McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,622)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214939

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Hier is mijn topic waarin ik ga bijhouden wat de huidige stand van zaken is met de Ascona. Zoals in het ‘ show je ascona ‘ topic te lezen is, heb ik al wat problemen gehad in de 5 dagen dat ik hem heb.

    Technische vragen en problemen worden in dit topic behandeld,

    Zo kocht ik hem:













    Hij is van ’95 tot 2008 geschorst geweest, en heeft zo’n beetje altijd binnen gestaan. 2008 en 2009 is ie zonder aanmerkingen door de keuring gekomen!

    Op dit moment moet er even een nieuw waterpompje op, en zingt 1 wiellager in de achteras.

    Hij staat nu sinds zaterdag buiten, en er komt aardig wat water naar binnen. Gelukkig heb ik een tijdelijke plek gevonden in de buurt waar die droog kan staan.

    #17562508

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    En nu staat ie op de dam thuis:


    Oops! :o


    Omdat ik vandaag van huis uit werk, heb ik er even een elektrisch kacheltje in staan om de boel goed te drogen. Ik heb van mijn weerstation de buitensensor in de auto staan, dus kan goed de temp en luchtvochtigheid in de gaten houden :cool:

    #17562509

    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 January 2008

    leuk ding!
    wat zijn de plannen ermee?

    #17562510

    arno meijer
    • Topics 6
    • Reacties 159
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 July 2008

    mooie wagen man daar is zeker wat mooi,s van temaken:thumbup

    #17562511

    Redmen
    Participant
    • Topics 30
    • Reacties 354
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 February 2007

    hee er zit een worm in dat gaatje :jerry

    maar weer een typies geval van de standaard plekken
    is je chasie over het algemeen nog wel goed ( geen scheuren / gaten )

    #17562512

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Zaterdag hoop ik meer te zien. Dan staat ie op de smeerput. De hele onderkant zit onder een dikke laag antiroest (ik denk tectyl), dus het zal nog lastig worden om een goed beeld te krijgen. Ik heb niet zo’n zin om gelijk de tectyl eraf te schuren, aan het begin van het winter seizoen. Daarom haal ik hem van de binnenkant ff leeg. Ik wil zowie zo de stoelen even goed schoonmaken (Meguiars interiour cleaner doet wonderen) en laten drogen, en dan kan ik hopelijk vanuit de binnenkant een goed beeld krijgen van de slechte plekken.

    Standaard plekken voor gaten weet ik wel zo’n beetje, maar scheuren?? Please explain :o Zijn de voorschermen er zo af te pakken? Of zit dat meestal ook vast gekit?

    #17562513

    Makko
    Participant
    • Topics 123
    • Reacties 1420
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 July 2007

    De voorschermen zitten aan de voorzijde vast met de vorm mee van het voorfront, de binnenzijde in de motorruimte en aan voetenzijde binnenkant. (zijjkappen weghalen) Zitten ze bij je voorraam nog mooi in met de naad? die wordt wel veel gekit daar.
    Het zijn wel veel schoeven, dus lukt het niet dan zit ie nog ergens vast die je over het hoofd hebt gezien.

    #17562514

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Er zitten 2 slechte imitatie voorschermen op (hoekig, en scheve naden), en inderdaad, bij de vooruit hebben ze er wat kit ingelegd. Ik begrijp dat dit origineel dus niet zo is. Zit er ook een constructie kit o.i.d. tussen de schermen en het chassis in bv de motorruimte?

    Ik zal proberen om de schermen voorzichtig los te halen, zodat de kit niet een stuk lak meeneemt.

    #17562515

    Opelkees
    Participant
    • Topics 69
    • Reacties 2276
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 September 2007

    zo kiek an weer een Ascona in de buurt:thumbup

    #17562516

    spy675
    • Topics 9
    • Reacties 125
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 May 2008

    echt een leuk ascona,en ach een gaatje,man een paar uurtjes hobby uitvoeren en je hebt een mooie b-ascona,nou ik vind hem toppie,veel plezier ermee,tolidokie

    #17562517

    Kermitkiller
    • Topics 27
    • Reacties 4642
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 March 2005

    ziet er op de foto,s zeer goed uit rijden met die bak en er een paar dikke wielen onder:wors:wors:wors

    #17562518

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Heel leuk al die reacties! :wub

    Geeft me moed !king:

    Hij staat inmiddels gezellig tussen de hooibalen in een schuur ergens. Nu kan ik er eens rustig mee aan de slag, zonder me over regen druk te maken!

    #17562519

    Christian-tsx
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 1528
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2008

    je moet eigenlijk je foto’s even onder elkaar plaatsen;)
    leest een beetje lastig.

    als ik jou was had ik met een verfkrabber direct alle tektyl rondom de rottigheid verwijderd. tot op het kale metaal.

    alle rottigheid eruit halen in een mooie 4 kante vorm, en dan een plaatje maken die er precies in past.
    beter is, om bij een autozaak speciaal autostaal op te halen, 0.9mm dik.
    hier zit een grijze coating over, die niet snel roest. ik heb eens 2 soorten platen gebruikt, normale, en dit autostaal. het verschil in roesten is enorm!!

    als je het lassen klaar hebt, de las vlakslijpen, in de nadenkit zetten (is ook bij de automaterialen zaak te halen), en dan het gehele in de tektyl zetten.

    als je het zo doet kan het weer wat jaartjes mee.

    succes ermee,

    #17562520

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Bedankt voor de tip! Ik heb de foto’s onder elkaar gezet. Welke browser gebruik je?

    Dus lassen, vlakslijpen, kitten en dan tectyl erover. Niet eerst nog een coating (primer o.i.d.) over de kit en metaal voor de tectyl?

    Ik denk dat het nog een uitdaging wordt om een vervangend stuk plaat zelf te maken. Het is precies in een hoek, en ik heb een donkerbruin vermoeden dat er onder tectyl nog meer rottigheid zal zitten, mogelijk zelfs richting de dorpel :o Kijk maar bij de foto van de onderkant, waar de dorpel overgaat in het voorscherm…

    Ik wilde eigenlijk de tectyl laten zitten totdat ik er daadwerkelijk mee aan de slag ga. Dat zal waarschijnlijk in de kerstvakantie zijn.

    #17562521

    Christian-tsx
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 1528
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2008

    het is niet zon groot stuk, je weet natuurlijk nooit hoever het onder de tektyl door loopt.

    normaal gesproken moet je het kale ijzer eerst in de ijzermenie zetten, dan de naden in de nadenkit, en dan tektyl.
    maar als het een stukje van 10 bij 10 cm is, kun je het hele stukje ook wel in de kit zetten, en dan tektyl.

    ik had tot de kerstvakantie gewacht, das nog maar een weekje, en dan even een paar dagen er flink bij gaan.

    bij een bouwmarkt haal je voor een paar euro een rubberen hamertje, hiermee kun je een plaatje zo in de vorm kloppen tot het precies past.

    ik hecht een plaatje gewoon aan 1 kant vast, en vanaf dat punt werk ik gewoon rondom. steeds een stukje lassen, dan weer bijkloppen en dan weer lassen enz. enz.
    als het nieuwe stuk niet helemaal past haal je de slijptol er door (met een 1mm schijfje) en die 1mm kier die je maakt, las je makkelijk dicht.

    het is een kwestie van oefenen, er zijn veel andere manieren, maar zo doe ik het altijd.

    #17562522

    Makko
    Participant
    • Topics 123
    • Reacties 1420
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 July 2007

    Goede informatie, hier hebben ook anderen nog wat aan. :thumbup

    Ik had em aan die kant ook rot, de kriksteun brak er onderuit.
    Bij de apk een nieuw stuk in laten zetten, en dus weer netjes.

    #17562523

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Zeker handige info!

    Ik wacht ook tot de kerstvakantie, maar haal vanavond aan de binnenkant vast de vloermat eruit, wellicht dat er nog wat meer plekjes tevoorschijn komen, dan pakken we dat in 1 keer aan.

    Alleen nog een manier zien te vinden om die zwarte matjes eruit te krijgen, of zit daar nooit roest onder?

    #17562524

    Christian-tsx
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 1528
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2008

    is zeker verstandig om die matten eruit te halen.
    ben nu met een mercedes 230 bezig, die onder de teermatten erg rot was.
    ik heb ze wat warm gemaakt en met een verfschraper alles eraf gehaald.

    hou er wel rekening mee dat het vaak langer duurt dan je inpland.
    je komt altijd wel wat tegen, dat je niet een planning maakt dat het allemaal net kan, hoelang je auto ergens mag staan, of wanneer je em nodig hebt.

    daar ben ik wel achter komen met die mercedes. het begon met 2 binnenschermen voor de apk, en is nu een compleet restauratieproject.
    achja, je kunt het beter in 1x goed doen.

    wat trouwens erg handig is voor dit soort werk, is een polijstborstel op de slijptol. hier verwijder je alle tektyl, roest en verf makkelijk mee. je slijptol wordt er alleen niet echt beter van:P

    #17562525

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3245
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 September 2004

    Hmmm,, juist. Lijkt erop dat ik misschien maar 2 weken vakantie moet nemen :-)

    Is het nog verstanding om een gasmasker te dragen bij het verwijderen van die teermatten? Klinkt alsof dat een grote stinkende smeerboel gaat worden :hmmz

    #17562526

    Christian-tsx
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 1528
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2008

    nee niet nodig, met een föhn warm maken dan gaat het er al gauw af.
    hoeft niet extreem heet dat het gaat smelten ofzo. gewoon even proberen, masker kun je altijd nog halen:D

    #17562527

    Makko
    Participant
    • Topics 123
    • Reacties 1420
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 July 2007

    Die matten liggen bij een hoek er gebogen in….dus daar komt zeker wel vocht.
    Bij mij waren ze uitgedroogt en klopte met een hamer ze eruit, ze waren dan niet meer bruikbaar want ze sprongen me om de oren.

    #17562528

    Tiedo
    • Topics 48
    • Reacties 911
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 December 2008

    origineel gepost door Makko
    Die matten liggen bij een hoek er gebogen in….dus daar komt zeker wel vocht.
    Bij mij waren ze uitgedroogt en klopte met een hamer ze eruit, ze waren dan niet meer bruikbaar want ze sprongen me om de oren.

    ze zijn vaak uitgedroogd, gewoon een oude houtbeitel eronder en je hebt ze er zo uit.

    #17562529

    kadettje-89
    • Topics 111
    • Reacties 837
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 February 2007

    mooie auto hoor mn ouders hebben in begin 81 of 82 ook zo,n ascona gekocht ook uit de serie dp/dp16rt.was roest bruin.en later werd ie blauw/grijs gespoten.was volgens mij een 1.6 s.jammer dat ie verziekt werd door jaloerse buurman.die heeft er een bekertje met remvloeistof op het dak gezet en water over gegooid.met resultaat dat het dak ging bladeren.

    #17562530

    Manta 24V
    Participant
    • Topics 66
    • Reacties 1545
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2004

    Mooi ding Man, Lekker standaar :D

    Morgen waterpomp monteren? :thumbup

    Succes

    #17562531

    kokkie B
    • Topics 1
    • Reacties 34
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 December 2008

    Mooi dat je er een hebt gevonden:thumbup

    Zo te zien aan de foto’s nog een mooi gaaf exemplaar ook!!
    Die worden steeds zeldzamer, en dat kleine gaatje zou ik maar niet wakker van liggen:P
    Veel succes ermee:D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,622)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.