Draadjes gezocht

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Draadjes gezocht

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345480
    Pitbullpietje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2015

      Mensen, ik ben onder het dash aan het rommelen om draadjes te zoeken.

      Ik wil een paar usb aansluitingen maken om de tel en navi op te laden tijdens het rijden.
      Nu moet er dus een (liefst contactgeschakelde) spanning naar de middenconsole.

      Aftappen van de aansteker is het makkelijkst, maar die is maar 10A. (maximale vermogen is 4x 2,1A. Plus een eventuele koelbox in de aansteker)
      Eigenlijk wil ik een apart gezekerde draad hebben op een schakelaar waarmee ik alle 4 de usb stekkers in en uit schakel.
      Nu heb ik in de zekeringenkast gekeken, en daar zijn een aantal lege plekjes.
      Nr 9: Koplampsproeiers 30A
      Nr 17: Elektrische ruitbediening 30A
      Nr 30: Schuifdak 30A
      Nr 33: +30 Vaste stroom voor de trekhaak 20A

      Wat ik nu heb gemeten, is dat er overal spanning op staat. Ook met contact uit.
      Toch moet het contact eerst een keer aan om iets in de auto te kunnen bedienen.
      Dus dan de hamvraag: Als er altijd spanning op staat, moet er iets achter zitten wat ervoor zorgt dat de spanning wel of niet doorgegeven wordt naar de gebruikers.
      Is er dan nog een relaiskast of ander soort regelaar die dat regelt? En waar zit die?

      Kan iemand me helpen aan schema’s waar de draden heen gaan?
      Als ik nu een zekering in bv het schuifdak doe, dan gaat er ergens spanning heen, want de zekeringkast is helemaal bedraad.
      Aangezien ik geen schuifdak heb, en deze er ook niet gaat komen, wil ik weten waar ik deze uitgaande draad terug kan vinden om te gebruiken voor mijn toepassing.

      Dit dus ook voor de andere zekeringen.
      De stroomvoorziening van de trekhaak is nu aangelegd door een beunhaas, en ik zou hem graag met de juiste zekering van de juiste plek halen. Hoort er ergens een stekker te liggen waar alle draden van de trekhaak af komen? Ik heb wel een soort van schema gezien met een aanhangerkoppeling. Bij mij is alles van de achterlichten gepakt.
      De zekering voor de elektrische ruitbediening wil ik weten, omdat ik in de toekomst ook elektrieke ruiten achter wil.
      Ook hier moet de spanning netjes van de juiste zekering komen.
      Mocht iemand tips hebben hoe je de achterruiten elektrisch maakt, zijn deze welkom.
      De zekering voor de koplampsproeiers wil ik ook behouden voor een toekomstig project onder de motorkap waar dit handig voor kan zijn.

      Alle hulp is welkom.

      #18345500
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        dat is ook apart, bij mijn vectra zit er een 30A zekering in voor de aansteker. en dit klopt ook volgens het boekje…..

        #18345596
        Pitbullpietje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          Dat ga ik dubbelchecken.
          Dan zou ik alles zo van de aansteker kunnen pakken.
          Volgens mij zaten er ook maar heel dunne draadjes aan.
          Wordt vervolgd.

          #18345648
          Pitbullpietje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2015

            Update:
            De aansteker is met 10A gezekerd. Hoort ook zo volgens het boekje.
            Toch de keuze gemaakt om vanaf de aansteker door te lussen.
            Contactdoos in de achter asbak en in de voor asbak. Netjes zat.

            #18345982
            Pitbullpietje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 May 2015

              Is er dan niemandie electrische schema’s heeft, of zijn die van Opel gewoon niet te krijgen?
              Van de BMW heb ik in de loop der jaren behoorlijke boekwerken verzameld, en was de kennis op de fora ook best in orde.
              Hier heb ik het idee dat er veel verstand is van de laptop, maar verder niet.

              #18346000
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Jazeker je vindt opel draadschemas in TIS2000 of naslagwerk, maar dat is niet zo makkelijk beschikbaar.

                #18346235
                antoinedirkx
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2017

                  Heb zelf twee USB aansluitingen gemaakt (elk 1x 1a + 1x 2,1a) in het middenconsole achter boven de asbak, en aangesloten op de aansteker (+ gezekerd met 10a).
                  Werkt perfect én aansluitingen worden gedeactiveerd na uitschakelen contact.

                  #18346835
                  Pitbullpietje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 May 2015

                    Ik heb nu een usb in de achter asbak en voor asbak. De usb van de radio is verhuisd naar het handschoenenkastje.
                    Draadjes netjes gesoldeerd bij de sigarettenaansteker.
                    Na wat piekeren denk ik dat de kans dat alle usb’s tegelijk op volle belasting gaan nihil is, dus dat durf ik wel op de 10A van de aansteker.
                    Enige mislukte aan het project is dat ik het dekseltje ergens ben kwijt geraakt, dus voor zie je het ledje van de usb branden.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.