Opel Zafira Z22se motorlampje bij nieuwe bobine

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira Z22se motorlampje bij nieuwe bobine

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18551067
    wim_vg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2018

      <p style=”text-align: left;”>Hallo allemaal,</p>
      Ik heb een nieuwe bobine (merk Beru) geïnstalleerd op onze Opel Zafira A 2.2i benzine, ter vervanging van de oude die stuk was.

      De auto loop en rijdt goed, maar het motorlampje gaat aan op het dashboard. Mijn OBD2 lezer zegt dat het aan de ontsteking ligt… wat zou er mis zijn? Herkent hij die nieuwe bobine niet ofzo? :unsure:

      Bedankt!

      #18551076
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Welke foutcode krijg je precies?

        De bobine hoeft zelf valt niks aan in of uit te stellen is gewoon vervangen en daarna zou de bobine gewoon moeten werken.

        PS: Toen je de bobine vervangen hebt. Stond er bij de bogies geen olie op de bogies?

        #18551077
        wim_vg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 June 2018

          Ok bedankt, ik check straks even welke foutcode het precies is. Voor de rest doet de wagen het zoals het moet in feite.

          #18551108
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            bougies ook vervangen? En waarom denk je dat de oude stuk was?

            Ketting van tijd?

            #18551138
            wim_vg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 June 2018

              Hmm, hij geeft code P0340 aan, wat zogezegd de nokkenassensor is. Als ik me goed heb laten informeren, heeft deze motor niet zulke sensor, en zou het kunnen liggen aan het type bobine. Blijkbaar heeft de orignele Delphi bobine een ingebouwde CSI (compression sense ignition) sensor, waardoor een nokkenassensor niet nodig is op deze motor, en dus welke andere types niet hebben, waardoor hij P0340 geeft… op zoek dus naar een gebruikte, nog werkende Delphi bobine.

              Ik kan de foutcode verwijderen, wat even houdt, maar na effe stilstaan en terug starten komt de P0340 foutcode terug (motorlampje brandt weer).

              Ga ik ook meteen de bougies vervangen. Heb me laten vertellen om voor NGK’s te gaan en geen Bosch.

              Ik rapporteer nog even terug als bovenstaande opgelost is 🙂

              #18551311
              wim_vg
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 June 2018

                ok is opgelost met een tweedehands bobine van Delphi… les geleerd: op deze auto dus geen (goedkopere?) bobine installeren :bye:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.