Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

24 berichten aan het bekijken - 401 tot 424 (van in totaal 424)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310843

    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    @jozo wrote:

    Heren techneuten,

    betreft een 240 bak. Onderstaande veer komt uit de dop met imbus. Wat is de funktie van deze veer?

    Is dat niet om de bak in de juiste versnelling te houden?

    #17310844

    Dennis1702
    • Topics 1
    • Reacties 15
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 February 2014

    Wat is de beste manier om een getrag 240 goed te monteren onder een c kadett sedan met automaat tunnel? Dus welke baksteunen, waar moet ik rekening mee houden?

    #17310845

    olafspoolder
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 67
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 October 2007

    Hallo CIH-rijders,

    In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?

    Graag hoor ik van jullie.

    Groeten Olaf

    #17310846

    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    @olafspoolder wrote:

    Hallo CIH-rijders,

    In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?

    Graag hoor ik van jullie.

    Groeten Olaf

    Bij remkaflex maken ze elke lengte die je wilt….weliswaar niet goedkoop, en voor jouw aardig uit de richting (alkmaar)

    #17310847

    olafspoolder
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 67
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 October 2007

    Bedankt voor je antwoord. Ik had Remkaflex zelf ook al gevonden maar ik ga ze dan wel even een offerte laten maken.

    Is er niet een andere Opel waar standaard een langere kabel in zit?

    Groeten Olaf

    #17310848

    Gubje
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 198
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 September 2006

    Ik wil bij een 240 bak de keerringen vervangen. De achterste van de aandrijfas kan ik zo te zien wel eruit wrikken met wat parkers, maar aan de prise as is me niet geheel duidelijk hoe die keerring zit. Hij zit achter de bus met stuk of 8 M6 boutjes waarmee het lager opgesloten zit, maar ik zie wel een stuk keerring zitten maar ook een vlakke ijzeren ring. Hoort dit ook bij de keerring? Dus kan ik daar ook een gat in boren en proberen los te wrikken met wat parkers? Of moet deze op een andere manier eruit? Ik heb geen idee hoe de originele keerring eruit ziet en nog belangrijker is deze nog leverbaar?

    Dus als iemand iets weet, voordat ik het sloop en niks meer heb…

    #17310849

    Gubje
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 198
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 September 2006

    Opgelost. Stom dat ik het niet eerder zag maar is gewoon een rubberen keerring die je eruit kan wippen

    #17310850

    chriske
    Participant
    • Topics 57
    • Reacties 579
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 October 2008

    je hebt deze dus, de 4-bak met overdrive.

    [/quote]

    het is dus deze bak die ik liggen heb van een diesel
    http://www.ebay.de/itm/Schaltgetriebe-Opel-Rekord-Record-E-2-2-D-52kW-Getriebe-4-Gang-1981-Diesel-/251616470199?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel%7CModel%3ARekord+E&hash=item3a9582a4b7” onclick=”window.open(this.href);return false;

    kost toch ook wel een beetje geld
    heb deze gekocht voor 50€

    grtz

    #17310851

    olafspoolder
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 67
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 October 2007

    Hoi Chriske,

    De 4-bak met overdrive van het plaatje en de bak uit de ebay link zijn niet hetzelfde. Het type van de ebay-link ken ik zo niet.

    Groeten Olaf

    #17310852

    chriske
    Participant
    • Topics 57
    • Reacties 579
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 October 2008

    ewel het is deze uit de ebay link die ik liggen heb

    grtz

    #17310853

    olafspoolder
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 67
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 October 2007

    @olafspoolder wrote:

    Hallo CIH-rijders,

    In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?

    Graag hoor ik van jullie.

    Groeten Olaf

    Inmiddels heb ik een andere kabel gevonden bij mijn lokale onderdelen leverancier. Door te vergelijken in het schap heb ik er eentje gevonden met een iets andere aansluiting maar die heb ik pas kunnen maken. Vooral de prijs was interessant, € 19,50!

    Bedankt voor het meedenken.

    Groeten Olaf

    #17310854

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Waar vind ik een sportkoppeling 9 inch, met 14 tanden (getrag 240)
    met drukgroep en druklager
    ?

    Ik heb een vliegwiel met 4 boutgaten, deze kan ik eventueel laten aanpassen om een beter systeem te kunnen plaatsen.

    Tips?

    #17310855

    kiyamizio
    • Topics 73
    • Reacties 1379
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2010

    Krause motorsport of risse

    #17310856

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/CIH/Kupplung-%2B-Schwungrad/Sportkupplungssatz-9-Zoll-4-Punkt?source=2&refertype=1&referid=85” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik vind deze set…..

    Is een 4 punts koppeling automatisch gelijk een 14 tands koppelingsset?
    Hoe stevig zijn die 4 punts drukgroepen?
    Moet niet zo zijn dat het gaat scheuren oid..

    #17310857

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Iemand ervaring met deze set?

    Voor een rekord e 2.2, dus 9 inch en 14 tanden (voor mijn getrag 240)
    Stage 2 kit, sterker als de stage 1 kit van ze….

    https://www.larkspeed.com/index.pl?p=DT903TD6314&a=i#” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Rekord e 2.2 is toch met 4 boutgaten voor de drukgroep?
    Want dan bestel ik deze set voor achter de 6 cilinder.

    #17310858

    Opel1969
    • Topics 0
    • Reacties 12
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 December 2014

    Heeft iemand ervaring met het installeren van een hydraulische koppeling in een Getrag 240?

    Eventueel een linkje :thumb

    #17310859

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 313
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Ik heb dit ook al bij marktplaats-gezocht gezet, maar nog geen reactie gekregen.

    Ik zoek een dop zoals op onderstaande foto’s links.
    Dus niet het gaffelrubber van de schakelvork, maar de dop.

    Weet iemand waar deze te verkrijgen zijn?

    Groeten Erik

    #17310860

    chriske
    Participant
    • Topics 57
    • Reacties 579
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 October 2008

    heb je voor het plaatsen van een r25/28 bak in een opel monza een andere koppelingskabel nodig
    de originele lijkt te kort te zijn zo n 3 a 4 cm
    grtz chriske

    #18354574

    hinterachse
    Participant
    • Topics 67
    • Reacties 178
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Kun je, als ze naast elkaar liggen, aan de buitenkant de verschillen zien of je een 4-bak hebt voor bijvoorbeeld een 1200 of een 1600?

    #18354634

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6863
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    ik zie zojuist dat de fotos niet meer bij de openingspost staan. :-(

    maar een 1200 is ohv
    een 1600 en hoger is cih

    meest duidelijke verschil :
    de aansluiting  ohv is vrij rond aan motorzijde
    de aansluiting cih is meer hoekig

    de ohv heeft een lange pijp waar schakelstang in zit
    de cih heeft een stangenstelsel aan buitenzijde.

    mogelijk bied google je visueel uitkomst

    #18354635

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6863
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    $_84 (1)$_83
    links ohv recht cih

     

     

    #18354640

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6863
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    foto 1 1200cc 4 bak $_84 (1)

    foto 2 1600 en hoger cih 4 gang

    $_83

    foto 3
    getrat 262 / 264 4 gang getrag 264

    foto 4 getrag 240
    getrag 240

    foto 5 getrag 265 5 gang
    getrag 265

    foto 6 zf bak kadett c zf getriebe

     

     

    foto 7  4 bak met overdrive elec.

    4gang overdrive

    #18354641

    Senatorman
    Beheerder
    • Topics 27
    • Reacties 570
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 November 2016

    Thx. Erg handig nu de foto’s er weer bij staan.  :good:

    Mvgr Senatorman

    #18354722

    hinterachse
    Participant
    • Topics 67
    • Reacties 178
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Thanks again Ghanz! :applause02: Ik ben er weer uit! Ik heb dus een haffeltje CIH-bakken liggen naast twee Getrag 240’s!

    Fijn gedaan met die foto’s erbij! :good:

24 berichten aan het bekijken - 401 tot 424 (van in totaal 424)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.