Ontwaseming voorruit Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ontwaseming voorruit Vectra C

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275733
    Deperik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2007

      Hallo allemaal,

      Mijn Vectra C met ECC heeft volgens mij last van de bekende kapotte recirculatieklep motor (afgebroken tandjes van tandwieltje).
      Bij het starten en stopzetten een zacht tikkend geluid vanachter het dashboard.
      Echter heb ik er tot op heden niet echt last van qua temperatuur/ontwaseming.

      Wat ik wel merk is dat de rechterzijde van de voorruit een stuk sneller ontwasemt dan de linkerzijde.
      Heeft dit hier ook mee te maken, is links/rechts gescheiden bij een Vectra C (qua voorruit-ontwaseming)
      Of is dit gewoon iets wat bij een Vectra hoort en hebben meer mensen dit :angel .

      Dit even voordat ik alles los haal en vervang en vervolgens blijkt dat het geen oplossing is.

      #18312778
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Dat de rechterkant sneller schoon is dat heb ik ook.
        En mijn vorige vectra deed dat ook.
        En dat merk ik zelfs bij andere merken.

        Als je de recirculatie motor zelf bedient hoor je dan wel iets zoemen of niet?

        #18312779
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Dat rechts iets sneller schoon is. Zou verklaard kunnen worden omdat de fan rechts gemonteerd zit.

          En als het stelmotortje van de recirculatie kapot is. Die kan je vinden als het het dashboard kastje verwijderd. Boven met 3 torx schroefjes en onder met 2. Niet vergeten stelletje los te maken bij het uitnemen van het kastje van het lampje.
          Daar achter zie je het ventilatie huis/motor wel zitten.
          Met rechts het motortje voor de recirculatie. Zit dacht ik ook met torx schroefjes vast die was zeker 1 wat lastig te bereiken is

          #18312780
          Deperik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2007

            Ja bij het bedienen hoor je een zacht tikken/zoemen.
            Maar deze klep is louter voor recirculeren en heeft dus niks met links en rechts te maken?
            Want als dit namelijk niks uit maakt dan laat ik het eerst zo, totdat hij echt niks meer doet.
            De ontwaseming doet nu namelijk nog gewoon alleen het verschil tussen rechts en links viel me op.

            #18312781
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Maakt wel degelijk wat uit. Niet of de klep werkt, Maar in welke stand die blijft staat. Blijft die op dicht staan. Dan komt er geen schone lucht binnen. Waardoor alles constant bestaat!
              Blijft die open staan. Is er niks aan de hand!

              Nee maakt voor het blazen niks uit of de klep open of dicht staat.

              Kan goed zijn dat de tandwieltjes kapot zijn

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.