Kadett C Coupe Ombouwen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C Coupe Ombouwen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een grotere motor in mijn C Kadett te leggen, ik heb al heel wat onderzoek gedaan en van wat ik nu weet heb ik de volgende opties:

20NE (Kadett, manta, rekord, etc..) – Getrag 240 versnellingsbak – cardanas om maat laten maken – 2.0 GT/E achteras.
    Y22XE (Omega, frontera) – R25 versnellingsbak – cardanas om maat laten maken – 2.0 GT/E achteras.
    C24NE (Omega) – R25 versnellingsbak – cardanas om maat laten maken – 2.0 GT/E achteras.
    C24NE (Omega) – Getrag 240 versnellingsbak – cardanas om maat laten maken – 2.0 GT/E achteras.

Mijn voorkeur gaat naar een C24NE en dan met de versnellingsbak die het beste met de pook uitkomt.

Klopt deze info en past het allemaal?
    Wat denken jullie er van?

spullen die ik al heb:

2.0 GT/E achteras (ligt al onder de auto)
    tunnelbak van kadett c automaat

De auto zoals ik hem nu heb:

1.2S met dubbele 35mm carburateurs
    standaard 4-bak
    standaard cardanas
    2.0GT/E  achteras

Het restauratieprocess is te vinden via: https://opel-forum.nl/forums/topic/opel-kadett-c-restauratie/

Ik hoor alle tips of meningen graag!!!

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Ik heb zitten zoeken en de opel 2.2 en 2.4 cih motoren hebben allebij vrij weinig vermogen per liter. Zijn deze motoren geknepen? Dus kun je er meer vermogen uit halen door bijvoorbeeld de injectoren te vervangen?

Alvast bedankt!

Motormuis
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 123

je kunt de ecu laten chippen daar win je al wat mee zonder andere injectoren als je meer vermogen wil kun je er nog een snellere nokkenas in leggen met de zelfde injectoren dan wel je chip laten aanpassen

Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 321

Ik heb zitten zoeken en de opel 2.2 en 2.4 cih motoren hebben allebij vrij weinig vermogen per liter. Zijn deze motoren geknepen? Dus kun je er meer vermogen uit halen door bijvoorbeeld de injectoren te vervangen? Alvast bedankt!

Ik denk dat dit vooral te maken heeft met de oudere techniek die deze motoren hebben. Tuurlijk kun je hier veel vermogen uithalen afhankelijk hoe groot je portemonnee is.

https://opel-forum.nl/forums/topic/hoeveel-pks-kun-je-uit-een-2-4-omega-blok-krijgen/

Je kunt ook nog een C20XE inbouwen, dit is een 2.0 16v die veel wordt gebruikt in cross en racerij. Zo’n ombouw is ook al talloze malen gedaan, er staat vast ook info op dit forum. Of een C20LET, dit een een 2.0 16v met turbo.
    Volgens mij zijn deze motoren makkelijker te tunen dan een CIH. Zelf vind ik een CIH het mooist in een oude Opel.

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Bedankt voor de informatie!

Ik heb ondertussen een 2.4 blok weten te bemachtigen, hij komt al uit een kadett c dus ik heb het blok, een getrag 240 en een passende tussenas in een keer gekocht. Ook heb ik een 1600 voor as gekocht dus het geld is weer even op.
    Maar ik heb begrepen dat dit blok het zelfde formaat heeft als een 2.0 blok van een gte dus het zou allemaal moeten passen.

Alleen wordt het even uitzoeken hoe de kabelboom aangesloten moet worden van de computer voor de injectie.

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

Dit is het blok dat ik in de auto ga bouwen :applause02:
    31

ik was alvast begonnen aan de nieuwe voor as, heb er een stuk oud chassis vanaf gehaald, schokbrekers er af gehaald, stabilisatorstang losgemaakt omdat de rubbers vervangen moeten worden en ik heb hem roestvrij gemaakt en in de undercoating gezet. foto van het resultaat volgt nog :good:
    32

Nu heb ik alleen nog wat hulp nodig :help:

Ik weet namelijk van sommige stekkers en draden van het injectiesysteem niet waar ze naartoe of aan vast moeten op het blok.

Ik weet dat de bruine draad aan het begin van de boom massa is.
    Ik weet waar de 4 injector stekkers moeten en de twee stekkers NA de injector stekkers die kun je op de inlaat aansluiten
    Op de foto aangemerkte stekkers snap ik niet waar ik die op moet aansluiten.
    Q3_LI

Q4

ik hoor graag wat ik hiermee moet doen! als er meer fotos nodig zijn voor verduidelijking hoor ik het ook graag! alvast bedankt :good:

Motormuis
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 123

de pijl bij de stekker bij de computer wordt niet aan gesloten de pijl bij de grote stekker is van de luchthoeveelheids meter en al die losse draden zoals groen en zwart komen op de bobine en die met de oogjes op de dynamo

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

de pijl bij de stekker bij de computer wordt niet aan gesloten de pijl bij de grote stekker is van de luchthoeveelheids meter en al die losse draden zoals groen en zwart komen op de bobine en die met de oogjes op de dynamo

Bedankt!

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 28

hallo,

ik heb vandaag de voor as afgemaakt. er komen zaterdag nog wat onderdelen voor aan voor de stabilisatorstang.
    33

ik ben ook nog verder gegaan met het loshalen van alles in de motorruimte behalve de motor zelf, alles is dus onder de auto vandaan behalve de achteras, de versnellingsbak en de motor en de voor as. ben van plan de motor, de bak en de vooras aan elkaar te laten en de auto er vanaf te tillen.

hier nog wat fotos van het proces, de uitlaat bij het spruitstuk zat compleet vastgeroest, ik heb er zoveel op geslagen en heet gestookt dat er een stuk is afgebroken toen ik heb nog een keer los probeerde te draaien.
    34
    35
    36

Corsaliefhebber
    Participant
    • Topics 12
    • Reacties 939

hoop toch dat je onder de bodyschutz een laag lak gespoten hebt,

bodyschutz is een laagjke bedoeld zodat steentjes geen kratertjes ind e verf achterlaten,

beschermingswaarde is verder tegen roesten ongeveer 0,0

:dank-u:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.