Opel Kadett C restauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Kadett C restauratie

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359782

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    hallo, ik ben 17 jaar en ik heb pas een Opel Kadett C coupé uit 1976 gekocht. ik wil er met mn 18e mee rijden en naderhand opknappen en ombouwen, ik heb er al wat aan gedaan maar ik ga vanaf nu een topic bijhouden van de restauratie en ombouw. :applause02:

    1

    nu ligt er een 1.2s motor in met een dubbele carburateur uit een 1.1 Opel Kadett B, de motor loopt mooi maar ben van plan binnen een jaar er een c20xe of een 2.0 gsi in te leggen.

    2

    ik ben begonnen met het aanpakken van de probleempjes waardoor de Kadett niet door de apk zou komen, dit zijn: de remmen lopen aan en sommige remmen doen het niet, de uitlaat heeft 2 lekken, gat in de draagbalk in de achterbak, gaten onder de bevestiging van de stoelrails en de bandjes waren uitgedroogd.

    ik ben begonnen met het aanpakken van de remmen, met een hamer kom je een heel eind, voor de rest heb ik de remklauwen en de cylinders in de trommels schoongemaakt. alle remmen werken en ze lopen bijna niet aan.

    3

    na de remmen ben ik me gaan focussen op het vinden van roestplekken en inzien wat er allemaal moest gebeuren om dit op te lossen. achterin zat een vrij groot gat in de chassisbalk.

    4

    5

    nu een beetje duidelijk is wat de schade in de achterbak is ben ik gaan kijken naar de cabine waar onder de stoelrails roest zat. dit heb ik meteen weggeslepen met de staalborstelkrop en behandeld met roest omzetter.

    6

    aan het voeteneinde van de bijrijder zit ook een slechte plaat.

    7

    nu alle roest bekend is ben ik plaatjes gaan maken die over de verroeste plekken komen. ik ben begonnen met de bevestigingsrails van de stoelen.

    8

    9

    de chassisversteviging en de plaat in de kofferbak heeft mijn broer er meteen ingelast (ik begin pas net met leren lassen dus ik laat dit liever door iemand doen die wat meer ervaring heeft :good: ).

    10

    #18359800

    Arv
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 65
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 October 2006

    Leuke Kadett heb je, ziet er nog erg goed uit!

    #18359831

    Motormuis
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 65
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 March 2005

    ik zou de plaatjes er niet over heen lassen want dan sluit je de roest op en gaat het nieuwe plaatje ook weer lassen je kunt beter het oude blik er uit slijpen en het nieuw er in lassen

    #18359867

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    ik zou de plaatjes er niet over heen lassen want dan sluit je de roest op en gaat het nieuwe plaatje ook weer lassen je kunt beter het oude blik er uit slijpen en het nieuw er in lassen

    ja hebben we uiteindelijk ook gedaan, ik heb niet echt veel foto’s gemaakt tussendoor

    #18359979

    spijkerjr
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 45
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 September 2007

    Leuke kadett! ziet er zeker niet slecht uit. Veel binnen gestaan zeker?

    #18360133

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    ja klopt! sinds 2000 in de garage gestaan :applause02:

    #18360239

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Ik ben afgelopen weekend langs de apk keuring gegaan en die hadden een hele waslijst met wat er nog moest gebeuren, het zijn gelukkig allemaal kleine dingetjes :good:

    • Er moet nog wat gelast worden rondom het chassisnummer (ik was bang te dichtbij te komen waardoor het chassisnummer moeilijk te lezen zou zijn)
    • De remmen gelijk afstellen
    • Koplampen afstellen
    • Remleiding op de achteras en Handremkabel vervangen
    • Linker voorrem losmaken (was weer vast komen te zitten, we hebben nu beide remmen goed schoon gemaakt van binnen en revisie setjes zijn besteld)
    • Nieuwe stuurhuis hoes aan de linker kant
    • Rechter dorpel zit te veel roest op (meteen beide nieuw besteld)
    • Veerschotel rechtsachter zit te veel roest op

     

    #18360240

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Nu heb ik nog een andere vraag,

    Mijn achter zijraampjes kunnen met scharniertjes open, deze zitten vastgelijmd aan het glas, maar ik weet niet welke lijm ik hiervoor moet gebruiken.
    Iemand hier nog advies voor?

    Alvast bedankt! :dank-u:

    #18360246

    Motormuis
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 65
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 March 2005

    spiegel lijm is speciaal voor metaal op glas

    #18360746

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    De kadett is ondertussen door de apk gekomen :applause02:

    ik ben verder gegaan met ontroesten en wat dingetjes aan te passen, hier een paar fotos

    De vorige eigenaar had de spiegels een onhandig geplaatst, als je namelijk de ramen dicht deed kwamen die tegen de spiegel aan. Waardoor ze naar buiten gaan staan en je niets meer ziet. Dus ik heb de gaatjes van de spiegels opgevuld met las en geverfd.

    1112

    daarna heb er een spatbord afgehaald om te kijken wat wat daaronder allemaal geroest is. zo hier en daar een oppervlakte plekje en een grote plek bij de koplamp, maar voor de rest was het best hard.

    13

    stuk bij de koplamp eruit geslepen en klaar om gelast te worden  :good:

    #18360747

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    nog een foto van de koplamp

    14

    #18360760

    Tech 1
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 246
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 February 2013

    Mooie C1 coupé succes met restaureren :good:   wel bekende roestplekken voor een c kadett

    #18360961

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Ik heb ondertussen alles van de voorkant af gehaald, schoongemaakt en en in de antiroest gezet.

    15

    #18360962

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    binnenkort vakantie, dus dan kan er veel gebeuren :applause02:

    #18360968

    Jasper98
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 201
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 January 2017

    Mooi project en gave eerste auto! Welk anti-roest middel gebruik jij? Ik heb goede ervaringen met Rustol Owatrol (in de oranje blikken). Is ook goed overlakbaar.

    Groet,

    Jasper

    Corsa B Strada X16SZR 1997

    #18360995

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Ik gebruik zelf de Roestconverter en primer van spectrum, gewoon van de action. daarna doe ik er nog undercoating op voor extra bescherming.

     

    #18360996

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Alle constructiedelen aan de binnenspatborden zijn weer dicht en stevig :good:

    16 a

    Ben ook al begonnen aan de spatborden zelf, de hoekjes aan de onderkant waren een beetje rot, voor de rest waren ze verbazend stevig.

    17

    #18361004

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3922
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    :applause01:

    Overigens zou ik hem lekker origineel laten qua motor, misschien nog een ander nokkenasje.

    Als je hem klaar hebt dan zou ik hem laten taxeren en goed verzekeren.

    Ik laat mijn auto altijd taxeren bij http://www.autoconoom.nl

    #18361008

    Randy122000
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 11
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    :applause01: Overigens zou ik hem lekker origineel laten qua motor, misschien nog een ander nokkenasje. Als je hem klaar hebt dan zou ik hem laten taxeren en goed verzekeren. Ik laat mijn auto altijd taxeren bij http://www.autoconoom.nl

    Ik ben van plan er een zo origineel mogelijke GT/E van te maken, dus interieur en exterieur. verder wil ik er wel een nieuwe motor in, en mijn oom heeft nog een c20xe liggen voor een familieprijsje. De originele 1.2s heeft naar mijn zin te weinig pit, 19 seconden naar de 100 vind ik toch echt te veel.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.