wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 2

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335903
    Senatorman
    Beheerder
      Lid sinds:
      7 November 2016
      #18335939
      micvec
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2015

        [URL=http://s587.photobucket.com/user/primafm/media/20161212_113534.jpg.html][IMG]http://i587.photobucket.com/albums/ss316/primafm/20161212_113534.jpg[/IMG][/URL]

        afgelopen week een nieuwe voorruit in de vectra laten zetten

        #18335945
        gwriemersma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2010

          Ander luchtfilterhuis en luchtinlaat geplaatst
          Links de nieuwe rechts de oude verschil zit hem in de details
          [URL=http://s1225.photobucket.com/user/gwriemersma/media/20161230_094854.jpg.html][IMG]http://i1225.photobucket.com/albums/ee388/gwriemersma/20161230_094854.jpg[/IMG][/URL]

          Boven de oude onder de nieuwe
          [URL=http://s1225.photobucket.com/user/gwriemersma/media/20161230_091739.jpg.html][IMG]http://i1225.photobucket.com/albums/ee388/gwriemersma/20161230_091739.jpg[/IMG][/URL]

          Tevens bezig met het vervangen van mijn koplampen maar daarover later

          #18341965
          CJX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2011

            Vandaag de remblokken achter vervangen. :-)

            Was heeeeeel erg nodig bleek achteraf. Nog heel ff en het was metaal op metaal.

            #18342654
            MONSTERCORSA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2004

              egr klep vervangen en een k&n inlegfilter erin ik heb weer mijn 122 paarden

              #18342870
              cruzito79
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2016

                Koplampen vervangen
                Knipperlichten vervangen
                Rechter achterlicht vervangen
                Elec. Inklapbare spiegels erop gezet + kabelboom en deur modules vervangen

                #18344152
                Outzy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2015

                  Spiegel vervangen ( oude viel uit de plastic houder bij het normaal dicht doen van de deur, heel apart )
                  Airco op druk laten zetten aangezien die los was geweest voor een ketting vervanging project ( hoeft normaal niet, maar bij mij ging het vervangen van de kettingen niet normaal, lucky me ).
                  En meteen keuring erop.

                  #18344183
                  patrick343343
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 March 2016

                    vandaag maar ff standaart liefde gegeven en gekeken waar het nog verbeterd moet gaan worden heb m tijdje laten verslonzen door omstandigheden en dat is nu zeker te zien

                    #18344187
                    dappie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 July 2008

                      Vanmiddag m’n veccie ff in bad gedaan, afgespoeld met warm water, en droog geföhnd, wat een pareltje weer B-) :toppie:

                      #18344188
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        [quote quote=18344152]Spiegel vervangen ( oude viel uit de plastic houder bij het normaal dicht doen van de deur, heel apart )
                        Airco op druk laten zetten aangezien die los was geweest voor een ketting vervanging project ( hoeft normaal niet, maar bij mij ging het vervangen van de kettingen niet normaal, lucky me ).
                        En meteen keuring erop.

                        [/quote]

                        Toch benieuwd dan wat er bij jou niet helemaal goed ging dan :-)

                        #18344189
                        Outzy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 August 2015

                          [quote quote=18344188]Toch benieuwd dan wat er bij jou niet helemaal goed ging dan :-)[/quote]

                          Moment sleutel werkte niet naar behoren, met als resultaat een afgebroken bout van een geleider. Moest het blok optillen om er bij te kunnen.
                          Was me eerste keer sleutelen aan een motorblok, ik heb dus iets meer geleerd dan ik eigenlijk van plan was ;). En dat alles buiten op straat :).

                          #18344192
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            [quote quote=18344189]

                            Toch benieuwd dan wat er bij jou niet helemaal goed ging dan :-)

                            Moment sleutel werkte niet naar behoren, met als resultaat een afgebroken bout van een geleider. Moest het blok optillen om er bij te kunnen.
                            Was me eerste keer sleutelen aan een motorblok, ik heb dus iets meer geleerd dan ik eigenlijk van plan was ;). En dat alles buiten op straat :).

                            [/quote]

                            Aha zo leer je wel het best B-)

                            #18344218
                            marson
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 June 2009

                              Bedieningspaneel raambediening bestuurders deur pasagierskant gedemonteerd en contacten gereinigd.
                              Als luisterd nou weer prima naar de commando’s, wat een verademing :applause02: :applause02:

                              Groet Sonny

                              #18344232
                              GooneyBird
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 February 2010

                                De laatste spulletjes overgezet van m’n oude auto in de Vectra, en m’n oude auto eens goed gewassen en gestofzuigd. Woensdag komt er iemand naar m’n Beertje kijken die er serieuze interesse in heeft, en gaan we dus weer terug naar een 1-auto-huishouden (na heel even 2 auto’s voor de deur gehad te hebben).

                                Nu pas voelt ’t ‘echt’, dat je echt op ’t punt staat afscheid te nemen van je karretje en een nieuw avontuur aan te gaan met een heel veel grotere auto.

                                #18344833
                                Pitbullpietje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 May 2015

                                  Vorige week lekker bezig geweest.
                                  Alle remklauwen uit elkaar gehaald, bijna roestvrij geborsteld, seals vervangen, en natuurlijk de stofhoezen.
                                  Mooie ontdekking dat er praktisch geen slijtage aan de remzuigers was.
                                  Hel project gestart omdat ik vond dat de remolie aan vervanging toe was. Gelukkig vond de snuffelaar ook dat mijn remolie aan vervanging toe was, al had de monteur zo zijn bedenkingen over het onnodig vervangen van de seals.
                                  Omdat ik erg goede ervaringen had onder de BMW met Brakemax, heb ik deze set nu ook onder de Vectra.
                                  Vreemde ervaring met de lamellen in de schijf, waardoor eigenlijk de draairichting niet lijkt te kloppen, maar de verkoper verzekerde me dat dit zo correct was.
                                  Bleek dat de originele schijven precies hetzelfde waren, dus de boel toch maar gemonteerd.
                                  Ik moet nog wat voorzichtig doen, maar nu al een lekkerder gevoel in het remmen.
                                  Al met al had ik voor 3 tientjes klaar kunnen zijn voor de remolie doorspoelen, want de schijven en blokken bleken nog lang niet aan vervanging toe.
                                  En toch rijdt hij nu lekkerder. :wacko:

                                  Na de reparatie nog ff snel de airco nakijken, want met de afgelopen warmte had ik het idee dat er geen koude lucht meer uit de roosters kwam.
                                  Eerste bevinding: je systeem is leeg, dus logisch dat het niet koud wordt.
                                  Dan bekruipt je de angst; wat is er dan kapot?
                                  Vorig jaar mijn meisje even ergens langs gestuurd om naar de Astra te kijken, en die kwam terug met een nieuwe aircopomp en een rekening van 600 euri…
                                  Blijkt er een leiding gescheurd te zijn.
                                  Na lang zoeken is het niet te vinden, en is hij alleen verkrijgbaar bij de dealer a 230 euro.
                                  Belachelijk, maar aangezien we dit jaar weer een vakantie in het zuiden geboekt hebben, moet ik er niet aan denken dat de airco het niet doet.

                                  Om te ontspannen, ben ik dan maar de wintervelgen aan het schuren.
                                  En om het wat minder ontspannend te maken, moeten ze wel af voor de vakantie, want het worden de zomervelgen.

                                  #18364575
                                  GTS Vectra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 July 2011

                                    317B1907-7B9F-41F5-8EEE-DF15673BF091Even het stof er af blazen. :mail:

                                    CBD473B3-7C7A-4643-B4DC-60D5E7F510AEDB28DE7D-2041-4DB4-8E39-5BFA264E83E48709E0C4-CFD4-4CAF-BE8D-DEA5C6DA62B4

                                    Heb de laatste weken niet stil gezeten, stoelverwarming met twin-Aux ingebouwd, en mijn laatste Irmscher interieur dingetje er in gemaakt. :heart:

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.