Kadett C Coupe Ombouwen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C Coupe Ombouwen

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369331
    Randy122000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 August 2018

      hallo,
      ik wil mijn auto binnenkort gaan verzekeren, alleen staat er op het kentekenbewijs niks over een motor aangezien ik deze heb vervangen voor een 2.4. hij heeft dus aanzienlijk meer vermogen.
      op mijn kentekenbewijs staat echter geen cilinderinhoud, vermogen, aantal versnellingen of aantal cilinders vermeld. er staat alleen op dat hij orange is, en op benzine rijdt. en dat het een Opel kadett coupe is uit 1976

      als ik mijn auto zou verzekeren, moet ik dan eerst mijn auto laten keuren bij de RDW of kan ik hem rechtstreeks verzekeren op het kenteken dat ik nu heb?
      (ik zorg dan uiteraard eerst dat de auto APK waardig is en een keer opnieuw is APK-gekeurd na de ombouw.)

      danku!

      #18369334
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ziet er goed uit het autotje, ben benieuwd hoe dat gaat rijden in een kadettje.

        #18369492
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Als er geen gegevens op je kentekenbewijs staan, dan hoef je ook niet naar het RDW. Althans zover ik weet.

          Je kan wel je auto laten taxeren (www.autoconoom.nl) en hem dan op basis van je taxatierapport laten verzekeren.

          Daarnaast neem ik aan dat je ook je remsysteem hebt aangepast i.v.m. het hogere vermogen.

          #18369539
          Randy122000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 August 2018

            [quote quote=18369492]Als er geen gegevens op je kentekenbewijs staan, dan hoef je ook niet naar het RDW. Althans zover ik weet. Je kan wel je auto laten taxeren (www.autoconoom.nl) en hem dan op basis van je taxatierapport laten verzekeren. Daarnaast neem ik aan dat je ook je remsysteem hebt aangepast i.v.m. het hogere vermogen.[/quote]

            maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden.

            ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering

            #18369550
            Deperik
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 November 2007

              [quote quote=18369539]

              Maar stel ik maak een ernstig ongeluk, dan zou mijn WA-verzekering uitkeren. maar als ze dan gaan kijken naar mijn auto zien ze dat er een andere motor in ligt, dan kan de verzekering in principe zeggen dat ze niet uitkeren omdat ik informatie achter heb gehouden. ik laat mijn auto pas taxeren als ik heb gespoten heb, ik houd het nu bij een WA-verzekering[/quote]

              Precies dat, daarom zou ik ook ff bij de RDW langs gaan, dan krijg je er ook nooit gezeur over.

              Zelf moet ik ook nog een keer langs de RDW :whistle:

              #18370011
              Daniel82
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 October 2018

                Een RDW keuring hoeft niet als het vermogen niet staat vermeld.

                Je zou de auto ook APK kunnen laten keuren, kost even veel als normale APK keuring maar je APK verval datum blijft ongewijzigd.

                Als je bij de RWD laat keuren moet je wel aantonen waar je motor vandaan komt en je moet je aandrijving en assen incl. ophanging dan wel aangepast hebben naar het vermogen.

                Dus alles vanaf 1.9 is dan goed volgensmij. Maar dat had je al gedaan als ik dan mij goed kan herinneren.

                Voor je eigen gevoel kan je dus ook een normale keuring laten uitvoeren. Maar omdat de auto van de 70er jaren is kijken ze naar veel minder APK punten als bij een moderne auto.

                 

                #18370117
                Randy122000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 August 2018

                  Ik ga zeker even langs de RDW als ik er in ga rijden.

                  Heb alleen nog een probleem, de motor krijgt geen brandstof…
                  De volgende dingen heb ik al gedaan:

                  Injectoren doorgeblazen met de compressor en geactiveerd met een variabele voeding op 5 volt. al de injectoren hoorde je klikken als er stroom op kwam, en er kwam best wat lucht door.

                  er zit brandstofdruk in de aluminium brandstof rail.

                  ik heb het relais, de ecu en de injectoren doorgemeten. deze zijn allemaal goed

                  ik heb stroom gemeten in de injectoren als ik de motor wil starten, deze is +/-0,3 ampère. dus het lijkt me dat ze het moeten doen.

                  Ook heeft de motor al gedraaid op remmen reiniger, dus de ontstekingsvolgorde is goed en hij heeft vonk.

                  ook heeft de motor een compressie van ongeveer 10 Bar in elke cylinder.

                   

                  dus naar mijn weten had ik nog 2 dingen die kapot konden zijn, namelijk dat de brandstofpomp te weinig druk opbouwt. (maar er komt een flinke straal benzine uit de ontluchting als ik die open zet)

                  of de brandstofdruk regelaar die te vroeg de druk van de rail af laat. bijvoorbeeld op 1 bar ipv 3. (maar ja, hoe kan er dan zoveel brandstof uit de ontluchting komen?) dus ik heb de retour dichtgeknepen met een griptang om te zorgen dat er genoeg brandstofdruk in de rails was om dit probleem uit te sluiten. maar toen kwam er benzine uit de vacuumslang van de drukregelaar. dus ik ben bang dat die nu kapot is… en die zijn heeel duur van wat ik zo even heb opgezocht.

                  alle hulp of advies is welkom! :help:

                  #18370170
                  Deperik
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 November 2007

                    Heb je de brandstofleidingen goed om aangesloten. Je zal niet de eerste zijn die de druk- en retourleiding verwisseld heeft..

                    Ik spreek uit eigen ervaring :whistle:

                    #18370180
                    Randy122000
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 August 2018

                      Hij had druk ik de brandstofrail, dus ik denk dat ik ze wel goed heb aangesloten. De brandstof gaat er in in het verlengde van de rails en het gaat door de drukregelaar aan de zijkant van de rail weer naar buiten naar de retour.

                      Klopt dit?

                       

                      #18370646
                      Randy122000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 August 2018

                        hij loopt :happy02:  nu alleen nog versnellingsbak olie er in en alle bederading even netjes maken

                        #18373856
                        Daniel82
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 October 2018

                          <p style=”text-align: left;”>Wat was het probleem dan met de benzine toevoer?</p>

                          #18414450
                          Randy122000
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 August 2018

                            Hallo Daniel.

                            Was uiteindelijk toch dat de brandstofleiding verkeerd om zat.

                            #18414453
                            Randy122000
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 August 2018

                              Ik had verder nog wel een vraag, namelijk waar deze knots op mijn staartstuk voor dient en of deze er terug op moet als ik mijn achteras weer onder mijn auto hang?

                               

                              Alvast bedankt!1616841004537752421552289022834

                              #18415238
                              Motormuis
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 March 2005

                                die klots zo als je dat noemt is er om hinderlijke trillingen te absorberen en ja die zou ik wel terug plaatsen als ik jou was

                                #18473234
                                Maurice78
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 July 2022

                                  Hoi,

                                  Machtig mooie documentaire heb je hier gemaakt..

                                  ik ben wel benieuwd hoe je het RDW verhaal uiteindelijk hebt opgelost?

                                  ik heb ook net een Kadett C gekocht met een 2,4cih reeds ingebouwd, echter staat dit ook niet in de documenten. Ik ben zelf ook een beetje bang ivm het verzekerings-verhaal..

                                  #18483963
                                  Randy122000
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 August 2018

                                    [quote quote=18473234]Hoi, Machtig mooie documentaire heb je hier gemaakt.. ik ben wel benieuwd hoe je het RDW verhaal uiteindelijk hebt opgelost? ik heb ook net een Kadett C gekocht met een 2,4cih reeds ingebouwd, echter staat dit ook niet in de documenten. Ik ben zelf ook een beetje bang ivm het verzekerings-verhaal..[/quote]

                                    Ik ben er uiteinderlijk mee naar de RDW Gegaan voor een wijziging van het motorvermogen.
                                    had gezorgd dat alles van de ombouw netjes afgewerkt was en degelijk vast zat.

                                    De keurmeester heeft overal naar gekeken en ik heb hem nu netjes met 2.4 op kenteken staan. Ze hebben de gegevens van een omega A met die motor gebruikt voor vermogens en inhouden etc.

                                    ze wilden geloof ik ook wel weten uit welke auto de motor origeneel kwam (VIN nummer oid) maar dat had ik niet en het was toch goed gekomen :good:

                                     

                                    #18483970
                                    Randy122000
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 August 2018

                                      Ik heb ook nog een algemene vraag,

                                      ik ben aan het overwegen om er hydraulische klepstoters in te zetten maar weet niet of ik dat zomaar kan doen.

                                      Ik heb ook de kop van een 2.4 er op zitten als dat nuttige info is.

                                      gr

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.