Opel Kadett C restauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Kadett C restauratie

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362757
    Randy122000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 August 2018

      [quote quote=18361952]Lekker bezig. Mooie Kadett! Ga ik wel ff volgen, ben zelf nu eigenlijk met hetzelfde bezig maar dan aan een kadett c1 City 1.2S Mocht je de dubbele carberateur kwijt willen dan kom ik die zo ophalen, ben ik naar opzoek maar heb geen haast. Eerst alles qua wegligging wil ik aanpakken. Succes! :good:[/quote]

      komt goed :good:
      ik laat het weten als ik hem kwijt wil.

      #18362758
      Randy122000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 August 2018

        ik had nog een paar slechte stukken ontdekt in de linker A-Stijl en de dorpel rechts achter, ik dacht dat het kleine gaatjes waren maar dat viel toch vies tegen.
        Eerst al het slechte metaal uit de A-stijl geslepen en schoon gemaakt
        19
        Daarna eerst een versteviging gemaakt in de A-stijl met 2mm staal en later daar overheen een stukje dorpel om de rest dicht te maken.
        20
        21
        Bij de dorpel achteraan was het nog veel erger, ook daar moest versteviging in en daarna een stuk dorpel, ook hebben we nog een stuk van de wielkast moeten vervangen en ook het achterplaatje van de dorpel.
        22
        23
        24
        nu ben ik van plan de oranje lak op te knappen en de spatborden te spuiten.

        #18364265
        Randy122000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 August 2018

          het project heeft een tijdje stilgestaan maar ik ben er weer volop aan bezig :good:
          Ik heb alleen nog een vraag,
          Q 2
          Q 1

          er zat volgens mij een metalen stripje tussen het glas van het portierraam en de buitenkant van de deur, ik neem aan dat dit was om water buiten te houden. zoals je ziet is dit bij mij helemaal weggeroest en ik vroeg me af of dit een heel belangrijk onderdeel is, of dat het ook goed is als er een goed raamrubber in zit. het raamrubber zat ook tussen het weggeroest stripje de buitenkant van de deur geklemd. dus ik vraag me af of jullie daar meer van weten, waar het precies voor dient en opdat het een probleem is als het er niet meer is. anders moet ik er een stukje in lassen. alvast bedankt! :cheers:

          #18364266
          Randy122000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 August 2018

            tussendoor heb ik het voorscherm helemaal schoon gemaakt en gerepareerd, de bevestigingspunten waren namelijk nogal ver weggeroest.

            2526

            27

            #18364274
            chieltjuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2012

              :praying:

              #18366877
              Randy122000
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 August 2018

                ik heb mijn examens gehad voor de HAVO en ik ben geslaagd :happy02:
                ik heb ook een tijdje gewerkt om wat geld te verdienen, ondertussen staat de kadett aan de voorkant in de grondverf. binnenkort wordt hij weer orange en dan kan ik er mee gaan rijden, de ombouw gaat daarna gebeuren als ik wat meer geld heb :good:

                28

                29

                30

                #18366885
                Deperik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 November 2007

                  Mooie Coupé, je pakt het goed aan :good:

                  Ik heb zelf een sedan met een 2.0E. Achteraf had ik hem persoonlijk origineel gelaten, met alleen het blok ben je er nog niet. Daarbij worden originele onverprutste Kadettjes steeds schaarser.

                  Anderszijds is zo’n 16V wel lekker vlot!

                  #18366886
                  Motormuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 March 2005

                    het ziet er netjes uit dat wat je doe doe je goed :applause01: :applause02:

                    #18367166
                    Randy122000
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 August 2018

                      [quote quote=18366885]Mooie Coupé, je pakt het goed aan :good: Ik heb zelf een sedan met een 2.0E. Achteraf had ik hem persoonlijk origineel gelaten, met alleen het blok ben je er nog niet. Daarbij worden originele onverprutste Kadettjes steeds schaarser. Anderszijds is zo’n 16V wel lekker vlot![/quote]

                      klopt helemaal wat je zegt over de onverprutste kadettjes, maar de motor die er nu in ligt is een 1.2s met dubbele carb. origineel zat er een 1.2n in, dus hij is al niet meer origineel :unsure:

                      #18367415
                      Fpower
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 April 2018

                        leuk project. heb jaren met een coupe 1.6 S Berlinetta gereden. Bekende roestplekken, vooral bij de koplampen. Daar blijft het vuil zitten en houdt water vast. De zijraampjes lagen bij mij regelmatig los omdat de lijm losliet van die draaiplaatjes. Je kan er ook een vaste ruit inzetten, dan ben je daar vanaf.

                        #18367416
                        Fpower
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 April 2018

                          ik blijf volgen

                          #18367720
                          Randy122000
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 August 2018

                            De kadett is zo goed als klaar! :applause01:

                            ik heb nog een paar onderdelen besteld, waaronder ruitenwissers en een V-snaar. ook heb ik een nieuwe condensator en nieuwe contactpuntjes besteld.

                            ik moet qua uiterlijk alleen nog nieuwe rubbers hebben voor de onderkant van de ramen in de deuren, iemand die mij daar mee kan helpen? ik kan het zelf namelijk nergens vinden. ook moet ik nog wat lakwerk doen, waaronder de dorpel die nog zwart gemaakt moet worden en het zwarte lijntje op de zijkant van de auto moet nog doorgetrokken worden.

                            onb.2

                            onb.1

                             

                            Ik ben nu van plan mijn kadett om te bouwen naar een 2.4i cih, hiervoor ga ik een nieuw topic openen. zodra ik het topic maak laat ik het hier nog even weten :good:

                            #18367721
                            Fpower
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 April 2018

                              alleen de velgen vind ik er niet bij horen. Persoonlijk vind ik de SR-velgen met zwarte binnenvlakken het mooiste staan.  Zo zag de mijne eruit.Opel kadett C coupe 1.6S Berlinetta

                              #18367816
                              Randy122000
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 August 2018

                                Ik heb ondertussen een topic gemaakt voor de ombouw!

                                Kadett C Coupe Ombouwen

                                #18368681
                                Hazmant
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 September 2019

                                  Leuk project! ;-)   Gaat vast goedkomen!

                                  #18374394
                                  SmuggaAstra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 May 2020

                                    Deze auto was mijn droom toen ik jonger was. Veel succes met het project! :applause02:

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.