Motorswab astraG waar kan ik dit laten doen

Forumindex Forums Modellen Astra Motorswab astraG waar kan ik dit laten doen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18465580
    johannes2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 July 2007

      Hallo ik zit te denken om een motorswab te doen van mijn 1.8 zxe naar een opc 1 of 2 motor weten jullie

      een bedrijf dat dit soort werkzaamheden doet en kennis heeft van opel motoren.

       

      #18465631
      Pitbullpietje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 May 2015

        Voordat je gaat beginnen zou ik eerst wat dingen op een rijtje zetten.

        Een OPC blok is net zo oud als jouw huidige blok, alleen wat meer peekaas.

        Geleverd in een auto voor mensen die graag extra betalen om een snellere auto te hebben, maar hem goed gebruiken. Hij gaat tenslotte na 3 jaar naar de nieuwe eigenaar.

        Dan komt hij in handen van iemand die zijn droom ziet uitkomen, er een tijdje goed voor zorgt, en de auto weer weg doet tegen de tijd dat er grote kosten aankomen.

        Dan begint de auto aan een lijdensweg van mensen die het allemaal net wel of net niet kunnen betalen, maar die gewoon even in een snelle auto willen trappen zolang hij het doet.

        Na zo’n beetje 8 eigenaren 15 jaar verder komt de auto bij een liefhebber die op dat moment pas de auto kan betalen, en naar eer en geweten begint met het opknappen. Daarbij komt het inwendige van de motor als laatste of niet.

        En als die auto gesloopt is ga jij het blok dat al een tijdje op de plank ligt met een bonnetje met lage km stand in jouw auto laten bouwen,

        Als je dus aan een klus als dit begint moet je eerst het blok opnieuw gaan opbouwen, anders krijg je er veel ellende mee.

        En voor het geld kan je ook wat leuke dingen aan je 1,8 laten doen om er weer plezier aan te hebben.

         

         

        #18465661
        johannes2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 July 2007

          Dank voor je reactie zo heb ik er nog niet over nagedacht, Zal er dus nog eens goed over na denken.

          Misschien wel een goed idee om het aan mijn eigen astra te besteden daarvan weet ik wat ik heb.

          #18465693
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Je vergeet dat je ook naar het RDW moet als je een motorswap doet.
            Auto is van na 1998, dus grote kans dat je naar Lelystad moet om alles op kenteken te krijgen.

            Dat lijkt me voor een 30pk meer wel heel veel werk en kosten.

            Als je auto echt zo goed is, kijk dan is bij Dbilas op de website.
            Die hebben leuke spullen, o.a. turbo ombouw sets.

            #18465696
            Pitbullpietje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 May 2015

              Het verhaal bouwjaar en Lelystad had ik nog niet eens aan gedacht.

              Dat zijn ook kosten die er nog bij komen.

              Als voorbeeld: een BMW318iS uit 89 heeft een 1.8 16V met 140pk.

              Met de juiste nokkenassen, goede uitlaat, aangepaste LHM en computer trapt die er 160pk uit.

              Als je daar mechanisch aan gaat sleutelen is er vast nog een pk of 10 extra uit te halen zonder dat het duizenden euro’s gaat kosten.

              Ik denk dat als je de investering van een OPC blok in jouw 1.8 steekt dat je er best wat leuks mee kan.

              Opel haalt 160pk uit de 2.0. Met wat klussen en meer toeren haal je dat ook uit een 1.8.

              Succes met de keuze.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.