Rekord e1 16v

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359553
    Niels Buijnink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2018

      Hallo ik ben niels,heb sinds een paar maanden een rekord e1 en ben nu bezig een c20xe erin aan het hangen

      Nu is er heel veel bekend over een 16v in een manta hangen maar er is nog niet zoveel bekend over een 16v in een rekord hangen(altans niet dat ik kon vinden)

      Ik heb er een r28 bak achter van een omega

      Weten jullie toevallig of er zo motorsteunen en een carterpan is wat past met die combinatie of moet ik alles zelf maken

      Ik heb gehoort dat een rekord ook is geleverd met een 1.8 i en dat zou zo moeten passen…aleen heb ik daar wat dingen van gemeten en dan kom ik niet goed uit

      Gr niels

      #18359828
      voederbiet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2006

        Eventueel carterpan en steunen van een omega A 1.8/2.0? Want bij rekord moet volgens mij de carterpan bult voor de vooras zitten. En anders evt  steunen en pan van een omega B 2.0 16V of 2.2 16V. Gr, Mike

         

         

         

         

         

         

         

         

        #18359861
        Deperik
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2007

          Ik heb in het verleden eens een C20NE met een R25 van een Omega A in een Rekord E gebouwd.

          Ik had de steunen van de omega gebruikt. Grootste probleem was voor zover ik nog weet het stuurhuis/pitman-arm icm de uitlaat. Deze kwamen met elkaar in aanraking.

          Verder was het allemaal redelijk goed te doen, misschien ook omdat er een C20xe in de rekord gelegen had voordat ik hem kocht.

          Hier staat nog wel wat info van toendertijd:

          https://opel-forum.nl/forums/topic/c20ne-in-rekord-update-fotos-vraag/

          De foto’s staan er helaas niet meer bij.

           

          #18359873
          Niels Buijnink
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2018

            oke,bedankt voor de informatie tot zover…ik ga kijken wat ik ervan kan gebruiken

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.