Kadett C Coupe Ombouwen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C Coupe Ombouwen

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369331

    Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 41
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    hallo,
    ik wil mijn auto binnenkort gaan verzekeren, alleen staat er op het kentekenbewijs niks over een motor aangezien ik deze heb vervangen voor een 2.4. hij heeft dus aanzienlijk meer vermogen.
    op mijn kentekenbewijs staat echter geen cilinderinhoud, vermogen, aantal versnellingen of aantal cilinders vermeld. er staat alleen op dat hij orange is, en op benzine rijdt. en dat het een Opel kadett coupe is uit 1976

    als ik mijn auto zou verzekeren, moet ik dan eerst mijn auto laten keuren bij de RDW of kan ik hem rechtstreeks verzekeren op het kenteken dat ik nu heb?
    (ik zorg dan uiteraard eerst dat de auto APK waardig is en een keer opnieuw is APK-gekeurd na de ombouw.)

    danku!

    #18369334

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7810
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Ziet er goed uit het autotje, ben benieuwd hoe dat gaat rijden in een kadettje.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18369492

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 4113
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Als er geen gegevens op je kentekenbewijs staan, dan hoef je ook niet naar het RDW. Althans zover ik weet.

    Je kan wel je auto laten taxeren (www.autoconoom.nl) en hem dan op basis van je taxatierapport laten verzekeren.

    Daarnaast neem ik aan dat je ook je remsysteem hebt aangepast i.v.m. het hogere vermogen.

    #18369539

    Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 41
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Als er geen gegevens op je kentekenbewijs staan, dan hoef je ook niet naar het RDW. Althans zover ik weet. Je kan wel je auto laten taxeren (www.autoconoom.nl) en hem dan op basis van je taxatierapport laten verzekeren. Daarnaast neem ik aan dat je ook je remsysteem hebt aangepast i.v.m. het hogere vermogen.

    maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden.

    ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering

    #18369550

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 323
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden. ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering

    Precies dat, daarom zou ik ook ff bij de RDW langs gaan, dan krijg je er ook nooit gezeur over.

    Zelf moet ik ook nog een keer langs de RDW :whistle:

    #18370011

    Daniel82
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 26
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 October 2018

    Een RDW keuring hoeft niet als het vermogen niet staat vermeld.

    Je zou de auto ook APK kunnen laten keuren, kost even veel als normale APK keuring maar je APK verval datum blijft ongewijzigd.

    Als je bij de RWD laat keuren moet je wel aantonen waar je motor vandaan komt en je moet je aandrijving en assen incl. ophanging dan wel aangepast hebben naar het vermogen.

    Dus alles vanaf 1.9 is dan goed volgensmij. Maar dat had je al gedaan als ik dan mij goed kan herinneren.

    Voor je eigen gevoel kan je dus ook een normale keuring laten uitvoeren. Maar omdat de auto van de 70er jaren is kijken ze naar veel minder APK punten als bij een moderne auto.

     

    #18370117

    Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 41
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Ik ga zeker even langs de RDW als ik er in ga rijden.

    Heb alleen nog een probleem, de motor krijgt geen brandstof…
    De volgende dingen heb ik al gedaan:

    Injectoren doorgeblazen met de compressor en geactiveerd met een variabele voeding op 5 volt. al de injectoren hoorde je klikken als er stroom op kwam, en er kwam best wat lucht door.

    er zit brandstofdruk in de aluminium brandstof rail.

    ik heb het relais, de ecu en de injectoren doorgemeten. deze zijn allemaal goed

    ik heb stroom gemeten in de injectoren als ik de motor wil starten, deze is +/-0,3 ampère. dus het lijkt me dat ze het moeten doen.

    Ook heeft de motor al gedraaid op remmen reiniger, dus de ontstekingsvolgorde is goed en hij heeft vonk.

    ook heeft de motor een compressie van ongeveer 10 Bar in elke cylinder.

     

    dus naar mijn weten had ik nog 2 dingen die kapot konden zijn, namelijk dat de brandstofpomp te weinig druk opbouwt. (maar er komt een flinke straal benzine uit de ontluchting als ik die open zet)

    of de brandstofdruk regelaar die te vroeg de druk van de rail af laat. bijvoorbeeld op 1 bar ipv 3. (maar ja, hoe kan er dan zoveel brandstof uit de ontluchting komen?) dus ik heb de retour dichtgeknepen met een griptang om te zorgen dat er genoeg brandstofdruk in de rails was om dit probleem uit te sluiten. maar toen kwam er benzine uit de vacuumslang van de drukregelaar. dus ik ben bang dat die nu kapot is… en die zijn heeel duur van wat ik zo even heb opgezocht.

    alle hulp of advies is welkom! :help:

    #18370170

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 323
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Heb je de brandstofleidingen goed om aangesloten. Je zal niet de eerste zijn die de druk- en retourleiding verwisseld heeft..

    Ik spreek uit eigen ervaring :whistle:

    #18370180

    Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 41
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    Hij had druk ik de brandstofrail, dus ik denk dat ik ze wel goed heb aangesloten. De brandstof gaat er in in het verlengde van de rails en het gaat door de drukregelaar aan de zijkant van de rail weer naar buiten naar de retour.

    Klopt dit?

     

    #18370646

    Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 41
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 August 2018

    hij loopt :happy02:   nu alleen nog versnellingsbak olie er in en alle bederading even netjes maken

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.