United we stand, divided we fall.

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Gebruikerservaringen United we stand, divided we fall.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18329801
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Dit betreft niet speciaal het oude of het nieuwe forum, maar…

      Ieder model en zelfs motor heeft zijn eigen forum. Mooi.
      Maar er zijn echter technische en andere problemen die niet enkel een bepaald model of motor betreffen.
      Toch kunnen we enkel raad vragen in het desbetreffende forum.
      In het bepaald forum voor dat model of die motor, vertoeven dan meestal ook alleen de mensen die zo’n model of motor hebben.
      Zo gaat er waarschijnlijk veel goede raad verloren en blijven problemen onopgelost.

      Ikzelf heb Omega-A’s, dus schrijf ik in het forum Omega of dat van de motors die in mijn Omega-A’s zitten.
      Dus iemand met veel ervaring die bvb. met een Astra rijdt, leest hoogstwaarschijnlijk niet in het Omega forum en vice versa.
      Iemand met een algemeen probleem, blijft dan verborgen voor iemand die wel de nodige ervaring heeft, maar wel een ander model of motor heeft.

      Een oplossing zou zijn om een “technisch algemeen” forum toevoegen, maar dan moeten de mensen wel, als het van toepassing is, de discipline hebben om daar te schrijven ipv. enkel in hun vertrouwde “eigen model” forum.

      #18330195
      Pitbullpietje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 May 2015

        Ik denk dat je overkill krijgt met teveel fora.
        Iedereen wil zijn eigen dingetje, en sommigen willen ook meer.
        Voor de gevorderde klusser of enthousiasteling zal het wel lukken om daar een weg in te vinden, maar een leek die voor het eerst gaat zoeken op een probleem met zijn auto, zal door de bomen het bos niet meer zien.
        Het motorenforum is leuk, maar daar zou ik ook niet zoeken.
        Ik weet wat er op mijn kenteken staat, en daar zoek ik op als er wat is. Afdeling Vectra dus, B2, Z22SE.
        Wat precies de bouwreeks en de motorcode is moet je aan een normaal persoon niet vragen.
        Voor wie er in geinteresseert is, komt er vanzelf achter door te lezen dat er bepaalde onderdelen in zowel de Astra, de Vectra, en de Omega zitten.
        Daar pas je je leesrondje op aan.

        #18334504
        warhamstr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 August 2009

          Ik vind het motrengedeelte ook vreemd verdeeld?

          een apart gedeelte voor 1.8 motoren??? Hoeveel verschillende blokken heb je dan wel niet?

          En geen gedeelte voor dieselmotoren?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.