cih 2.0n blok vast

Forumindex Forums Techniek Cih cih 2.0n blok vast

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340110
    drivingbedford
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2016

      ik heb net een cih 2.0n blok gekocht. deze gaat mijn 2.3 diesel in een bedford bus vervangen. Alleen het blok blijkt vast te zitten. Het kan een klein stukje heen en weer. Naar mijn idee is het geen roest of vuiligheid. Als ik flink heen en weer druk zie ik de nokkenas net heen en weer gaan. Ik hoor geen mechanische tikken o.i.d.

      Is er iemand die een suggestie heeft voordat ik het blok in z’n geheel uit elkaar haal

      #18340112
      drivingbedford
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 August 2016

        Volgens de verkoper komt deze uit een Manta met een kilometerstand van 80.000. Is er lopend uitgehaald en heeft 25 jaar stil gelegen. Wat ik wel zag was, na het loshalen van het kleppendeksel, dat er een tuimelaar verdraaid was.

        #18340383
        teamwaldseinjonge
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2012

          Zou de kop demonteren zal wel roest in de cilinderwanden zitten
          Tuimelaars draaien enkel ook wel een zelf los gewoon afstellen.
          Wat je ook kan doen bougie’s verwijderen en de cilinders vol kruipolie zetten paar dagen laten weken en weer proberen de krukas te draaien.als hij los is wel olie verversen
          Succes

          #18340800
          drivingbedford
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2016

            Oorzaak is gevonden van het vastzitten van het blok. Heb het blok op z n kop gelegd en de drijfstanglagers losgehaald. De zuigers gaan vrij op en neer. Alleen zit de drijfstang bij 3 cilinders vast op de pistonpen deze gaat dus niet heen en weer. Iemand een idee.
            Ik heb nu de zuigers vol staan met olie. Moet er alleen uit om er kruipolie in te zetten.

            #18341277
            drivingbedford
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 August 2016

              Weet iemand hoe ik de drijfstang los kan halen uit de zuiger. Deze zitten bij mij geperst.
              Eén van de drijfstangen is gewoon los. Dan draait de pen in de zuiger, hoort dit zo??

              #18341292
              Motormuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2005

                de zuiger hoord in de zuiger te draaien en zit geperst in de drijfstang die moet verwarmt worden om de pistonpen er uit te krijgen

                #18341310
                lonspeed
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 April 2012

                  zuiger kan alleen koud eraf geperst worden en is dan niet meer bruikbaar
                  bij montage van nieuwe zuigers moet het smallend van de drijfstang verhit worden en dan snel de pen op zijn plaats duwen

                  #18341327
                  drivingbedford
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 August 2016

                    Ik had op het internet inderdaad al het één en ander gevonden. Het is wel jammer het probleem is alleen dat de drijfstang niet meer kan draaien.
                    De zuigers zien er nog als nieuw uit, de hoongroeven zitten nog in de cilinderwand, als het niet anders kan dan maar andere zuigers.
                    Ben nu aan het proberen de boel soepel te krijgen. door het verwarmen van de zuiger met drijfstang in de oven. Dan gaat deze wel met moeite heen en weer. Heb ze nu in de kruipolie staan

                    #18341332
                    drivingbedford
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2016

                      is er nog iemand die een paar goede standaard zuigers heeft liggen

                      #18341355
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        1 zuiger is voldoende.

                        #18341357
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          De pennen zitten geperst, je kunt deze eruit persen en een nieuwe plaatsen.
                          Als er enig zins beweging in zit zijn ze eruit te persen.

                          Ik heb hiervoor een malletje gemaakt waarmee je de zuiger niet beschadigd en je de pennen er toch uit kunt persen.

                          #18341530
                          jacobnoorlander
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 March 2013

                            Ik heb nog 4 goede zuigers met drijfstangen van een 2.0n over, zuigerveertjes zijn nog heel en lagerschalen zitten erbij. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar van mij mag je ze zo op komen halen.

                            #18341681
                            drivingbedford
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 August 2016

                              Hoi Jacob,
                              dat is wel een heel interessante. Inmiddels heb ik de zuigers wel los gekregen zonder de pennen eruit te persen, maar als ik je zuigers over kan nemen graag. Helemaal vertrouwen doe ik het niet Hoe kunnen we in contact komen

                              #18341686
                              jacobnoorlander
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 March 2013

                                Je hebt een pm.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.