Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb je de brandstofleidingen goed om aangesloten. Je zal niet de eerste zijn die de druk- en retourleiding verwisseld heeft..
Ik spreek uit eigen ervaring
[quote quote=18369539]
Maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden. ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering[/quote]
Precies dat, daarom zou ik ook ff bij de RDW langs gaan, dan krijg je er ook nooit gezeur over.
Zelf moet ik ook nog een keer langs de RDW
[quote quote=18367815]Ik heb zitten zoeken en de opel 2.2 en 2.4 cih motoren hebben allebij vrij weinig vermogen per liter. Zijn deze motoren geknepen? Dus kun je er meer vermogen uit halen door bijvoorbeeld de injectoren te vervangen? Alvast bedankt![/quote]
Ik denk dat dit vooral te maken heeft met de oudere techniek die deze motoren hebben. Tuurlijk kun je hier veel vermogen uithalen afhankelijk hoe groot je portemonnee is.
https://opel-forum.nl/forums/topic/hoeveel-pks-kun-je-uit-een-2-4-omega-blok-krijgen/
Je kunt ook nog een C20XE inbouwen, dit is een 2.0 16v die veel wordt gebruikt in cross en racerij. Zo’n ombouw is ook al talloze malen gedaan, er staat vast ook info op dit forum. Of een C20LET, dit een een 2.0 16v met turbo.
Volgens mij zijn deze motoren makkelijker te tunen dan een CIH. Zelf vind ik een CIH het mooist in een oude Opel.Mooie Coupé, je pakt het goed aan
Ik heb zelf een sedan met een 2.0E. Achteraf had ik hem persoonlijk origineel gelaten, met alleen het blok ben je er nog niet. Daarbij worden originele onverprutste Kadettjes steeds schaarser.
Anderszijds is zo’n 16V wel lekker vlot!
Auto’s van voor een bepaald bouwjaar (ik meen 1998) hoeven geen uitgebreide keuring bij het inbouwen van een andere motor. Deze keuring bestaat uit een soort veredelde APK keuring.
Wel moet je geloof ik aantonen waar het blok vandaan komt (kenteken van donor).
Ziet er goed uit
Welke reden heb je om dit om te bouwen? Vermogenwinst?
Ik zou beginnen bij de ontsteking, vooral ook omdat hij vanuit het niets ineens stopt. Dus wat teamwaldseinjonge zegt; is je massa wel ok? Heb je ook gecontroleerd op vonk? Dus bougie eruit, met een geisoleerde tang (ivm stroomschok ) of iets dergelijks goed tegen het blok houden en dan starten. Anders als hij uitvalt, meteen daarna proberen.
En anders inderdaad je carberateur nakijken, misschien een hangende vlotternaald?
Zo zou ik proberen steeds meer dingen uit te sluiten.
Ik heb zelfs eens een c20ne (zelfde bouwwijze als c20xe) van een Omega A in een E Rekord gemaakt. Deze had de “bult” van het carter voor de vooras, en paste zo in de Rekord.
[quote quote=18361848]Vergeet ook niet om de hoofdremcilinder te vervangen, de 1.2 heeft een kleinere binnenwerk.[/quote]
Ik rij al een hele tijd met de gewone 1.2 hoofdremcilinder. Dit remt op zich prima. Het pedaal trap je wat dieper weg, maar je remdruk is hoger. Toch ga ik ook een grotere hoofdremcilinder plaatsen om iets meer “gevoel” in de remmen te krijgen. (Moet ik wel iets harder op het pedaal trappen :smiley-car: )
Ik heb remzadels van een Omega A (volgens mij gelijk aan Astra, Vectra en Calibra) icm met “sniksnak” schijven. Schijven werden destijds gemaakt door iemand hier op het forum. Dit alles gewoon op een 1.2 vooras. Wel rekening houden dat niet alle 13inch velgen nog passen ivm de grootte van de zadels.
Ik heb in het verleden eens een C20NE met een R25 van een Omega A in een Rekord E gebouwd.
Ik had de steunen van de omega gebruikt. Grootste probleem was voor zover ik nog weet het stuurhuis/pitman-arm icm de uitlaat. Deze kwamen met elkaar in aanraking.
Verder was het allemaal redelijk goed te doen, misschien ook omdat er een C20xe in de rekord gelegen had voordat ik hem kocht.
Hier staat nog wel wat info van toendertijd:
https://opel-forum.nl/forums/topic/c20ne-in-rekord-update-fotos-vraag/
De foto’s staan er helaas niet meer bij.
Dat omzetten van de schakelaar werkt volgens mij alleen bij een Engelse kadett met Digidash.
Is het een B of een C?
Misschien is er wat te programmeren in Opcom/Tech 2.
Anders gewoon de standaardsnelheden in Engeland omrekenen naar km/u. Daar een lijstje van maken en meenemen.Je leert snel genoeg hoeveel km/u je moet rijden voor bijv. 60 mijl/u
Gemiddeld verbruik, waarvan wekelijks ca 350km over snelweg (woon/werkverkeer) en 150km gecombineerd
Ik heb een 2.2dti automaat en zit op 7,5l/100km.
Veel snelweg kilometers, maar wel vooral in de spits.Qua EGR kan ik je een EGR-cheater aanraden. Voorheen heb ik ook vele malen de EGR, gasklephuis en de inlaat schoongemaakt. Alles zwart aangekoekt. Daarna na enkele duizenden kilometers precies hetzelfde verhaal. Nu bij een EGR-cheater dik 25.000 km verder en nog steeds alles brandschoon. :thumbup
De rest is meer van hetzelfde :angel
Ik heb er later een harde carrosserie bij gekocht.
Nadeel van die is dat er een zonnedak in heeft gezeten en dit is dicht gelast :sleeping.
Gevolg; een golfplaten dak :hmmz , daarbij zijn er vreemde verstevigingsstrippen onder het dak gelast zodat een originele hemel niet meer past. Daarom is het plan om het dak van de blauwe over te zetten op de andere carrosserie king:Qua planning heb ik niet echt iets in gedachten.
Het dak zal deze zomer overgelast worden omdat de 2 carrosserieën best wel in de weg beginnen te staan.
De kale carrosserie gaat dan in het spit. Dan kan ik beginnen met kaal maken van de bodem.
Vervolgens stralen en daarna strak maken en naar de spuiter. Dan langzaam aan opbouwen, blijft hobby he :thumb.
Op die manier heb je ook de tijd om vervanging voor kapotte en versleten onderdelen te zoeken.
De auto staat niet in de weg en ik heb hem ook niet perse nodig vandaar.Maar mochten er updates zijn zal ik dat in dit topic plaatsen :thumb
Bij het demonteren destijds kwam ik erachter dat de roestduivel zijn werk goed had gedaan! :(
Ondertussen heb ik er een tweede carrosserie bij om een en ander uit te wisselen
Ik heb alleen “Manta 1600” op het typeplaatje staan.
Dacht dat een Adrema-plaatje iets anders was dan je typeplaatje. Meer een plaatje waar de uitrusting en opties op staan.
Gaat mij erom of er op het typeplaatje verschil is tussen “manta 1600” en “manta 1600s”.Omdat ik originaliteit voor de Manta op zekere hoogte belangrijker vindt dan PK’s zou ik graag willen weten welke motor qua originaliteit nog kan king: .
Heb zelf ook een C-kadett met 2.0E en 5-bak verbouwd. Achteraf enigszins spijt dat ik hem niet origineel heb gelaten.
Vandaar dit plan met de Manta, verbouwde zijn er al genoeg :thumbupHierbij nog even een paar foto’s van hoe hij erbij stond toen ik hem kocht:
Dat Adrema schildje heb ik niet, of is mij nog nooit opgevallen. Waar kan ik die vinden bij een Manta A?
Ja bij het bedienen hoor je een zacht tikken/zoemen.
Maar deze klep is louter voor recirculeren en heeft dus niks met links en rechts te maken?
Want als dit namelijk niks uit maakt dan laat ik het eerst zo, totdat hij echt niks meer doet.
De ontwaseming doet nu namelijk nog gewoon alleen het verschil tussen rechts en links viel me op.Ik rijd sinds kort zonder baro-sensor, ik heb de stekker gewoon losgekoppeld.
Dit resulteert in een foutmelding op de boordcomputer maar geen noodloop meer :thumb .
Zou dit de problemen oplossen?
Een bezoekje aan de opel-dealer leert mij dat deze sensor ca. €110,- kost :( .Hallo allemaal,
Sinds een week of wat zijn de noodloop problemen weer terug :swear :swear :swear :swear :argue
Uitlezen met opcom geeft de volgende foutcodes:P1105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigP0105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigVolgens mij kan ik nu weer vanaf helemaal vooraan beginnen.
Het probleem doet zich wel telkens voor na een ritje op de autobaan, zodra ik de afrit afrij schiet hij in de noodloop.
Iemand dit probleem vaker gehad?Groeten Erik
Uiteindelijk toen de LMM vervangen, nu al tijd geen problemen meer en vermogen is ook terug :thumbup
Allen bedankt voor het meedenken :D
Ik heb dit ook al bij marktplaats-gezocht gezet, maar nog geen reactie gekregen.
Ik zoek een dop zoals op onderstaande foto’s links.
Dus niet het gaffelrubber van de schakelvork, maar de dop.Weet iemand waar deze te verkrijgen zijn?
Groeten Erik
Ik had zelf nummer 2 er helemaal niet meer op zitten, maar een “gewone” ventieldop.
Bij mij gaf 1 sensor steeds storing dus na bandenwissel heb ik de sensoren vervangen voor gewone rubberen ventielen.
Verder niks laten uitprogrammeren en ik krijg ook geen foutmeldingen. Ik rij een vectra C 2.2dti uit 2003.
Later bij aanschaf van een zomerset ook meteen preventief de sensoren eruit gehaald. Bij beide setjes geen foutmeldingen.Als je dus nog sensoren zoekt ik heb er nog wel wat liggen voor een net prijsje.
-
AuteurBerichten