Afstelgegevens M32 versnellingsbak

Forumindex Forums Techniek Ecotec Afstelgegevens M32 versnellingsbak

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347576
    Deperik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2007

      Hallo allemaal,

      Ik ben op zoek naar de afstelgegevens voor een M32 versnellingsbak.
      Er is overal genoeg over deze (chocolade) bak geschreven, duitse/engelse fora. Echter kan ik nergens de voorspanning van de lagers in de versnellingsbak vinden.

      Er zijn er genoeg die de nieuwe lagers met de oude shims terugplaatsen en probleemloos rijden, toch wilde ik net een stapje extra gaan en de afstelling ook controleren.

      Kan iemand mij aan deze gegevens helpen?

      Ff een opsomming van wat ik zoal gevonden heb :mail: ;
      Problemen bij deze bak (1e generatie);
      – te weinig olieinhoud, daardoor veel warmte ontwikkeling, daardoor verbrande olie.
      – vorm van de bak zorgt voor onvoldoende smering van bepaalde lagers. Er komt geen/weinig olie bij deze lagers.
      – Bepaalde lagers zijn ondergedimensioneerd, daardoor kunnen ze de krachten v/h koppel niet aan.

      Bij de 2e generatie zijn veel van deze problemen opgelost door een nieuwe behuizing met grotere lagers en grote oliekanalen voor de smering.

      Groeten Erik

      #18347583
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Hallo Erik,
        Ik heb geen afstelgegevens voor je helaas.
        Wel een vraag: heb jij op je speurtocht goede duidelijke tekeningen van de M32 gevonden?
        Kun je die hier neer zetten of een link geven.

        #18347587
        Deperik
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2007
          #18347602
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Dank je wel. Ik had de eerste tekening een keer gezien en kon het daarna niet meer terugvinden.
            Hoop dat je info krijgt over de afstelgegevens.
            Anders misschien een revisiebedrijf bellen, bv Carrec in Soest, of ze gegevens willen geven.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.