Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welke foutcode krijg je precies?
De bobine hoeft zelf valt niks aan in of uit te stellen is gewoon vervangen en daarna zou de bobine gewoon moeten werken.
PS: Toen je de bobine vervangen hebt. Stond er bij de bogies geen olie op de bogies?
Zie pb via marktplaats.
Er zijn mensen die het opnieuw laten bekleden maar is vrij kostbaar. Daarom zijn er ook veel mensen die platte punaises doorzichtig gebruiken. Dan zit alles redelijk netjes je iet er bijna niks van. En dat kost een stuk minder. Bij veel mensen die het opnieuw hebben gelijmd gaat het vrij snel weer loskomen.
Welkom op het Opel forum.
Ben sinds afgelopen vrijdag een troste eigenaar geworden van een Zafira a OPC arden Blue. Ik heb een paar vraagjes over
de koelleidingen van mijn motorblok Z20LET. De garage waar ik hem gehaald heb kon niks hierover vertellen namelijk.Rechts zie je een blauw leiding vanuit koelvloeistof tankje direct naar onderkant turbo slang richting motorblok gaan.
Bij een non turbo blok gaan die leidingen naar de radiator. (zie foto hieronder).Ik vraag dit omdat ik het raar vind dat de temperatuur van mijn motor alleen tegen de 90 graden komt wanneer ik stil sta. Wanneer ik ga rijden zakt deze terug naar +/- 84 graden. Voor mij is dit niet logies. Zou iemand me hierover meer kunnen vertellen.
Mogelijk dat iemand deze OPC kent of zelf eigenaar is geweest.
Origineel Nederlandse Zafira A OPC Z20let.
Bouwjaar: 30 januari 2004
Kenteken: 96-NS-NR4 november 2022 om 15:10 In reactie op: Corsa C Z14ZEP Knipperlichten werken allemaal niet meer. #18485696Gelukkig hebben we het euvel zelf kunnen achterhalen. Er schijnen helaas meerdere versie zekeringkasten te zijn bij de Corsa C. Hierdoor zat dus een zekering niet op de juiste plaatst waardoor de knipper lichten niet goed werken. Dit is nu gelukkig opgelost.
De Corsa rijdt weer goed met een gevlakte kop en nieuwe ditributieketting set.
2 november 2022 om 14:30 In reactie op: Corsa C Z14ZEP Knipperlichten werken allemaal niet meer. #18485362Topic had Corsa c Z14XEP moeten zijn.
Als waterpomp nog goed zou ik die nog niet vervangen. De waterpomp kun je toch vervangen zonder dat je de distributieketting moet open halen.
Hebben zelf een Corsa c Z14xep twinport. (90PK) bouwjaar 2006 met KM 230.XXX. De auto rijd heerlijk. Maar de corsa C motoren willen nog wel eens koppakingen problemen hebben. Dit zou komen omdat de thermostaat vaak te laat opengaat voor de koeling van de motor. I.v.m. ketting goed de olie pijl in de gaten houden. voor de rest zijn het goede auto’s.
Het getik geluid komt dat toevallig van het midden uit waar de gaskleppenhuis zit. Mogelijk massa ECU niet goed aangesloten.
Probeer eens de auto uit te lezen. Mogelijk geen contact met ECU.
Voor de zekerheid laat een rookafvoer test uitvoeren weet je meteen als er iets aan de binenkant lekt. De rookafvoer test buis zou blauw moeten blijven.
Maar word de vloeistof geel dan heb je koelvloeistof erin zitten.
groen dan heb je olie erin zitten.Toevallig heb ik afgelopen week. Bij mijn Zoons Corsa C Z14xep de koppakking moeten vervangen omdat deze auto ook steeds koelvloeistof verloor. Maar
aan de buitenkant van de auto was niks te zien. bij 24uur stil staan niks op karton terug te zien. Alleen wanneer je er mee rijd ging de koelvloeistof steeds
minder worden +/- 1cm lager dan bijgevuld. Totaal geen witte rook of iets anders te merken. Daarom bij een bedrijf een rookgas test laten uitvoeren. We hadden ook een druktest gedaan bij op het koelvloeistof reservoir. Daar ging ook heel langzaam de druk naar benenden. Wij waren er heel snel bij. We hebben inmiddels een nieuwe koppakking gemonteerd. Helaas moet hiervoor de helekop er van af. We hebben dit zelf uitgevoerd om kosten te besparen.
We hebben de kop laten vlakken, Nieuwe distributieketting set, pakking set koppakking, waterpomp, kleppendeksel pakking, Nieuwe kopbouten allemaal vervangen. Is een flinke klus geweest maar de auto rijdt weer perfect. Helaas is bij Corsa C bekend dat de koppaking regelmatig kapot gaat.Ik rij inmiddels al 10 jaar met Hankook rond omdat het zeer goede banden zijn die niks onder doen van de bekenden merken die alleen maar duurder zijn en niks beter zijn.
Astra G
eerste set 225/35/18″ inch Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 totaal 40K mee gereden daarna bij apk advies vervangen.
tweede set 225/35/18″ inch Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 totaal 45K mee gereden daarna vervangen i.v.m versleten zijn.Zafira A
eerste set 225/40/18″ inch Hankook Ventus S1 Evo3 K127
Ik persoonlijk adviseer mensen wanneer ze nieuwe banden nodig hebben om te kijken naar de Hankook.
Volgens mij geld dit voor alle bouwjaren dat de Zafira is geleverd.
Top. Maar wat hebben ze gegaan op het probleem op te lossen. Is wel handig voor de andere mensen die het zelfde probleem kunnen krijgen.
Graag de oplossing hierbij vertellen. Zou wenselijk zijn voor het forum lijkt me. :happy02:
1 juli 2019 om 14:42 In reactie op: Opel Astra G Stotterd en houdt in bij optrekken en loop niet stationair #18367181Heb je de bobine al bekeken? Mogelijk dat de bobine slecht is waardoor de auto beroerd loopt. Of een imitatie bobine geplaatst is. Wat bekend is dat de Opel hiermee niet lekker willen draaien.
Tip haal je voorkat eruit dan heb je meteen al merkbaar meer vermogen. Ik heb het moeten doen omdat mijn voorkat was losgekomen. Heb dus de voorkat (steen) verwijderd. En daarna rijdt het blok nog lekkerder dan daarvoor. Moet zeggen dat de Z22se een heerlijk snelweg blok is om mee te rijden. Stads verkeer wat minder.
Heb helaas alleen maar ervaring met bezine auto’s. Ik weet dat de airco pk kan wegnemen. Maar heb het zelf nooit echt gemerkt tijdens het rijden. Heb dan wel een 2.2 16V gehad maar nooit problemen met wat hierboven beschreven is. Heb je het probleem echt alleen maar wanneer je de airo hebt aanstaan dan?
Normaal gesproken zou de fan moetsen inschakelen bij 92 graden om je motor te koelen. De 2de fan voorkant is er voor de airco maar ook als 2de stand voor koeling van motor. Die zou eigenlijk dan ook moeten gaan draaien.
Hopen dat het hierna wel is opgelost is voor jouw. Erg vervelend namelijk.
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. Heel mooi zo’n dikke V6 power.
Zoals Haasje al hierboven geschreven heeft. Eens kijken voor een second opinion bij een andere APK station.
Werkt je climaat control wel als je de knop Eco indrukt. Want dan zou alles gewoon moeten werken. Maar doordat je de Eco knop heb ingedrukt word niet jouw airco compressoe aangesproken? Dit om te kijken of het mogelijk alleen ligt aan de airco i.p.v. de verwarming motor.
De stekkers zitten vaak best erg vast. Ik heb ze los gekregen. Doormiddel van eerst voorzichtig iets in te drukken, daarna pas open te drukken. Vaak blijven de hendels goed vast zitten door rotzooi (zand wat tussen de klemmen zit). Succes ermee.
3 juni 2019 om 14:35 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18366696Update over Z22se Olie verbruik.
Informatie:
Mijn Z22se blok
KM stand: 261.xxx KM
Bouwjaar: 2002
Olie type: 5W40
Merk: Valvoline Durablend 5W40 (full syntheet).
Gemiddeld olie verbruik: 1 liter op 500KM.Kan helaas melden dat 14dagen geleden mijn Zafira A 2.2 16V de motor is overleden bij 261.xxx km. Dat is erg plotseling gegaan. Heb in de 5 jaar en ruim 70K gereden weinig problemen gehad. Alleen het olie verbruik was niet standaard.
Ik heb 14dagen geleden helaas moeten meemaken dat na 1 uur rijden op de snelweg plotseling mijn mm (motor management lampje. Begon te knipperen 6x. daarna paar seconden uit en daarna weer 6x knipperen). Op dat moment reed ik op de cruisecontrol met 140KM. Na dat het mm lampje begon te knipperen viel meteen de cc uit. Dus naar de rechterbaan gegaan alles leek normaal. Maar toen ik het gaspendaal aanraakte begon mijn auto te trillen en een vlinke broemgeluid was goed te horen. Meteen de eerste afslag de snelweg af gegaan en meteen op een veilig plek kunnen zetten. De auto leek wel op 3 cylinders te lopen. Motor uitgezet en opnieuw gestart weer draait de motor op 3 cylinders. Daarna meteen de auto uitgezet en met de Op-com uitgelezen. Met de Op-com werd de foutmelding P0300 (00) uitgelezen. (betekenis meervoudig cylinder overslaan van meedere cilinders). Dus niet steeds de zelfde. Heb routemobiel gebeld. Routbobiel monteur vertelde dat zal voor 99% zekerheid de bobine zijn. Maar jouw Bobine voor de Z22se hebben wij helaas niet. Dus heb ik een leenauto gekregen en hebben zij mijn auto 2 dagen later thuis voor de deur gebracht. Had inmiddels een andere bobine voor de Z22se gekocht. Na het monteren van de nieuwe bobinebrug van de Z22se. Helaas weer lopen op 3 cylinders. Bij mij was helaas het probleem ook niet de bobine & bogies. Daarna naar mijn monteur gegaan en die heeft mijn bogies bekeken en hij zag meteen dat er veel olie en klein resten van koelvloeistof op zat. Hij vertelde mij dat het blok helaas kapot is gegaan. Dus ik heb helaas sinds 14dagen een andere Zafira moeten kopen. Mijn monteur heeft achteraf nog een compressie test uitgevoerd en daaruit kwam naarvoren dat cilinder 3 totaal geen compressie meer had.
Ik herken het probleem niet bij de 1.6. Maar het lijkt er idd op dat mogelijk iets met je ECU is. Maar 100% weet je het nooit zeker. Dat is het probleem met dit soort dingen. Ik heb 14dagen geleden helaas ook moeten meemaken dat na 1 uur rijden op de snelweg plotseling mijn mm (motor management lampje. Begon te knipperen 6x. daarna pas seconden uit en daarna weer 6x knipperen). Op dat moment reed ik op de cruisecontrol met 140KM. Na dat het mm lampje begon te knipperen viel meteen de cc uit. Dus naar de rechterbaan gegaan alles leek normaal. Maar toen ik het gaspendaal aanraakte begon mijn auto te trillen en een vlinke broemgeluid was goed te horen. Meteen de eerste afslag de snelweg af gegaan en meteen op een veilig plek kunnen zetten. De auto leek wel op 3 cylinders te lopen. Motor uitgezet en opnieuw gestart weer draait de motor op 3 cylinders. Daarna meteen de auto uitgezet en met de Op-com uitgelezen. Met de Op-com werd de foutmelding P0300 (00) uitgelezen. (betekenis meervoudig cylinder overslaan van meedere cilinders). Dus niet steeds de zelfde. Heb routemobiel gebeld. Routbobiel monteur vertelde dat zal voor 99% zekerheid de bobine zijn. Maar jouw Bobine voor de Z22se hebben wij helaas niet. Dus heb ik een leenauto gekregen en hebben zij mijn auto 2 dagen later thuis voor de deur gebracht. Had inmiddels een andere bobine voor de Z22se gekocht. Na het monteren van de nieuwe bobinebrug van de Z22se. Helaas weer lopen op 3 cylinders. Bij mij was helaas het probleem ook niet de bobine & bogies. Daarna naar mijn monteur gegaan en die heeft mijn bogies bekeken en hij zag meteen dat er veel olie en klein resten van koelvloeistof op zat. Hij vertelde mij dat het blok helaas kapot is gegaan. Dus ik heb helaas sinds 14dagen een andere Zafira moeten kopen. Mijn monteur heeft achteraf nog een compressie test uitgevoerd en daaruit kwam naarvoren dat cilinder 3 totaal geen compressie meer had.
Dus ik hoop voor jouw dat je jouw probleem kunt oplossen. Succes ermee.
-
AuteurBerichten