Ecu Kapot?

Forumindex Forums Modellen Astra Ecu Kapot?

Ecu vervange

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • #1ja
  • #2nee
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366641
    maarssenfcu1995
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2019

      Beste forum leden.
      Ben al 2.5 jaar trotse beheerder van een opel astra H 1.6 uit 2004 met 166.000 op de teller alleen laaste  3 maanden heeft hij het ene probleem na het ander probleem.

      Het begon 3 maanden geleden met het plosteling uitvallen bij een stoplicht of afrit. Met dit probleem zijn de volgende dingen vervangen.
      – Nokkenas sensor
      – Krukkenas sensor
      – lucht massa meter
      – Door spoelen van inlaatspruitstuk ( flinke kool ontwikkeling in de slangen en leidingen)
      Hierna is dit probleem opgelost.

      Nu blijft er nog 1 ding over. Waar zowel de opel dealer als de ANWB niet uitkwamen.
      Motor lampje knipperd wat duid op Missfire van een cilinder. Dit geeft hij ook aan op de storings lijst. van de 10 keer gooit hij 4x cilinder 1 uit en de andere 6x verdeeld over de andere cilinders. Met deze storing is de auto niet te rijden.
      Alleen! zodra ik de auto uitzet. Centrale vergendeling erop en der af en starten! rijd hij weer als een zonnetje!
      Hierbij hebben we nu het volgende vervangen
      -bougies
      -bobbinne blok
      – Goedje om injectoren mee schoon te spoelen.

      Als nog heb ik dit probleem.
      Zoals ik al aangaf bij het uitzetten van de auto restart de computer zo ver ik begreep en dan is het probleem opgelost. OOk komt het alleen maar voor na een kilometer of 30 gereden te hebben. Dus wanneer de motor warm is? De beste man van de ANWB zou denken dat het ligt aan de ECU omdat het eindsingnaal zich kapot gebrand heeft?

      Daarbij de vragen aan jullie: :help:
      – Kan de ecu te warm worden en dat hij dan 1 van de cilinders eruit gooit?
      – Als de ecu vervangen moet worden moet dat ook het contact slot mee genomen worden?
      – Iemand die een goede locatie weet nabij Maarssen (UTRECHT)

      Auto info:
      Motor nummer : Z163 XXRY
      ECU nummer: 12230740 (deze bevind zich recht boven de motor! ( wat een heerlijke plek :wacko: )

      Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen hiermee. Wil Niet van de auto af.. Want het is een taaie rakkker!

      Met vriendelijke groet en schreeuw om hulp
      Lorenzo

      #18366695
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Ik herken het probleem niet bij de 1.6. Maar het lijkt er idd op dat mogelijk iets met je ECU is. Maar 100% weet je het nooit zeker. Dat is het probleem met dit soort dingen. Ik heb 14dagen geleden helaas ook moeten meemaken dat na 1 uur rijden op de snelweg plotseling mijn mm (motor management lampje. Begon te knipperen 6x. daarna pas seconden uit en daarna weer 6x knipperen). Op dat moment reed ik op de cruisecontrol met 140KM. Na dat het mm lampje begon te knipperen viel meteen de cc uit. Dus naar de rechterbaan gegaan alles leek normaal. Maar toen ik het gaspendaal aanraakte begon mijn auto te trillen en een vlinke broemgeluid was goed te horen. Meteen de eerste afslag de snelweg af gegaan en meteen op een veilig plek kunnen zetten. De auto leek wel op 3 cylinders te lopen. Motor uitgezet en opnieuw gestart weer draait de motor op 3 cylinders. Daarna meteen de auto uitgezet en met de Op-com uitgelezen. Met de Op-com werd de foutmelding P0300 (00) uitgelezen. (betekenis meervoudig cylinder overslaan van meedere cilinders). Dus niet steeds de zelfde. Heb routemobiel gebeld. Routbobiel monteur vertelde dat zal voor 99% zekerheid de bobine zijn. Maar jouw Bobine voor de Z22se hebben wij helaas niet. Dus heb ik een leenauto gekregen en hebben zij mijn auto 2 dagen later thuis voor de deur gebracht. Had inmiddels een andere bobine voor de Z22se gekocht. Na het monteren van de nieuwe bobinebrug van de Z22se. Helaas weer lopen op 3 cylinders. Bij mij was helaas het probleem ook niet de bobine & bogies. Daarna naar mijn monteur gegaan en die heeft mijn bogies bekeken en hij zag meteen dat er veel olie en klein resten van koelvloeistof op zat. Hij vertelde mij dat het blok helaas kapot is gegaan. Dus ik heb helaas sinds 14dagen een andere Zafira moeten kopen. Mijn monteur heeft achteraf nog een compressie test uitgevoerd en daaruit kwam naarvoren dat cilinder 3 totaal geen compressie meer had.

        Dus ik hoop voor jouw dat je jouw probleem kunt oplossen. Succes ermee.

         

        #18366701
        maarssenfcu1995
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2019

          Bedankt voor je reactie dolby!

          Dit komt wel erg over één met het probleem wat ik momenteel heb.
          Alleen is het nu zo dat de auto al 2 dagen redelijk rijd, hij stotterd nog wel alleen sluit hij geen cilinders meer af.. Dus alleen het lampje blijft branden maar knipperd niet.
          Was dit bij jou ook zo dat hij na auto helemaal op slot en grendel en dan weer starten dat hij gewoon weer rijd of bleef hij zonder cilinder rijden?

          Groet lorenzo

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.