McLambo’s Ascona B Project.

Forumindex Forums Modellen Ascona McLambo’s Ascona B Project.

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,626)
  • Auteur
    Berichten
  • #17564032
    Manta-aero
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Ja als reparatie kan dat inderdaad prima. Als je toch bezig bent en alles vervangt, zou ik hem opnieuw buigen. Als je een beetje zoekt kost die leiding niet zoveel.

      #17564033
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        Ik heb het zelfs nog liggen, maar dan haal ik gelijk een andere remcilinder, zit nu een nieuwe goedkopie op en het ding zweet al langs de koppelingen :(

        Zoals het er nu naar uit ziet gaat de Ascona woensdag vertrekken richting de spuiter. Hij gaat er zich dan een poosje op uitleven.

        Ondertussen kan ik mooi de laatste spulletjes in orde en compleet maken voor het opbouwen!
        Ik heb ondertussen ook nieuwe raamsnorren gevonden voor op de deuren, buitenkant. Bij Opel Classicparts, voor een tientje per kant!

        Afgelopen zaterdag alvast weer de kofferbak in orde gemaakt, die is zo goed als klaar, moet alleen nog een lampje met schakelaar in komen:

        Alvast ingepakt voor de spuiter:

        #17564034
        commo 67
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2013

          komt goed :thumb

          #17564035
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            Nou hij staat bij de spuitert!

            Toch een gek gezicht; de schuur inlopen en… geen ascona ;-).

            Ondertussen spulletjes aan het opzoeken voor het opnieuw opbouwen, en weer een plannetje erbij:

            De originele rally Ascona’s hadden volgens mij een 24Mhz bakkie aan boord voor communicatie met de pitcrew etc.

            Hiervoor zat een grote antenne op het dak, en de bijbehorende apparatuur aan boord. Ik heb dit wel eens in originele staat gezien bij een Rally Ascona op de Eifel rally. Zag er erg retro uit! :agent

            Weet iemand of dit spul nog te verkrijgen is, en of het nog legaal is om dit in de auto te hebben?

            #17564036
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Spullen zijn nog wel.te vinden verwacht ik

              Ik had destijds ook al t 1 en ander verzameld
              voor m.n ex project

              Weet zo niet meer zeker.of dat.
              Er nog ligt of dat ik t toch verkocht heb…..

              Zal voor je kijken
              Als ik er nog wat van heb(beloof nog niets)
              Mag dat tegen versendkostten van jou worden….

              #17564037
              McLambo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                king: Nou, ik ben het aan het :thumbup :thumbup :thumbup dat je nog wat tegekomt dan ;-)

                #17564038
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Mooi werk, de auto bij de spuiter. Dat maakt het afbouwen straks zo mooi :thumbup

                  Ik denk dat je net de verkeerde nippel in je handrem hebt zitten.
                  Ik heb mijn handrem ook even bij de onderdelenboer gehad, daar hadden ze net niet de goeie nippels,
                  Deze heb ik zelf allemaal moeten bestellen, al die handremmen hebben de zelfde schroefdraadsoorten, en die hebben ze vaak weer niet in het standaard assortiment bij de grossier.

                  #17564039
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    Ik heb deze destijds ook speciaal moeten halen.

                    Bij de 1e poging de remleiding te monteren draaiden we de draad eruit, dus toen is er een helicoil geplaatst…

                    #17564040
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Terwijl de Ascona al weer een paar weken bij de spuiter staat (zij-projectje) ben ik eens door de onderdeeltjes aan het bladeren die er in de afgelopen jaren af en bij zijn gekomen king:

                      Ik heb de spullen van het 2.4 blok eens bij elkaar gezocht en ik wilde eens nagaan of het wel een ‘echte’ 2.4 is.

                      De nummers op de kop kon ik terug vinden: 24 90299176 (zonder X gek genoeg),

                      maar op het blok staat dit:

                      C2oNE – 0028854

                      Lijkt erop dat het blok omgenummerd is. Verdere kenmerken kon ik niet vinden…

                      #17564041
                      lonspeed
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 April 2012

                        dit nummer is in ieder geval niet van een standaard 2.4
                        die begint met c24ne maar dat wil niet veel zeggen blok kan omgebouwd zijn
                        meet de boutgaten van de carterpanbevestiging maar eens op deze zijn 8mm bij een 2.4 en 6mm bij de andere blokken

                        #17564042
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Ok, ff een M8 boutje proberen…

                          #17564043
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            Ander vraagje: ik ben voor de 2400 een beetje aan het rondspeuren voor een stalen diesel deksel voor de oliepomp.

                            Nu zie ik op ebay een aantal keer verschillende advertenties langskomen voor deze deksels, maar die hebben er dan een redelijk groot gat in zitten wat ik niet kan thuisbrengen:

                            Op mijn 2400 zit gewoon het ‘normale’ deksel:

                            Hoe en waarom is dit verschillend? :wtf

                            #17564044
                            lonspeed
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 April 2012

                              dat gat is voor de bdp sensor en zit standaard op een 2.2 en 2.4 cih
                              denk dat je blok geen 2.4 is of ze moeten het drijfwerk over gezet hebben in een ander blok

                              #17564045
                              McLambo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 September 2004

                                Het blok wat ik heb komt uit een kadett-c. Ik vermoed dat ze met de ombouw ook het distrubutiehuis hebben overgezet dan..

                                Maakt verder niet uit denk ik. Er zijn meet 2.0 olie deksels te vinden dan 2.4 dus dat is een voordeel ;)

                                #17564046
                                lonspeed
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 April 2012

                                  ja maar ze passen allebei

                                  #17564047
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Als je een andere pomp wil zal je op facebook eens peter moeten vragen. Omega peter pistons.

                                    Goedkope stalen deksel met langere tandwielen enz heb ik van hem. Goedkoop.
                                    Risse spul zonder het logo…
                                    Reageerd wat lastig omdat ie vaak in het buitenland zit.

                                    Kreeg toen een set tandwielen die niet goed paste…gewoon retour en nieuwe gekregen

                                    #17564048
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      Bedankt voor de tip.

                                      Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat iemand met een sport motor het olie-filter van een CIH 2.3D plaatste vanwege de goede doorstroming, en de extra capaciteit olie.

                                      is dit een MANN – FILTER W 940/21 en past dit ook zo op een benzine motor? Wil het wel eens proberen namelijk.

                                      #17564049
                                      H-400
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 November 2006

                                        Voor je in het wilde weg andere tandwielen koopt: meet eerst even je tandflankspeling: moet 0.20 max zijn.
                                        Laat het net iets meer zijn 0.25 zou ik nog toelaten. Verder: schuur de ronde groeven uit het deksel op een fijn gëolied
                                        schuurpapier op een vlaktafel tot deze groeven weg zijn.Langs die groeven verdwijnt oliedruk.
                                        Demonteer eerst de kogel (plastic) en veer en maak deze zeer zorgvuldig proper en controleer of de kogel braamvrij
                                        soepel kan bewegen. Om net iets meer oliedruk te hebben kan je de veer extra bijspannen met rondelletjes maar een
                                        nieuw setje is eenvoudig te vinden op’t internet. Belangrijk: Pompen van motoren na ’85 hebben geen papieren dichting nodig!
                                        Indien je deze toch plaatst heb je weer drukverlies. Dit kan je controleren met de tandwieluitsteek te meten.
                                        (kan je de gegevens geven)
                                        En natuurlijk: een oliekoeler is echt een pluspunt.
                                        Ik monteer een oliefilter van een oude 6-cilinder, is groter dus meer koelkapaciteit.
                                        Grtjs!

                                        #17564050
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          @H-400 wrote:

                                          Voor je in het wilde weg andere tandwielen koopt: meet eerst even je tandflankspeling: moet 0.20 max zijn.
                                          Laat het net iets meer zijn 0.25 zou ik nog toelaten. Verder: schuur de ronde groeven uit het deksel op een fijn gëolied
                                          schuurpapier op een vlaktafel tot deze groeven weg zijn.Langs die groeven verdwijnt oliedruk.
                                          Demonteer eerst de kogel (plastic) en veer en maak deze zeer zorgvuldig proper en controleer of de kogel braamvrij
                                          soepel kan bewegen. Om net iets meer oliedruk te hebben kan je de veer extra bijspannen met rondelletjes maar een
                                          nieuw setje is eenvoudig te vinden op’t internet. Belangrijk: Pompen van motoren na ’85 hebben geen papieren dichting nodig!
                                          Indien je deze toch plaatst heb je weer drukverlies. Dit kan je controleren met de tandwieluitsteek te meten.
                                          (kan je de gegevens geven)
                                          En natuurlijk: een oliekoeler is echt een pluspunt.
                                          Ik monteer een oliefilter van een oude 6-cilinder, is groter dus meer koelkapaciteit.
                                          Grtjs!

                                          Bedankt voor de tips! zoiets heb ik zojuist uitgevoerd met mijn andere CIH in mijn Rekord:

                                          http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2561799#p2561799

                                          Daar hadden de tanden van de pomp uit de Rekord toch wat slijtage, dus die heb ik vervangen met de tandwielen uit een C24NE die ik nog heb liggen.

                                          Oliedruk is nu best goed voor een blok van 160.000 op de teller:

                                          #17564051
                                          H-400
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 November 2006

                                            Das toevallig dat we zowat identiek werken!
                                            Die tip van dat raar geluid in je kop met dat filmpje d’r bij vind ik prachtig, je zou je blok voor niets
                                            openvijzen terwijl het met de axiale afstelling v/j nokkenas eenvoudig is opgelost!

                                            #17564052
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              @Fearless wrote:

                                              Als je een andere pomp wil zal je op facebook eens peter moeten vragen. Omega peter pistons.

                                              Goedkope stalen deksel met langere tandwielen enz heb ik van hem. Goedkoop.
                                              Risse spul zonder het logo…
                                              Reageerd wat lastig omdat ie vaak in het buitenland zit.

                                              Kreeg toen een set tandwielen die niet goed paste…gewoon retour en nieuwe gekregen

                                              Die peter ken ik wel
                                              Die leverd ook aan biesheuvel
                                              En risse ;)

                                              #18335482
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                Als het forum uit de test fase is, zal ik wel eens wat updates en foto’s plaatsen van de vorderingen!

                                                #18335711
                                                McLambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  [quote quote=18335482]Als het forum uit de test fase is, zal ik wel eens wat updates en foto’s plaatsen van de vorderingen!

                                                  [/quote]

                                                  Iemand enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn?

                                                  #18335712
                                                  Senatorman
                                                  Beheerder
                                                    Lid sinds:
                                                    7 November 2016

                                                    We blijven ontwikkelen maar de betafase is afgelopen.

                                                    #18335714
                                                    McLambo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 September 2004

                                                      [quote quote=18335712]We blijven ontwikkelen maar de betafase is afgelopen.

                                                      [/quote]

                                                      Ok, dat houdt dan ook in dat berichten die nu worden gepost niet op een later tijdstip weer worden vervangen door een oudere backup?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,626)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.