Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, dat is te zien in de koplamp. De LED-matrix koplamp heeft van voren gezien 1 grote lens omringd door meerdere vierkante kleine lenzen.
Tsja, wat is je budget en denk je te gaan rijden op jaarbasis? Vloeken in de kerk uiteraard, maar het VAG MQB platform vanaf pak ‘m beet 2012 – 2013 is nu goed betaalbaar. De diesels zijn zuiniger dan de gemiddelde concurrentie. Benzine en-/of LPG heb ik helaas geen ervaring mee bij VAG. Onderdeelprijzen zijn laag en de beschikbaarheid hiervan is hoog. Service info is online EN real-time beschikbaar. Via VCDS en aanverwanten is zelfs het kleinste elektronische onderdeeltje te manipuleren. Retrofitting is dan wel weer afhankelijk van wat er af fabriek is geleverd. Ik zelf rijd overigens geen VAG meer. Ben na een Astra K nu heul tevreden onderweg in een Tsjechische Koreaan.
Misschien heb je hier wat aan? In het verleden heb ik hier veel op OEM nummer besteld.
17 maart 2019 om 08:51 In reactie op: Weet iemand wat deze optie in climecontrol Astra K doet? #18364771Dit gebeurt bij de koude start als de buitentemperatuur onder een bepaalde waarde ligt. Voorruit heb ik nooit zoveel van gemerkt, het LED’je van de achterruitverwarming gaat dan wel aan. Buitenspiegels doen dan ook gelijk mee.?
De zonnebril propte ik altijd in de bekerhouders van de middenconsole. Deksel erover en voila, opgeruimd staat netjes. ?
Het scheelt nogal of je een recente telefoon gebruikt. Het verschil tussen m’n 2013 Sony Xperia Z of 2018 Xiaomi Mi Mix 2S is dusdanig dat de eerste langzaam leegloopt en de tweede langzaam wordt opgeladen via dezelfde USB poort. Culprit is gewoon dat de laadstroom domweg laag is. Dit is bij m’n huidige Hyundai i30 een stuk beter. De laadstroom is daar dusdanig hoog dat een separate ( snel-) lader niet meer nodig is. De 230v lader wordt niet meer gebruikt, telefoon komt 100% opgeladen uit de auto…?
Voor de achterkant geldt hetzelfde. Er is keus uit achterlichten met standaard lampen of LED units. Geen verschil in MY2016 of 2017.
Herkenbaar die Black Friday actie. Bij mij werkt de voertuig info sinds afgelopen weekend niet meer. Nog wel een diagnoserapport per mail ontvangen met daarin een uiterst discutabele kilometerstand. Daar is dus duidelijk mee gerommeld. Soit, auto is weg ( export ). Was overigens ook een MY2016 met 1 jaar gratis OnStar diensten.
Bij vol intrappen van het rempedaal lijkt het me dan dat de ABS geactiveerd wordt. Dit merk je door een trilling in het rempedaal met dito geluid.
And so it ends…. Na 25 maanden is de Astra met 201000 km ruimschoots uit het contract gereden. Qua budget is de Astra in deze uitvoering niet meer haalbaar. Na vele proefritten is de keus gevallen op de Hyundai i30 PDE. Uiteraard een totaal andere auto, maar 1 ding kan ik wel verklappen na ruim 8000 km sturen. De boordelektronika is in ieder geval een grote stap vooruit. ? evenals de rust aan boord….
En toch blijf ik waardering houden voor deze adapter met telefoonhouder. Bij iedere rit heb ik er een telefoon in zitten. Met het schakelen zit het geheel me niet in de weg. Van de week i.v.m. onderhoud aan de auto een andere Astra meegekregen waar zo’n telefoongleuf in gemonteerd zit, maar dat vond ik 3 keer niets. Je kan daar niet met goed fatsoen je telefoon stabiel in kwijt. Er zijn overigens heul handige micro USB naar USB-C adapters te koop. Iets met Ali….?
Het zal wel een kwestie van budget zijn. De spiegels zijn niet meer opgenomen in de CAN bus dus aansturing via je AB kan je wel vergeten. Net zoals de diverse peilsensoren die niet meer aanwezig zijn. Alles om de auto prettig geprijsd te houden in de huidige markt.
Helaas Maestro, ik heb uitsluitend de weg van de APK’s bewandeld. VPN gebruik ik voor andere zaken. Tipje van de sluier; ik ben ooit eens handig geweest met custom ROM’s en de daarbijhorende mogelijkheden…?
Is inderdaad ietwat bijzonder ja…. Maar toch mogelijk.
:happy02:
Versie 3.6.583534 is bij mij als OTA update vanuit de NL Play Store binnen gekomen en deze werkt nochtans vlekkeloos met de Intellilink. Telefoon is tegenwoordig een Xiaomi Mi Mix 2S met MIUI Global 10.0 ( Android 8.0 ).
De EGR ( UGR ) wordt er al sinds de facelift Kadett E met katalysator motoren gemonteerd.
Wen er maar vast aan. De luidruchtige parkeersensoren zijn ‘part of the deal’. Ik weet uit eigen ervaring dat dit beter kan. Wat eigenlijk het meest opvalt is dat ze bij stapvoets rijden en stilstand ook ‘aan’ staan. Leuk met fietsers en voetgangers in bijv. hartje Amsterdam.
Voor 95% van de tijd werkt het prima in Nederland. Waar het niet werkt schakelt de radio terug naar FM. Ik ben in NL nog geen tunnel tegengekomen waar de radio ontvangst totaal weg was. BTW: in het buitenland is de implementatie van DAB+ wel voor verbetering vatbaar. Daar werkt FM nog veruit het best.
Bijzondere leasemaatschappij dan. Ik rijd zelf ook een leaseauto, maar het enige wat erin zit is een track&trace systeem. De OBD poort is gewoon te benaderen. Ik kan alleen maar uitlezen vanwege de VAG software die ik gebruik.
Toch nog een bijzonder dingetje: In mijn geval is de auto een enorme steenslagmagneet. Na 2 sterren en een scheur is de originele voorruit vervangen. Gelukkig heeft deze nu ook al de tweede ster opgelopen en is nu ook aan het scheuren gegaan dus kan er -binnen 6 maanden- weer een nieuwe voorruit worden geplaatst. Nee, ik ben geen bumperklever. In alle gevallen is het veroorzaakt door verkeer wat mij inhaalt of tegemoet komt.
Wat is duur? Als de motor op 3 cilinders draait krijgt je katalysator een flinke opdonder vanwege de incomplete verbranding. En als ik me niet vergis is een katalysator ook niet héél goedkoop mocht deze toch overlijden.
@Astra_DLS: Welke maat wielen gebruik je? Ik rijd dan zelf de 81 kW dieselmotor, maar slechter dan 1:20 scoor ik echt niet. Wat dan wel weer een tikje zuiniger is dan de 1.6 en 1.9 TDI’s die ik heb gebruikt ( 1:19 ).
Nu na 159.000 km kan ik ook wel wat ervaringen delen. Op 1 defecte achterlichtunit en 2 software updates na geen ongeplande werkplaatsbezoeken gehad. Olieverbruik nog steeds minder dan 1 liter op 30.000 km. Auto voldoet dusdanig goed dat de Astra weer hoog op het lijstje staat als eventuele opvolger. Waar je aan de ene kant mooie technische snufjes hebt mis je aan de andere kant weer zaken als een gekoeld en verlicht dashboardkastje of niveausensoren voor je olie en koelvloeistof. De dieselmotor is relatief stil en in NL snel en zuinig genoeg. Helaas is het bandenlawaai dan weer nadrukkelijk aanwezig. Electronica heeft geen slag verkeerd gegeven. Verouderde navigatie is geen issue vanwege het gebruik van Android Auto. Op dit moment is de balans gunstiger dan de voorgaande auto’s. Wordt vervolgd….
Ook ik heb beide diensten niet verlengd na de proefperiode van 1 jaar. Astra is op 1 september 2016 op kenteken gekomen, MY2016. De afstandsbedienings en positiebepaling gadgets werken inderdaad niet meer, doormelding van het alarm is er ook af. Verder is er niets veranderd. Maandelijks de update in de mail en OnStar LED brandt nog steeds ( nooit gebruikt ). Afspraken inplannen bij de dealer doe ik telefonisch.
En daar hebben we het voordeel van de diesel. Die tokkelt bij de genoemde ingestelde snelheid een kalme 1300 toeren in de 4e versnelling. Dan zijn de banden de grootste geluidsbron. Het spelen met de schakelindicatie vind ik persoonlijk wel grappig binnen de bebouwde kom en weinig deellast om zo te testen hoe soepel de motor vanuit onderin oppakt. Anderzijds druk ik de motor ook wel eens naar de 4K toeren bij bijvoorbeeld een invoegactie op de snelweg, maar dan raakt ‘ie een tikje buiten adem.
-
AuteurBerichten