Welke nokkenas en klepveren zijn dit?

Forumindex Forums Techniek Cih Welke nokkenas en klepveren zijn dit?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Tomton
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2

Hallo allemaal,

Ik ben e.e.a. aan het controleren aan mijn 20E blok met mechanische klepstoters. De afstelling lijkt niet optimaal, want ik mis wat vermogen, zeker als deze warm is.

De stoters en tuimelaars zien er normaal uit, dus van de week even de kleppen opnieuw stellen op 0.30 mm.

Kan iemand zien wat voor nokkenas erin zit?

Ook ben ik benieuwd welke klepveren er zijn ingebouwd (inlaat = roze/wit, uitlaat = roze/rood/geel).

Alvast dank voor de hulp!

IMG_3563

IMG_3564

Achterkant nokkenas (foto is al gespiegeld):

IMG_3568_flip_hor

Ook achterkant nokkenas (foto al gespiegeld):

IMG_3569_flip_hor

Motormuis
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 123

aan de kleur code van de klepveren kun je zo niet zeggen wat ze zijn als heb verzwaarde veren zijn moet je dat met een druk meter achterhalen hoe zwaar ze zijn en de nokken as is lastig te zien wat voor een het is misschien kun je via Google achterhalen wat voor een het is

Tomton
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2

Google geprobeerd, maar niet gelukt. De vorige eigenaar had het uitbesteed… Ik probeer nog wat foto’s te maken van andere plekken op de nokkenas.

Is anyway een speling van 0.30 mm de juiste?

Motormuis
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 123

je moet proberen er achter te komen welke van tuner deze nokkenas is maar dat zal moeilijk worden er waren meerdere tuners die met nummers werkte of ff bij bekende nokkenas leveranciers infomeren ik noem ff kent cams  schrick  enem in zweden zo zijn er wel meer ook zijn er een aantal opel tuner niet meer dan word het niet makkelijker van

Tomton
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2

Ik heb toch nog even met de vorige eigenaar kunnen schakelen. Hij zegt een complete kop met grotere kleppen te hebben aangeschaft bij Risse Motorsport in Duitsland. Ik heb door enkele gaten nog wat foto’s genomen van een logo, een “HH” en een “1” (?) op de nokkenas. Morgen ook eens proberen contact op te nemen met Risse zelf.

IMG_3570

IMG_3571

IMG_3572

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.