Vectra B uitlaat vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B uitlaat vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356801
    Pitbullpietje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2015

      Luitjes,

      Ik zit ff met een dingetje.

      Gister ff onder de auto gelegen om snel na te lopen voor de APK. Nu zag ik dat de achterdemper goed rot is rond de lasnaad waar de pijp erop komt. Zowel aan de voor als achterkant. De gaten zijn te groot om te repareren, dus ik moet een andere demper.

      Het is een Z22SE, dus met een enkel pijpje. Eigenlijk zou ik dan toch een dubbel pijpje willen. Heel mooie sportdempers gezien met een dubbel 76mm RVS eindstuk, maar bij alle dempers staat dat het niet kan met een trekhaak. Is er iemand die wel een sportuitlaat heeft met een trekhaak? En hoe zijn de ervaringen met een sportuitlaat onder een automaat?

      Omdat het op dit moment eigenlijk niet uitkomt om weer een bak geld aan de auto uit te geven overweeg ik een imi demper van een discounter. Hierbij een een imi demper gevonden van een V6 die 2 heel nette pijpjes heeft. Alleen wordt er een duidelijk onderscheid gemaakt dat de enkele pijp op alle 4 cilinders past, en de V6 pijp niet.

      Is er echt een verschil in uitlaatdiameter en past het niet, of is het passend te maken door alleen de aansluiting bij de flens aan te passen?

      Wie helpt me uit de brand?

       

      #18356856
      Pitbullpietje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 May 2015

        Beetje dood forum. :wacko:

        Ik probeer het wel.

        #18356917
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Dat je niet direct antwoord krijgt, dat kan gebeuren, maar om dan gelijk het forum dood te verklaren.

           

          De meeste sportdempers zullen altijd aangeven dat ze voor auto’s zonder trekhaak zijn. En bemoedigende tik van een hamer om een deukje er in te maken zodat hij wel past met een trekhaak is een bekende oplossing. Of hem warm stoken en dan indrukken en laten afkoelen.

          Of een Vectra C V6 een grotere diameter pijp heeft dan de 4 cilinders dat weet ik niet, maar eventueel moet je dan een pasbusje gebruiken om het verschil te overbruggen.

          #18358603
          Pitbullpietje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2015

            Omdat een forum een bron van informatie moet zijn, vind ik het gepast om mijn bevindingen te posten.

            Kort gezegd: een V6 demper past gewoon onder mijn B2 met Z22SE.

            Alleen de ophanghaken moeten een beetje aangepast worden om de demper perfect horizontaal en in het midden te krijgen, omdat de V6 een B1 zou zijn, en daar is de bevestiging net ff anders van.

            Prestaties en geluid veranderen niet. Gewoon fluisterstil. Maar het ziet er net ff lekkerder uit dan de enkele pijp.

            #18358754
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              :good-job:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.