven is.

                                          – handtekening is veel te kort en niet duidelijk gescheiden van de post. Wel mega ruimte om ‘m in te vullen bij je profielinstellingen.
                                          Moeten we nog aanpakken, hebben we nog niets aan gedaan. Eerst even andere prioriteiten.

                                          – eigen berichten zijn niet als pagina’s door te bladeren, maar je moet er steeds een paar bij laden. Niet handig als je een oudere post van jezelf zoekt.
                                          Onder je eigen profiel heb je een overzicht van alle je eigen gemaakte topics en alle gegeven reacties. Je kunt hier gewoon als pagina door bladeren.

                                          – advertentiegedeelte is een waar scrollfestival.
                                          We hebben de advertenties voor pc-weergave onder handen genomen. Deze worden nu compacter weergegeven en zijn allemaal even groot.

                                          Ook de verschillende lettertypes en -groottes bij quotes maken het lezen niet makkelijker,
                                          De lettergrote van de quotes gaan we nog aanpassen. Eerst even andere prioriteiten.

                                          Contrast
                                          We waren met het contrast aan het experimenteren, en hadden deze op zwart staan. Dit was inderdaad erg hoog. Nu is de leestekst grijs en de urls en klikbare links zwart.

                                          #18330201
                                          Senatorman
                                          Beheerder
                                            Lid sinds:
                                            7 November 2016

                                            [quote quote=18330198]Al ben ik niet zo actief, ik kijk regelmatig of er nieuwe antwoorden zijn op de voor mij interessante topics.
                                            Als ik klaar ben, klik ik op het knopje “alle topics als gelezen”, en dan weet ik bij de volgende keer wat er nieuw is.
                                            Dat knopje kan ik niet vinden. Hint waar die nu onder staat, of is hij er niet meer?

                                            Ook vind ik het schermm vaag geworden.
                                            Het zou voor mij wat duidelijker in vakken gedeeld mogen worden.
                                            Het vak waar ik nu aan het tikken ben is voor mij het hele scherm. Met een iets donkerder achtergrond zie ik weer dat er een wit vak is waar ik een reactie in kan plaatsen.

                                            [/quote]

                                            Als je achter een pc zit, kan het onduidelijke contrast van witte vakken vaak gewijzigd worden op je monitor zelf door je contrast te wijzigen.

                                            #18330202
                                            Floeske
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 February 2016

                                              [quote quote=18330200]
                                              – traag als dikke stront bij -40 door een trechter.
                                              Enkele onderdelen van het forum zijn nog niet op snelheid, dit betreft de pagina “laatste reactie”, “Leden online” en de zoekfunctie.
                                              Dit zijn grote query’s (lees zware rekenopdrachten) in het script. Wij zijn nog bezig om dit te optimaliseren.
                                              Verdere pagina’s laden binnen enkele secondes wat ons acceptabel lijkt.
                                              [/quote]

                                              Als ik het dus goed begrijp worden deze functies geladen wanneer er een pagina geladen wordt?
                                              Misschien kunnen jullie eens kijken of je dit kan uitschakelen op pagina’s waar deze functies niet gebruikt worden?
                                              Dan worden er minder queries uitgevoerd op die pagina’s en worden ze dus sneller.

                                              #18330204
                                              Senatorman
                                              Beheerder
                                                Lid sinds:
                                                7 November 2016

                                                Uiteraard worden deze querys alleen uitgevoerd op de paginas “laatste reactie”, “Leden online” en de zoekfunctie.
                                                Op andere pagina’s niet.
                                                Die laden daarom ook sneller

                                                #18330226
                                                computerbug
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 April 2011

                                                  Hoi, Senatorman
                                                  Ik haal er op uit dat u nooit u mobiel mee neemt tijdens het toiletbezoek. lol

                                                  Kunnen jullie zien hoe lang een van de forum leden, online zijn op mobiel?, ik kijk vaker mobiel om te kijken dan te reageren.
                                                  Ik kijk op mijn mobiel en zie ik een reactie of zie ik een vraag, reageer ik toch via pc.
                                                  Met het oude forum is het nog te doen om een reactie of antwoordt te geven, als ik niet thuis ben.
                                                  Maar met het nieuwe forum begin ik nog niet eens aan, om een reactie te geven.

                                                  Duidelijker kan ik het niet samen vatten.

                                                  #18330277
                                                  Raynbow6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 July 2007

                                                    Onoverzichtelijk !! Waar is de “ongelezen” tab? En bere traag…. jammer, niet op vooruit gegaan, met respect voor alle inspanningen.

                                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                                    #18330303
                                                    GTS2.2DTI
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 October 2006

                                                      Gewoon NIET luisteren naar de leden, het lijkt de Nederlandse politiek wel. Neo Liberalisme heet zoiets, alle kritiek kun je, zoals jullie nu doen, naast je neer leggen of je luistert naar de GEBRUIUKERS van dit eens zo mooie forum. De GEBRUIKERS maken wat het forum is. ICTers staan ver af van wat de gemiddelde mensen prettig vinden maar kijken alleen maar wat technisch mogelijk is. Het gebruikers gemak is dan van onderliggend belang, ik krijg het gevoel ook hier dat dit het geval is op dit moment.

                                                      Kijk even over het forum heen en kijk eens hoe weinig er in de topics word gereageerd, valt jullie dit niet op of willen jullie dit simpelweg niet zien en denken dat het allemaal wel los gaat lopen. Vergeet één ding even niet. Zonder GEBRUIKERS geen forum en geen inkomsten.

                                                      Sorry dat ik het even zo hard neerpen maar dit is even nodig volgens mij.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 156)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.