Vectra C climate control werkt niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C climate control werkt niet

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366749
    Davy Niels
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2019

      Hallo, na lang zoeken heb ik nog steeds geen oplossing gevonden voor dit probleem. Het probleem is, dat na het opnieuw starten van de auto (nadat deze 30 minuten uit heeft gestaan) ineens de climate control niet meer werkt. Ongeacht de standen, er wordt geen lucht geblazen.

      Het betreft een Opel Vectra C uit 2002 met 2.2 liter motor.

      De volgende zaken heb ik al gecontrolleerd:
      – Spanning weerstand, de spanning gaat omhoog met het verhogen van de stand;
      – Zekeringen nagekeken, alles is nog goed;
      – Ventilator nagekeken, deze ging wat stroefjes en heb ik gesmeerd en draait weer soepel, zonder resultaat.

      Hoe het kan dat zo van een op het andere moment de CC niet meer werkt? Heeft iemand nog een idee?

      Alvast bedankt! Groetjes, Davy

      #18366750
      Jan-WillemK
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 July 2014

        Ik neem aan dat je de kachelweerstand bedoelt? Als deze spanning afgeeft en ook verandert als je de stand aanpast, dan denk ik dat je kachelmotor overleden is?

         

         

        #18366753
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Werkt je climaat control wel als je de knop Eco indrukt. Want dan zou alles gewoon moeten werken. Maar doordat je de Eco knop heb ingedrukt word niet jouw airco compressoe aangesproken? Dit om te kijken of het mogelijk alleen ligt aan de airco i.p.v. de verwarming motor.

          #18366774
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Auto al uitgelezen?

            #18366799
            Davy Niels
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2019

              Hallo, ik ben even aan de slag geweest en alle comments gecheckt.

               

              [quote quote=18366750]Ik neem aan dat je de kachelweerstand bedoelt? Als deze spanning afgeeft en ook verandert als je de stand aanpast, dan denk ik dat je kachelmotor overleden is?[/quote]

              Dat kan kloppen, zit de kachelmotor in de ventilator of is dit een los onderdeel? Zo ja, waar kan ik deze vinden?
              <p style=”text-align: left;”>[quote quote=18366753]Werkt je climaat control wel als je de knop Eco indrukt. Want dan zou alles gewoon moeten werken. Maar doordat je de Eco knop heb ingedrukt word niet jouw airco compressoe aangesproken? Dit om te kijken of het mogelijk alleen ligt aan de airco i.p.v. de verwarming motor.[/quote]</p>
              Ik heb volgens mij geen eco knop. Of ik kan deze niet vinden.

              [quote quote=18366774]Auto al uitgelezen?[/quote]

              Ik ben nog vrij nieuw met Opel en heb geen idee hoe dit moet. Oeps..

               

              #18366802
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Begrijp ik nou dat er geen lucht uit de roosters komt?

                Heb exact hetzelfde gehad een paar maanden terug, bij mij was de kachelmotor defect.

                Deze zit achter je dashboard kastje, je weerstand(fan speed regulator) zit eraan vast.

                #18366805
                Davy Niels
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 June 2019

                  Ik zal van de week een nieuwe kachelmotor bestellen en deze monteren. Ik zal een update geven wanneer deze is gemonteerd en of het dan is opgelost of niet.

                  Erg bedankt voor de reacties tot nu toe!

                  #18366807
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Bestel wel een valeo, ik heb een nissens gehad deze maakt een hoop herrie

                    #18366812
                    Davy Niels
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 June 2019

                      Zal ik doen, dankje!

                      #18366818
                      Jan-WillemK
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 July 2014

                        Kachelweerstand zit idd los op de kachelventilator, deze moet je dus even overzetten op de nieuwe ventilator. Ik heb bij mij ook pas de ventilator vervangen, hij bleef maar herrie maken en piepen, ondanks smeren. Overigens heb ik een Nissens en deze is bij mij wel stil…

                         

                        Succes met inbouwen, het is niet moeilijk, maar je kunt er wat ongelukkig bij. :good:

                        #18366911
                        Davy Niels
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 June 2019

                          Hallo allemaal, ik heb vanmiddag de nieuwe ventilator ingebouwt en hij werkt weer! Bedankt allemaal voor de suggesties, het heeft zeker geholpen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.