2.2E CIH met EFI

Forumindex Forums Techniek Cih 2.2E CIH met EFI

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365047

    1800T_BFB
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2015

    De afgelopen maanden heb ik een modern motormanagement systeem op m’n oude Manta gebouwd.

    Omdat ik daar maar heel weinig voorbeelden van kon vinden op het internet hier toch wat foto’s voor anderen die dat wellicht ook overwegen.

    WP_20170819_18_20_57_Pro

    De oude situatie:  een goed werkend LE2 Jetronic injectie systeem met bijbehorendee electronische ontsteking

    20190302_111022

    nogmaals het oude systeem maar dan naast de auto

    20190301_182723

    Het nieuwe systeem:

    ECU van http://www.BSautotune.nl met prefap draadboom, AFR meter van Innovate, sensoren, stekkers, enz.

    20190302_134854

    Eerst maar eens een plekje zoeken onder het dashboard

    20190302_110111

    Al die draadjes moet je aansluiten

    20190302_143539

    Een blaadje met een plan en draadkleurtjes kan helpen

    20190315_171943

    Los relais om de oude toerenteller in het dashboard te helpen

    20190313_205018

    20190316_132841

    20190321_103644

    De VR sensor is veruit de belangrijkste sensor,  de poelie met nokken is van een 2.4E  ( 60-2 nokken,  de sensor zit op 126 graden)

    #18365048

    1800T_BFB
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2015

    20190516_181842

     

    20190318_174858

    20180615_193514

    #18365054

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 321
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Ziet er goed uit :good:

    Welke reden heb je om dit om te bouwen? Vermogenwinst?

    #18365056

    1800T_BFB
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2015

    Welke reden heb je om dit om te bouwen?

    Alleen maar voor de lol, en om te leren hoe je zoiets moet afregelen.

    Er hoort tuningsoftware bij  ;”Tunerstudio”  dat is dezelfde software als die wordt gebruikt voor Megasquirt.

    Er is veel uitleg en filmpjes op youtube

    20190211_16582220190324_203138

    #18365903

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6921
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    :good:
    vooral dat gedeelte.. “voor de lol”

    geweldig!

    :happy02:

    #18368124

    Rogier Zeelenberg
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 August 2019

    Das toevallig. Ik heb dezelfde aangeschaft. Ook met innovate wideband lambda.

    Tzt komt dit op m’n C Commodore.

    Voor de motor heb ik een B Senator aangeschaft met een c30ne motor.

    Die wilde ik overbouwen.

    Een 265 Getrag heb ik er ook voor aangeschaft.

    Net als jij voor de Lol.

    Loopt je 2.2 motor er ondertussen op?

     

    #18368579

    1800T_BFB
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2015

    . Loopt je 2.2 motor er ondertussen op?

    De ombouw was in het voorjaar en ik heb er al diverse ritjes mee gemaakt.

    Inmiddels heb ik de vacuum aansluiting wat aangepast en het verdelerhuis afgezaagd.

    Misschien zijn sommige settings nog niet optimaal maar op een gegeven moment wil je ook gewoon rijden.

    Dus van de winter wil ik wat verder tunen, nu rij ik er gewoon mee en dat gaat prima.

    Hij loopt 1 op 13 op de snelweg.

    20190825_205644

    #18368981

    rekord e2
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 44
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 April 2012

    1 op 13 is heel netjes. Mooi hoor. Welke uitgang heb je voor het relais gebruikt?

    #18369000

    1800T_BFB
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2015

    Welke uitgang heb je voor het relais gebruikt?

    Het relais wat je links ziet is eigenlijk om de bobine te simuleren voor de toerenteller.  Deze zat eerst aan de standaard groene RPM uitgang van de controlunit. Deze uitgang kan echter maar 60mA leveren waardoor de piekspanning niet hoog genoeg kwam voor een werkende toerenteller. Ik heb hem omgeprogrammeerd naar een ongebruikte ignition coil uitgang die meer stroom kan leveren. Ik geloof dat het nu JS11 is.  De bruine draad.

    Daarmee werkt de originele toerenteller in het dashboard, wel zo leuk.

     

    #18369018

    rekord e2
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 44
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 April 2012

    Ik heb geen kant en klare kabelboom erbij dus zal straks zelf wat moeten punniken. Momenteel erg druk op het werk. Hopelijk heb ik straks meer tijd. Ondertussen schaf ik wel één en ander aan wat ik straks nodig heb. Eerst de c30ne binnenkort uit de Senator sleutelen. Waar heb je de lambdasonde geplaatst? In een 2.4 spruitstuk of in één van de twee downpipes zodat je op 2 cilinders meet?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.