Nieuwe motor voor mijn ascona

Forumindex Forums Techniek Cih Nieuwe motor voor mijn ascona

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342089
    rvkasper
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 September 2012

      Omdat mijn huidige 2.0s motor hier en daar iets olie lekt en ik nog een c24ne in delen heb liggen wou ik deze klaar maken.
      De huidige 2.0s draait op 40mm dellorto’s met irmscher spruitstukken en een groep a uitlaat op 132 pk op de test bank.

      Hier een lijstje met delen die ik toto nu toe heb

      C24ne onderblok in super staat
      Licht bewerkte 2.0E kop
      Orginele 2.4 kop
      De 40mm dellorto’s in goede staat.
      Afgedraait vliegwiel van een 2.0(bosch tuning)
      Groep a voor een 2.0 motor 63mm

      Nu heeft mijn oud stagebeglijder aaltijd gezegt dat je op een 2.4 een 2.0 kop op moet zetten. Omdat ik daar voor alle aanbouwdelen heb is dit voor mij ook het beste. Wat is de meening hier

      #18342103
      lonspeed
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 April 2012

        fout in een 2.4 kop zitten grotere kleppen en in/uitlaten zitten veel beter
        voor hogere compressie andere zuigers aanschaffen
        zou ik zoiezo al doen met die orginele 2 delige zuigers

        #18342104
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Ik vermoed dat je uitlaat en inlaatspruitstuk dat je nu op je 2.0 hebt ook op de 2.4 kop past. De reden dat de kop gewisseld wordt, is meestal compressie verhogen.
          In geval van een 2.0 kop op een 2.4 verlaag je volgens mij zelfs de compressie.

          #18342165
          voederbiet
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2006

            Poorten op de zijkant van een 2.4 kop zijn anders dan van de 2.0, dus het 2.0 spruitstuk past niet hierop.
            Omdat het originele 2.4 spruitstuk te hoog is past deze niet zonder de motorkap aan te passen in een manta/ascona, daarom wordt vaak de 2.0 kop gemonteerd.
            Om de 2.4 kop met passend spruitstuk te verkrijgen wordt vaak een 6 cilinder spruitstuk ingekort naar 4 cilinders zodat de 2.4 kop past onder de kap.

            #18342169
            Motormuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              de 2,4 kleppen over zeten in de 2,0 kop is in jou geval het beste

              #18342170
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ik verwacht dat zijn inlaatspruitstuk niet orgineel is en volgensmij worden die voor delortos vaak zo uitgevoerd dat ze op beide type motoren passen.

                #18342184
                voederbiet
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 May 2006

                  Had even over het dubbele carburateur verhaal heen gelezen maar dan zit er nogsteeds verschil in inlaatspruitstukken voor de carburateurs, de 2.4 koop heeft hogere poorten zodat de spruitstukken van de 2.0 hier niet op passen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.