Kadett C Coupe Ombouwen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C Coupe Ombouwen

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 38

hallo,
    ik wil mijn auto binnenkort gaan verzekeren, alleen staat er op het kentekenbewijs niks over een motor aangezien ik deze heb vervangen voor een 2.4. hij heeft dus aanzienlijk meer vermogen.
    op mijn kentekenbewijs staat echter geen cilinderinhoud, vermogen, aantal versnellingen of aantal cilinders vermeld. er staat alleen op dat hij orange is, en op benzine rijdt. en dat het een Opel kadett coupe is uit 1976

als ik mijn auto zou verzekeren, moet ik dan eerst mijn auto laten keuren bij de RDW of kan ik hem rechtstreeks verzekeren op het kenteken dat ik nu heb?
    (ik zorg dan uiteraard eerst dat de auto APK waardig is en een keer opnieuw is APK-gekeurd na de ombouw.)

danku!

Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7760

Ziet er goed uit het autotje, ben benieuwd hoe dat gaat rijden in een kadettje.

Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 4068

Als er geen gegevens op je kentekenbewijs staan, dan hoef je ook niet naar het RDW. Althans zover ik weet.

Je kan wel je auto laten taxeren (www.autoconoom.nl) en hem dan op basis van je taxatierapport laten verzekeren.

Daarnaast neem ik aan dat je ook je remsysteem hebt aangepast i.v.m. het hogere vermogen.

Randy122000
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 38

Als er geen gegevens op je kentekenbewijs staan, dan hoef je ook niet naar het RDW. Althans zover ik weet. Je kan wel je auto laten taxeren (www.autoconoom.nl) en hem dan op basis van je taxatierapport laten verzekeren. Daarnaast neem ik aan dat je ook je remsysteem hebt aangepast i.v.m. het hogere vermogen.

maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden.

ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering

Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 322

Maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden. ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering

Precies dat, daarom zou ik ook ff bij de RDW langs gaan, dan krijg je er ook nooit gezeur over.

Zelf moet ik ook nog een keer langs de RDW :whistle:

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.