2.2 naar 2.4

Forumindex Forums Modellen Ascona 2.2 naar 2.4

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18384950
    asconab1983
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2008

      goede morgen.

      vraahje

      had een 2200 blok in men b ascona.

      met 45ers scherpe nok bewerkte kop 421 spruitstuk grotere kleppen en sterkere veren.

      aangepaste  standaard zuigers met uitsparingen voor de kleppen.

      maar de zuigers geven het elkekeer op, al 2 x een kop van de zuiger gebroken en geknapte zuigerveren,

      de passingen moeten alle oke zijn , maar ben het nu zat.

      dus gesmeden zuigers en goede drijfstangen dr in

       

      mn tuner zei, voor een 2.4 2.5 gaan makelijker zuigers bij te krijgen en goedkoper als een 2.2

       

      dus een 2.4 krukas gekocht, laten slijpen en ballanseren met spul er aan.

      wil ik m monteren, is het een omgeslepen diesel krukas, dus met meer contra gewicht.

      lijkt me eigenlijk geen probleem, want liep stationair eerder ruk met zon scherpe nokas

      weet dat ik wat ruimte moet frezen in het blok voor de drijfstangen, geen probleem.

      maar nu komen de zuigers tegen de contra gewichten aan. met mn standaard zuigers om te proberen

      anders geen probleem , fiets er zo een paar streep af , maar moek m weer laten balanseren, en dat is net 2 dagen gelden gedaan.

      zal hier vast wel in het forum staan, maar kan het niet vinden.

      dat er andere lengtes drijfstangen in moeten, enigste wat ik kon vinden dat er 134 mm er in moesten, dan zal die wel vrij lopen

      en dan zal de pen vd zuiger wel hoger in de kop zitten?

      heeft iemand hier gegevens van?

      alvast bedankt voor de moeite

      maarten

       

      BLACK STRIPES MATTER

      #18385041
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Volgens mij moet je dan ook het 2.4 onderblok hebben, omdat je zuigers anders boven het onderblok uitkomen. En welk 2.2 onderblok heb je een 22E of een 22n? De 1.6 t/m de 2.0 cih kunnen allemaal gebouwd worden met dezelfde onder blokken en zijn uitwisselbaar, moet je ze enkel uitboren.

        #18385068
        asconab1983
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2008

          is een 2.0 e blok

          #18385083
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Heb e dan zuigers van de 2.2N gemonteerd? die van de 2.2E passen niet in dit blok die zuiden dan uitsteken uit het onderblok volgensmij, die van de 2.4 ook.

            #18396226
            lonspeed
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 April 2012

              als het een verslepen diesel krukas is klopt het hele verhaal niet

              dan past het niet met orginele lagers ivm axiaal lager

              en een diesel krukas heeft maar 4 contra gewichten

              het verhaal van haasje klopt ook voor geen meter want alle cih motoren hebben dezelfde hoogte

              er is maar 1 type 2.2e en die zuigers zijn met die setup eigenlijk niet kapot te krijgen en orginele 2.4 zuigers is de grootste troep

              ik zou voor de 2.2 gaan en zorgen dat de spullen in orde zijn

               

              #18401317
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                [quote quote=18396226]als het een verslepen diesel krukas is klopt het hele verhaal niet dan past het niet met orginele lagers ivm axiaal lager en een diesel krukas heeft maar 4 contra gewichten het verhaal van haasje klopt ook voor geen meter want alle cih motoren hebben dezelfde hoogte er is maar 1 type 2.2e en die zuigers zijn met die setup eigenlijk niet kapot te krijgen en orginele 2.4 zuigers is de grootste troep ik zou voor de 2.2 gaan en zorgen dat de spullen in orde zijn[/quote]

                Helemaal met Lonspeed eens!!

                Die 2.4 heeft geen betrouwbare kwaliteit zuigers!

                Heb er diverse 2.4 gehad, en als je niets aanpast dan is het binnen een bepaalde KM stand schade!!

                Ga je lekker toeren, rustig door de omgeving rijden, dan is er niets aan de hand.

                Ga je de zaak opvoeren en ook nog eens toeren trappen, scheuren, tja dan moet je zo eentje eerst uit elkaar trekken en met goed spul opwaarderen!!

                Kost wat maar het blijft wel heel!!

                Vergeet ook nooit de motor rustig warm te rijden, en monteer ook een olie temperatuurmeter kun je zien wanneer je meer dan 3000 T/MIN kan draaien!!

                En kwaliteitsolie is zeer zeker aan te bevelen!!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.