lonspeed

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.2 naar 2.4 #18396226
    lonspeed
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 April 2012

      als het een verslepen diesel krukas is klopt het hele verhaal niet

      dan past het niet met orginele lagers ivm axiaal lager

      en een diesel krukas heeft maar 4 contra gewichten

      het verhaal van haasje klopt ook voor geen meter want alle cih motoren hebben dezelfde hoogte

      er is maar 1 type 2.2e en die zuigers zijn met die setup eigenlijk niet kapot te krijgen en orginele 2.4 zuigers is de grootste troep

      ik zou voor de 2.2 gaan en zorgen dat de spullen in orde zijn

       

      In reactie op: 2.2E CIH met EFI #18393618
      lonspeed
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 April 2012

        wel interesant  wil dit ook maken op een 2.2 ascona b voor mijn dochter en de vraag is of de auto goed stationair loopt en niet bokkerig is

        de gewone injectie liep vroeger ook goed maar die rotzooi is 35 jaar oud en versleten

         

        In reactie op: Welke nokkenas en klepveren zijn dit? #18368408
        lonspeed
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 April 2012

          van een beetje verkeerde klepspeling gaat hij echt niet beter of slechter lopen hoor

          zal wel iets anders zijn      zitten alle nokken nog op de as?

           

           

          In reactie op: Zuigerveren vervangen Opel Corsa B GSI X1.6XE #18361304
          lonspeed
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 April 2012

            zuiger past niet tussen de hoofdlagers door en zou dat wel kunnen hoe ga je ze terug zetten

             

            In reactie op: 16 jaar en motorwissel uitvoeren #18354070
            lonspeed
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 April 2012

              vergeet ook niet de bak en de motor zelf

              gaat inderdaad wat centen kosten

               

              In reactie op: 3 accu’s in 3 jaar tijd versleten. #18348878
              lonspeed
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 April 2012

                niet alleen de spanning meten van de dynamo maar ook de laadstroom

                In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18345457
                lonspeed
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 April 2012

                  zwart is geschakelde +
                  bruin is massa
                  groen is tacho

                  In reactie op: Nieuwe motor voor mijn ascona #18342103
                  lonspeed
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 April 2012

                    fout in een 2.4 kop zitten grotere kleppen en in/uitlaten zitten veel beter
                    voor hogere compressie andere zuigers aanschaffen
                    zou ik zoiezo al doen met die orginele 2 delige zuigers

                    In reactie op: c22xe vliegwiel #18341702
                    lonspeed
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 April 2012

                      ja een 2.0 ne zou passen maar zit wel een kinderkoppeling op

                      In reactie op: cih 2.0n blok vast #18341310
                      lonspeed
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 April 2012

                        zuiger kan alleen koud eraf geperst worden en is dan niet meer bruikbaar
                        bij montage van nieuwe zuigers moet het smallend van de drijfstang verhit worden en dan snel de pen op zijn plaats duwen

                        In reactie op: Ascona B 1979, 2.3 CIH opbouw #18338191
                        lonspeed
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 April 2012

                          maak de zittingen ook een stuk smaller(1,5mm)en naar buiten leggen voor betere afdichting en vooral meer doorlaat

                          In reactie op: Dynamo vraag #18337596
                          lonspeed
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 April 2012

                            bij een dynamo met toerental meting zit er een w contact op

                            In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18336003
                            lonspeed
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 April 2012

                              bij rollerrockers voor een cih gebruikt bijna elk merk de ministoterstangen behalve als men ook rollerlifters gebruikt maar dan moet je ook een rollernokkenas hebben
                              deze zijn bij catcams te verkrijgen {catcams is crane}

                              In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18335843
                              lonspeed
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 April 2012

                                imotec 62 euro per nok

                                In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18335842
                                lonspeed
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 April 2012

                                  stoters met rollers gaat niet passen ivm lengte geleiders en de roltuimelaars niet door de bevestiging
                                  complete set tuimelaars met toebehoren te koop bij risse maar kijk maar eens naar de prijs
                                  in duitsland zit nog een bedrijf waar je losse roltuimelaars met toebehoren voor 85 euro per nok kunt kopen
                                  de types van yellowstorm kunnen direct weg , deze breken meteen af
                                  roller onderdelen zijn zeer complex voor de cih motor en weinig aan te komen dus beter niet zelf gaan proberen dat hebben al 500.000 bedrijven geprobeerd en de conclusie is veel te duur
                                  goede sets werken zeer goed door de constante rockerratio maar kosten rond de 2000 euro

                                  In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564046
                                  lonspeed
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 April 2012

                                    ja maar ze passen allebei

                                    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564044
                                    lonspeed
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 April 2012

                                      dat gat is voor de bdp sensor en zit standaard op een 2.2 en 2.4 cih
                                      denk dat je blok geen 2.4 is of ze moeten het drijfwerk over gezet hebben in een ander blok

                                      In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564041
                                      lonspeed
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 April 2012

                                        dit nummer is in ieder geval niet van een standaard 2.4
                                        die begint met c24ne maar dat wil niet veel zeggen blok kan omgebouwd zijn
                                        meet de boutgaten van de carterpanbevestiging maar eens op deze zijn 8mm bij een 2.4 en 6mm bij de andere blokken

                                        In reactie op: Ombouw naar 2.0s #18305109
                                        lonspeed
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 April 2012

                                          kwestie van 2 gaatjes omboren en steuntje maken en de carburateur kan er zo op

                                          In reactie op: Ombouw naar 2.0s #18305107
                                          lonspeed
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 April 2012

                                            schakelmechanisme inkorten werkt perfect heb dit ook gedaan bij mijn ascona b
                                            je kan dan de orginele console behouden zonder te lassen
                                            ik heb wel voor de 240 bak een haakse overbrenging moeten kopen voor de km kabel omdat deze nogal rot uit kwam
                                            ik heb evt nog een gereviseerde 2.2 cih staan echter zonder getrag

                                            In reactie op: 2 liter opvoeren maar hoe? #18304106
                                            lonspeed
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 April 2012

                                              omdat door een masiefen pijp niks door kan

                                              In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304246
                                              lonspeed
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 April 2012

                                                geen een opelbak zal het houden want het getal achter f wil zeggen hoeveel newton hij aankan
                                                dus een f20 kan maar 200nm aan dus met 400pk zal het koppel hoger liggen dan 200nm

                                                In reactie op: krukas kop slijpen??? #18302476
                                                lonspeed
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 April 2012

                                                  speedysleeve werkt zeer goed en het minste werk

                                                  In reactie op: krukas kop slijpen??? #18302467
                                                  lonspeed
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 April 2012

                                                    p
                                                    speedysleeve erover zetten

                                                    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494937
                                                    lonspeed
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 April 2012

                                                      als je de nokkenassen hebt getimed zoals bij een xe dan staat de uitlaat te ver en te lang open in bdp
                                                      dus gaat turbodruk verloren
                                                      uitlaatnokkenas van de let erin en klaar
                                                      de turbodruk word toch niet anders door een andere computer

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)