Remupgrade Kadett C 1977

Forumindex Forums Modellen Kadett Remupgrade Kadett C 1977

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361535
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      Beste

      ik ben sinds vandaag in het bezit van een nette C welke door de vorige eigenaar voorzien is van een C20XE

      echter zitten er nog de 1200 remmen onder

      wie o wie heeft er schijven liggen voor icm met 16v astra/calibra remmen? Of welke passen?

      als iemand een complete set te koop heeft, mag ook van een volvo 240/244 hoor ik dat ook graag

      #18361551
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        je heb de hele fusee stukken nodig van een 1,6 of 2,0 want grotere remmen passen niet op een 1,2fusee

        #18361561
        Deperik
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2007

          Ik heb remzadels van een Omega A  (volgens mij gelijk aan Astra, Vectra en Calibra) icm met “sniksnak” schijven. Schijven werden destijds gemaakt door iemand hier op het forum. Dit alles gewoon op een 1.2 vooras. Wel rekening houden dat niet alle 13inch velgen nog passen ivm de grootte van de zadels.

          #18361848
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Lekker is dat een c20xe met 1.2 remmen!!  Vergeet ook niet om de hoofdremcilinder te vervangen, de 1.2 heeft een kleinere binnenwerk. Trouwens als ge gaat opvoeren cq veranderen van de Kadett om sneller te gaan, begin je met de remmen, ophanging. Als dat aangepast is, begin je met vermogen van de motor aan te passen cq te verhogen.

            #18361853
            Deperik
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 November 2007

              [quote quote=18361848]Vergeet ook niet om de hoofdremcilinder te vervangen, de 1.2 heeft een kleinere binnenwerk.[/quote]

              Ik rij al een hele tijd met de gewone 1.2 hoofdremcilinder. Dit remt op zich prima. Het pedaal trap je wat dieper weg, maar je remdruk is hoger. Toch ga ik ook een grotere hoofdremcilinder plaatsen om iets meer “gevoel” in de remmen te krijgen. (Moet ik wel iets harder op het pedaal trappen  :smiley-car: )

              #18362176
              spijkerjr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 September 2007

                Ik weet niet of je er nog wat aan heb maar ik heb op mijn c coupe remschijven van een ford sierra 4×4 met astra f remzadels en klauwen. Geen adapter nodig en volgens mij als ik het goed herinner passen de schijven ook direct achterop de naven. Niet extreem groot maar wel geventileerd en vele malen beter als origineel. Rij zelf met een z22xe onder de kap.

                #18364293
                Arv
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2006

                  Passen er niet gewoon remklauwen en geventileerde schijven onder van een Rekord 2.2i? Deze had ik onder mijn oude B Kadett zitten en op mijn A Manta en remt supergoed. Mocht je interesse hebben, ik heb nog een wel setje klauwen liggen. Zijn zga roestvij, gekocht op een autosloperij in Spanje.

                  #18364306
                  Motormuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 March 2005

                    de remklauwen van een 1,6 met een verbredingsset kunnen op de 2,2 record schijven

                    #18365669
                    Rondjerijder
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 March 2019

                      [quote quote=18364293]Passen er niet gewoon remklauwen en geventileerde schijven onder van een Rekord 2.2i? Deze had ik onder mijn oude B Kadett zitten en op mijn A Manta en remt supergoed. Mocht je interesse hebben, ik heb nog een wel setje klauwen liggen. Zijn zga roestvij, gekocht op een autosloperij in Spanje.[/quote]

                       

                      Heb je ze nog ter verkoop ?
                      Pb’tje gezonden.

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.