Aankoop advies Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoop advies Corsa C

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18460058
    Opelfan1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2020

      Beste forum leden,

       

      zoals jullie al boven kunnen lezen zou ik graag wat advies willen voor het aanschaffen van een Corsa C. Is het een betrouwbare auto?Ik heb veel op het net gezocht inclusief de Opel-forum, maar vindt het nog steeds lastig om een conclusie te trekken. Ik lees dat de distributieketting vaak sneller slijten dat ontworpen. Ook lees ik veel over de aandrijfhoes. Zijn dit de enigste  twee kwaaltjes of zijn er meer zaken waar ik op zou moeten letten. Verder heb ik nog een vraag over de motoren, zijn er benzinemotoren in de Corsa C die geleverd zijn met een distributieriem in plaats van een distributieketting? En hoe zit het met de onderhoudskosten?

       

      ik hoor graag jullie advies over de Corsa C.

      met vriendelijke groet,

      Opelfan1

      #18460059
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Z14xe 2001-2003 met riem, helaas defecte motor ecu is een bekend probleem. Maar prima motor.

        z10xe z12xe z10xep z12xep z14xep zijn met ketting. Slecht motoren. Vaak geen onderhoud.

        #18460063
        Opelfan1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 March 2020

          hartelijk bedankt voor je snelle reactie :toppie:
          En hoe zit het met de aandrijfas? Is de rest van de auto wel betrouwbaar als die een z14xe motor heeft?

          #18460181
          Waylon194
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2022

            Ik heb een corsa c Z12XEP uit 2005. Ik zit nu bijna op 160000km en het duurste wat ik heb moeten vervangen zijn de banden rondom.

            Dat er weinig onderhoud gedaan wordt aan de corsa (c) kan ik ook bevestigen, maar ik ben van mening dat dit bij veel kleine(re) auto’s is aangezien mensen vaak voor de goedkoopste manier gaan.

            Hieronder volgt een lijstje van onderdelen waarvan ik weet wat er vervangen is, of wat ik zelf heb gedaan. Hopelijk geeft dit je een indicatie m.b.t. onderhoud;

            • banden
            • remmen (achter en voor)
            • accu
            • waterpomp
            • koelingsysteem geflusht (bruine rommel in het reservoir)
            • koplampje
            • thermostaat + pakking
            • aandrijfsashoezen (beide assen, beide hoezen)
            • differentieelkeerring x2 (preventief)
            • cilinder ontluchting slang
            • rembekrachtiger (opnieuw laten kitten, kwam vocht in de auto)
            • af en toe nieuwe filters en olie

            Dit is wat ik zo snel kon herrineren, zal vast wel iets kleins zijn vergeten. Moet er wel bij zeggen dat ik veel zelf doe, dus dan hoef ik alleen de onderdelen te betalen.

            #18460202
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              [quote quote=18460059]Z14xe 2001-2003 met riem, helaas defecte motor ecu is een bekend probleem. Maar prima motor. z10xe z12xe z10xep z12xep z14xep zijn met ketting. Slecht motoren. Vaak geen onderhoud.[/quote]

              Staat alles niet bij wel of geen onderhoud??

              Heb een Z14XEP gehad in een Corsa D uit 2007, nooit problemen mee gehad. 125.000 km gereden in 14 jaar, netjes elk jaar olie + filter vervangen.

              #18485341
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Hebben zelf een Corsa c Z14xep twinport. (90PK) bouwjaar 2006 met KM 230.XXX. De auto rijd heerlijk. Maar de corsa C motoren willen nog wel eens koppakingen problemen hebben. Dit zou komen omdat de thermostaat vaak te laat opengaat voor de koeling van de motor. I.v.m. ketting goed de olie pijl in de gaten houden. voor de rest zijn het goede auto’s.

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.