cih custom drijfstangen / zuigers

Forumindex Forums Techniek Cih cih custom drijfstangen / zuigers

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335738
    claus64
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2010

      [quote quote=18335731]Ik heb die setup eerder gezien op het gt forum in Amerika, blijkt erg goed te werken zeker in combinatie met roller rockers in de kop van crane cams oid. Max toerental til je dan al snel naar 8000rpm. Ik maak er nu een soort euro compromis van, het onderblok met bewerkte wossener 2.4 zuigers voor een lagere c.r. en de 141,5mm h profiel drijfstangen met een gebalanceerde 2.0 krukas.
      De kop word uitgevoerd met vaste stoters en crane cams of scorpion roller rockers met een ratio van 1.65/1.
      Ligt er een beetje aan hoeveel ik de stoters moet verbouwen om betrouwbaar te kunnen werken met rollers.
      Ik heb een beetje gekeken naar roller stoters icm een roller profiel nokkenstok, maar daar heb ik nog niet alle details van.
      Ik ben wel erg benieuwd hoe een cih blok loopt met shevy drijfstangen en zuigers, zeker met de bore stroke ratio die je hierboven beschrijft, moet ontzettend hard kunnen!

      [/quote]
      Roller Rockers heb ik al een prijs van, uit de Usa
      invoice van de zuigers zit ik op te wachten hier , in Noorwegen(of was het Zweden) doen ze ook 8500 rpm zonder roller rockers.
      nokkenas is dan wel een speciale eigen design, dacht camtechniques ik quote “My design.on cam valvespring handle 8800rpm on all gears”dus
      er zijn nog wel een paar dingetjes die je in de gaten moet houden dan he ;)

      #18335745
      jacobnoorlander
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 March 2013

        Jup, in mijn oude blok zitten al klepveren van risse, die zet ik gewoon over in de nieuwe kop. Die doen het erg goed, maar door de hogere veerdruk creër ik wel meer slijtage, daarom wil ik graag over naar rollers. Als je uit de usa een set van 16 rollers moet kopen dan neem ik er graag 8 van je over, scheelt weer in de prijs.

        #18335811
        claus64
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 December 2010

          onderweg nu ;)

          cih zuigers

          #18335842
          lonspeed
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 April 2012

            stoters met rollers gaat niet passen ivm lengte geleiders en de roltuimelaars niet door de bevestiging
            complete set tuimelaars met toebehoren te koop bij risse maar kijk maar eens naar de prijs
            in duitsland zit nog een bedrijf waar je losse roltuimelaars met toebehoren voor 85 euro per nok kunt kopen
            de types van yellowstorm kunnen direct weg , deze breken meteen af
            roller onderdelen zijn zeer complex voor de cih motor en weinig aan te komen dus beter niet zelf gaan proberen dat hebben al 500.000 bedrijven geprobeerd en de conclusie is veel te duur
            goede sets werken zeer goed door de constante rockerratio maar kosten rond de 2000 euro

            #18335843
            lonspeed
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 April 2012

              imotec 62 euro per nok

              #18335876
              claus64
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 December 2010

                veel te duur dat Risse spul

                heb invoice, Rokers, studs, en polylocks, prijs is de helft van dat Risse spul, en beter design
                enige wat je mist, en de studriddle
                echter je kunt ook zat doen zonder he ;)

                #18335877
                jacobnoorlander
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 March 2013

                  De imotec rockers begonnen ooit eens met 32 euro per stuk, en inderdaad inmiddels meer als 60. Maar even over het niet passen van rockers enzo, er zijn zoveel dingen die niet passen. Gelukkig hebben we daar draai en freesbanken voor uitgevonden, ik zie het niet zitten om een set compete rockers zelf te maken maar ben er zeker niet vies van om een bestaande set voor een v8 aan te passen zodat het wel past.
                  Crane cams heeft een set waarbij er een soort korte stoterstang op de plunjers word gezet, ik vind dat te fragiel en zou dan eerder zelf een roller plunjer opstelling maken zoals cam effects deze gemaakt heeft.

                  #18335878
                  claus64
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 December 2010

                    zal zo eens fotos posten

                    #18335879
                    jacobnoorlander
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 March 2013

                      http://users.telenet.be/jov/opeltuners/rollerlifters/rollerlifters.html

                      Een stukje naar beneden staat de set van cam effects, ik heb het idee dat deze set aangepaste shevy rockers gebruikt met eigen productie roller plunjers, maar deze plunjers zijn ontzettend licht vergeleken met andere ontwerpen waarbij er alleen maar gewicht word toegevoegd.

                      #18336003
                      lonspeed
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 April 2012

                        bij rollerrockers voor een cih gebruikt bijna elk merk de ministoterstangen behalve als men ook rollerlifters gebruikt maar dan moet je ook een rollernokkenas hebben
                        deze zijn bij catcams te verkrijgen {catcams is crane}

                        #18348329
                        jacobnoorlander
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 March 2013

                          Alle onderdelen voor de nieuwe motor zijn verzameld, de verdere afbouw documenteer ik in het onderstaande topic.

                          Mijn manta turbo


                          Roller rockers liggen voor nu even aan de kant, maar wanneer de verveling toeslaat kan dat zo veranderen natuurlijk. :whistle:

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.