McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

16 berichten aan het bekijken - 1,601 tot 1,616 (van in totaal 1,616)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345457

    lonspeed
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 46
    Lid sinds:
    3 April 2012

    zwart is geschakelde +
    bruin is massa
    groen is tacho

    #18345567

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Ontsteking: Bosch 0237020042 (met clipjes)
    Bobine: Bosch 122702009

    Volgens de specificaties is deze set voor direct 12V zonder weerstandsdraad.

    Ik heb de bobine doorgemeten, maar deze geeft maar 1,6 – 1,8 Ohm op de primare winding (7.3kOhm secundair)

    Moet hier nu een weerstandsdraad voor of niet?
    Wie het weet mag het zeggen :)

    #18345628

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1078
    Lid sinds:
    3 November 2006

    Heb net de originele bobine (Bosch 1 220 522 014) doorgemeten van een Manta GSI (dus elektronische ontsteking
    zonder weerstandsdraad) en die meet primair 1.3-1.5 Ohm.
    Misschien dat je d’r iets mee verder geraakt…

    #18345629

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Jazeker! dat betekent dat ik alvast met die setje aan de gang kan.

    Bedankt voor je moeite! :dank-u:

    #18345957

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Nou, gisteravond de ombouw gedaan.

    ging niet helemaal vanzelf :negative:

    De eerste verassing in positieve zin was dat ondanks dat er een delco puntjes onsteking in zat met de welbekende vierkante bobine, er op de + van de bobine al 12V stond :scratch:

    Daarna de boel omgebouwd, en de verknipte bedrading weer redelijk hersteld.
    Kregen we het kreng niet meer aan de praat, ja op 2 cilinders :wacko:

    Ik had de oude Bosch onsteking van de Rekord nog liggen, dus een aantal delen uitgewisseld, maar toch wilde het niet lukken.
    Lang verhaal kort: de ontsteking zat 180 graden gedraaid :bye:

    Toen dat opgelost was konden we hem niet op tijd zetten, stipje kwam maar niet. Bleek dat deze bij stilstand wel te zien is, maar met draaiende motor niet meer.
    Kwam dat potje tip-ex toch goed van pas!

    Hij loopt goed op de nieuwe onsteking, vooral starten gaat beter. Helaas geen pk’tje of 20 erbij :yahoo:

    #18346408

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    *zucht*

    zie dat ik ook de sjaak ben met mijn photobucket account.

    Iemand nog tips om dit zonder al te veel moeite over te hevelen naar een andere dienst?

    #18347884

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Ik heb al weer een paar honderd km in de Ascona rond getoerd met veel plezier, echter doet zich nu een probleem voor:

    Bij matig remmen trekt de auto naar links en blokkeert het linker voorwiel.

    Vanavond hebben we er naar gekeken

    – band had 0.3 bar minder druk dan rechts
    – Remmen ontlucht
    – boel losgehaald en gecontroleerd; ziet er allemaal puik uit

    Nadien leek het probleem over, remmen zonder handen ging rechtuit.
    Echter na weer een keer stevig remmen is het probleem weer terug, echter moet er nu wel harder geremd worden voordat het wiel blokkeerd.

    Iemand een tip waar ik verder kan kijken?
    Er zitten welbekende Barry schijven op met gereviseerde klauwen en nieuwe blokken van een Calibra.
    Tevens zijn alle leidingen vernieuwd, inclusief het flexibele gedeeltje naar de klauwen toe.
    Remvloeistof is nieuw en de wagen is in februari uitgelijnd.

    #18347885

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 664
    Lid sinds:
    11 July 2006

    Vervelend. Is de hoofdremcilinder reeds gereviseerd?

    #18347895

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Vervelend. Is de hoofdremcilinder reeds gereviseerd?

    Ik heb hem een aantal jaren geleden wel uit elkaar gehaald voor het ontroesten en spuiten, maar verder geen zaken vervangen o.i.d.

    Kan dat een oorzaak zijn voor scheef remmen?

    #18347918

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 664
    Lid sinds:
    11 July 2006

    Vervelend. Is de hoofdremcilinder reeds gereviseerd?

    Ik heb hem een aantal jaren geleden wel uit elkaar gehaald voor het ontroesten en spuiten, maar verder geen zaken vervangen o.i.d.

    Kan dat een oorzaak zijn voor scheef remmen?

    Wel het is zowat het enigste in het remsysteem wat je niet vernieuwde zo te horen. Ook de remkracht verdeler zit daar nog. Als die hrc bijvoorbeeld niet vlot genoeg gangbaar is kan dat wel zo’n probleem geven denk ik.

    #18347946

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Ik heb even gekeken hoe het precies aangesloten zit op een oude foto, en daar zie je dus dat de leiding van links-voor rechtstreeks op de HRC zit, maar die van rechtsvoor loopt via de remkrachtverdeler..

    Zou dat ding niet goed meer zijn?

    Op de oude foto is tevens te zien hoe schokkend goor alles was :-)


    Ik zal eens kijken of dat ding er niet tussenuit kan, met een handbediende remdrukregelaar bij de handrem… dat zou ideaal zijn

    #18348005

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 664
    Lid sinds:
    11 July 2006

    Wel heel eind geleden had ik ooit ook remproblemen, weet niet meer nr welke kan die trok. Heb toen de hrc vernieuwd. Die remkrachverdeler kocht ik een frissere 2de hands, maar die ligt hier nog steeds. Dus ik kreeg het toen opgelost met enkel hrc, mr kan je niet meer exact zeggen wat het probleem weer was. Ik had eerder andere klauwen en ook,grotere servo,gestoken.

    Trouwens denk ik dat je verdeler dezelfde is als van mij. Die verschillen ook nogal per model.

    Ik heb even gekeken hoe het precies aangesloten zit op een oude foto, en daar zie je dus dat de leiding van links-voor rechtstreeks op de HRC zit, maar die van rechtsvoor loopt via de remkrachtverdeler..

    Zou dat ding niet goed meer zijn?

    Op de oude foto is tevens te zien hoe schokkend goor alles was :-)


    Ik zal eens kijken of dat ding er niet tussenuit kan, met een handbediende remdrukregelaar bij de handrem… dat zou ideaal zijn

    #18348096

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Mijn pa had nog als tip om eens de remblokken te wisselen aan de voorzijde.
    Aangezien dit een kleine ingreep is, lijkt me dat een goed startpunt.

    Wordt vervolgd..

    #18348103

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1743
    Lid sinds:
    9 May 2006

    Glijbussen goed gangbaar van de klauwen?

    #18348182

    McLambo
    Participant
    • Topics 58
    • Reacties 3231
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Yep, remmen lossen ook goed. Alleen bij hard remmen blokkeert 1 kant.

    #18348446

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1078
    Lid sinds:
    3 November 2006

    Je hebt dezelfde remdrukregelaar als m’n 400, de links-voorste rem krijgt z’n druk rechtstreeks van de hoofdremcilinder.
    De rechts-voorste gaat even via de drukregelaar, waar die druk zal gebruikt worden om de remdruk te bekomen voor de achteras.
    Dus ik zou die drukregelaar beschuldigen. Demonteren en eens kijken of er een dichting/O-ring /klepje kapot is of blijft hangen…
    Grtjs!

16 berichten aan het bekijken - 1,601 tot 1,616 (van in totaal 1,616)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.