Opel Astra G Stotterd en houdt in bij optrekken en loop niet stationair

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G Stotterd en houdt in bij optrekken en loop niet stationair

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367180
    Stepham
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2019

      Hallo, ik kom maar is even wat op het forum plaatsen want ben zelf einderaad met me auto,

      het gaat over een Opel Astra G Hatch Back 1.6 16v.

      ik heb sinds 4 maanden last van een stotterend en inhoudende auto met optrekken ( gasgeven)

      het stotteren/inhouden had me auto is alleen zodra de moter warm werd maar

      maar nu lijkt het ook bij een koude moter te gaan beginnen, ik ben ten einde raadt met dit probleem ( 4 maanden bezig )

      ik kan de oplossing zelf niet vinden. misschien dat iemand me hier verder kan helpen ?

      wat ik vervangen en schoongemaakt heb zijn de volgende dingen,.

      ik denkt zelf dat ik ergens valse lucht naar binnen krijgt.

       

      Brandstoffilter

      oliefilter

      nieuwe bougies

      injecties schoongemaakt ook met Flush in de benzine tank.

      luchtfilter vervangen

      Luchtmassameter/ tempratuur sensor vervangen,

      EGR klep schoongemaakt,

      Gaskleppenhuis schoongemaakt

      auto is uitgelezen maar geen foutmeldingen.

      slangen gecontroleerd op schuren.

      ik ben ten einde raadt hier mee, hopen dat er iemand hier op het forum me verder kan helpen..

       

       

       

       

       

      #18367181
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Heb je de bobine al bekeken? Mogelijk dat de bobine slecht is waardoor de auto beroerd loopt. Of een imitatie bobine geplaatst is. Wat bekend is dat de Opel hiermee niet lekker willen draaien.

        #18473006
        OpelAstraG2002
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 July 2022

          Hallo Stepham,
          Hoe heb je jouw probleem opgelost?
          Mijn astra g hatchback 1.6 8v uit 2002 heeft sinds een paar maanden hetzelfde probleem:
          – stotteren/inhouden bij accelereren in bijna iedere versnelling, boven 3000 toeren geen problemen overigens
          – eerst alleen bij warme motor dit probleem, koud niet. Nu ook bij koude motor.
          – lijkt erop dat er standaard een kleine pof te horen is onder/voorin de auto als je gas geeft bij laag toerental; bijvoorbeeld bij 1200 toeren in 3de versnelling.

          Hoor graag
          Mvg

          #18472306
          OpelAstraG2002
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 July 2022

            Hallo Stepham,

            Ik heb denk ik hetzelfde probleem met mijn Astra G 1.6 8v uit 2002.

            – bij accelereren tot 3000 rpm in bijna iedere versnelling stotteren en inhouden, daarna gaat het goed

            – eerst bij koude motor geen probleem, warm wel. Maar nu ook bij koude motor stotteren

            – heb er nu ook een aantal maanden last van
            <p style=”text-align: left;”>- in het schermpje komt sinds kort wel regelmatig te staan “oliepeil controleren”, terwijl er vervolgens bij controle genoeg in zit… gecheckt bij koude motor en op rechte ondergrond natuurlijk. Bovendien weet ik dat mijn astra, en de meeste overigens, best wat olie verbruiken</p>
             

            na wat lezen op dit forum heb ik het idee dat het wellicht aan oliepomp/oliesensoren kan liggen, maar weet dit absoluut niet zeker… Moet daar nog verder in zoeken.

            verder geen storingen of lampjes die branden.

            zou je mij willen laten weten of je jouw probleem hebt kunnen verhelpen en wat er aan de hand was? En evt. Kostenplaatje?

            mvg,

            Anton

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.