[Astra K] Android Auto

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra K] Android Auto

16 berichten aan het bekijken - 226 tot 241 (van in totaal 241)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360543
    3234dmtr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2017

      Is inderdaad ietwat bijzonder ja…. Maar toch mogelijk.

       

      Screenshot_2018-09-22-15-19-41-558_com.android.vending :happy02:

      #18360548
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        Ja, nadat je hem eenmaal vanuit de Duitse/Britse playstore hebt geïnstalleerd (via een VPN). Vervolgens krijg je inderdaad updates, ook via de NL playstore (zoals ik ook al aangaf in eerdere post). :cheers:

        Android Auto verwijderd, en vervolgens vanuit Play Store opnieuw geïnstalleerd. Warempel, alles werkt nu weer correct als ik de Nokia aansluit in m’n Astra…… :yahoo:

        Even afwachten of e.e.a. blijft werken, ook na toekomstige updates. Anders werkt altijd nog de APK-route….. ;-)

         

        #18360550
        3234dmtr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2017

          Helaas Maestro, ik heb uitsluitend de weg van de APK’s bewandeld. VPN gebruik ik voor andere zaken. Tipje van de sluier; ik ben ooit eens handig geweest met custom ROM’s en de daarbijhorende mogelijkheden…?

          #18360551
          eppo61
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 May 2017

            Nice 4 u.  :yes:

            #18361830
            Teake67
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 November 2018

              Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een Opel Astra Sports Tourer Innovation+ van november 2016.  Nu wou ik graag mn Samsung mobiel met Android Auto verbinden met mn Navi 900. Nu ben ik erachter gekomen dat Android Auto niet in het menu van mn Navi 900 staat en Apple CarPlay wel. Heb een Opel dealer in de buurt gevraagd (omgeving Drachten) of er hier een software update voor bestaat. Zijn antwoord: helaas zijn de Opel Astra’s niet Android ondersteund. Alleen Apple wordt ondersteund. En valt dit helaas ook niet met een software update aan te passen. Nu is mijn vraag klopt dit?

              #18361832
              Eppiedutch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 January 2018

                Hallo Teake67, jouw Astra kan gewoon met Android smartphones overweg hoor! Er is een software-update beschikbaar (wordt inderdaad officieel niet ondersteund door Opel, maar werkt feilloos) die Opel-dealers – die niet moeilijk doen – voor je kunnen installeren. Ik heb deze update voor 35 euro ex. BTW laten installeren door Opel ZAM te Zeist.

                Zoals je wellicht weet is de Android Auto app ook niet beschikbaar in de Play Store (om dezelfde reden dat Android nog niet door Opel ondersteund wordt), maar hier is een makkelijke workaround voor beschikbaar (via apkmirror.com). Dit staat beschreven in dit forum en elders op internet.

                Succes, en alvast veel plezier met Android Auto in je Astra! Ik maak hier dagelijks gebruik van (Google Maps voor de navigatie, Whatsapp en SMS-meldingen komen binnen en worden desgewenst voorgelezen, bellen naar al mijn Google-contacts, en Spotify verzorgt de muziek – lang leve mijn 10Gb databundel!)

                #18362121
                WillyB
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 September 2016

                  Hallo Opelliefhebbers,

                  Ik ben met mijn Opel Astra 1.6 CDTI 2016 bij Opel ZAM te Zeist geweest voor een update, zou 3 updates moeten doen om Android Auto te installeren. Dit zou in totaal incl  arbeid €240 incl. Btw gaan kosten omdat Opel voortaan grof geld vraagt voor de software. Toch maar niet gedaan voor zoveel geld.

                  Nu toch maar weer gewoon de telefoon in de houder en naast het stuur plaatsen en hopen dat Opel zelf in gaat zien dat ze deze update gewoon gratis moeten geven.

                  Waarom Apple Carplay wel gratis?

                   

                   

                  #18362122
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    [quote quote=18362121]Hallo Opelliefhebbers, Ik ben met mijn Opel Astra 1.6 CDTI 2016 bij Opel ZAM te Zeist geweest voor een update, zou 3 updates moeten doen om Android Auto te installeren. Dit zou in totaal incl arbeid €240 incl. Btw gaan kosten omdat Opel voortaan grof geld vraagt voor de software. Toch maar niet gedaan voor zoveel geld. Nu toch maar weer gewoon de telefoon in de houder en naast het stuur plaatsen en hopen dat Opel zelf in gaat zien dat ze deze update gewoon gratis moeten geven. Waarom Apple Carplay wel gratis?[/quote]

                     

                    Schandalig schandalig.

                    De verkoopdealer hadden de Astra steeds moeten updaten in het begin.

                    Ik denk dat er hier weinig voor betaald hebben.

                    Bij mij moest in 2016 ook gedaan is kosteloos gedaan door Broekhuis.

                    Apple staat er wel op?

                    Ze schermen gewoon…. dat Android auto nog niet via playstore is….

                     

                    Maar ik vindt ze hebben A gezegd bij de reclame toen de Astra kwam.  Jess Android auto en Apple carplay.

                    Dan moeten ze de auto tot zover voorbereiden.

                    Heb je hem nieuw? Of tweedehands?

                    Zou voor mij toch een discussie met de dealer worden hoor….

                    #18362124
                    WillyB
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 September 2016

                      Ik heb de Astra 2 maanden in bezit en niet rechtstreeks bij een dealer gekocht.

                      Mijn eigen dealer heeft deze auto ook nagekeken en goed bevonden, daar gaat ie ook in onderhoud.

                      ook hier heb ik navraag gedaan voor de update en die kwam ook met een behoorlijke prijslijst.

                      Op aanraden in dit forum ben ik naar Zeist gegaan omdat het daar veel goedkoper zou zijn, maar helaas.

                      de Opel garage in Zeist kan er ook niks aan doen dat de prijzen zijn veranderd.

                      uiteindelijk vind ik dat Opel Nl dit gratis uit zou moeten voeren!

                      Apple zit er wel op en deze werkt gewoon.

                      aangezien ikzelf een Samsung S9 heb zou het wel fijn zijn dat dit ook zou werken.

                      Opel Astra 1.6 CDTI 2016

                       

                      #18369297
                      Johnnie Ho
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 October 2019

                        Gister bij Van Der Burg Zoetermeer geweest. Software update gedaan om hem geschikt te maken voor Android Auto. 42eur incl btw.

                        #18374107
                        Neo_theOne
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 April 2020

                          Beste forumleden, ik wil voor mijn Astra een software update doen voor AA, ik heb nog de oude 23415882 versie. Nu is het laast genoemde software nummer 84156714. Ik vraag me af of iemand weet of er reeds een nieuwere versie is of wellicht al heeft en uiteraard werkt met AA.

                          Dank alvast!

                          #18390250
                          xxl1000
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 September 2020

                            <p style=”text-align: center;”>Sind 2 weken ben ik de trotse bezitter van een insignia 11/2015.</p>
                            In het menu is geen android auto te vinden. Bij hekkert in Heerlen nagevraagd of ze een update kunnen uitvoeren zodat ik android auto kan gebruiken. Ze hadden er nog nooit van gehoord. Werd niet ondersteunt. Ik moest in Duitsland een app gaan downloaden.  Toen ik zei, die app staat al op m’n telefoon allen de auto ondersteunt t niet en heeft een update nodig gaven ze aan wel een update te willen proberen voor 100 euro.

                            Proberen voor 100 euro vind ik een beetje gortig. Hoe kan t zijn dat na 5 jaar de dealer nog nooit van dit probleem gehoort heeft?

                            Ik heb nu versie 23415882. Is een simpele update van t systeem voldoende of moet er meer gebeuren / geüpdatet worden?

                            Of weet iemand misschien een dealer in de buurt die wel wat weet van dit probleem?

                             

                            Alvast bedankt

                            #18390339
                            Nick-GSI
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              [quote quote=18390250]<p style=”text-align: center;”>Sind 2 weken ben ik de trotse bezitter van een insignia 11/2015.</p> In het menu is geen android auto te vinden. Bij hekkert in Heerlen nagevraagd of ze een update kunnen uitvoeren zodat ik android auto kan gebruiken. Ze hadden er nog nooit van gehoord. Werd niet ondersteunt. Ik moest in Duitsland een app gaan downloaden. Toen ik zei, die app staat al op m’n telefoon allen de auto ondersteunt t niet en heeft een update nodig gaven ze aan wel een update te willen proberen voor 100 euro. Proberen voor 100 euro vind ik een beetje gortig. Hoe kan t zijn dat na 5 jaar de dealer nog nooit van dit probleem gehoort heeft? Ik heb nu versie 23415882. Is een simpele update van t systeem voldoende of moet er meer gebeuren / geüpdatet worden? Of weet iemand misschien een dealer in de buurt die wel wat weet van dit probleem? Alvast bedankt[/quote]

                              neem even contact met mitchel daams op. die heeft er veel verstand van. Kan zijn dat er een andere hmi module in moet. Er zijn namelijk 2 verschillende en de 1 ondersteund het wel en de ander niet

                              #18549271
                              red7
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 April 2021

                                <p style=”text-align: left;”>Goede dag zelfde probleem hier pas en astra 2015 aangeschaft wel carplay geen aa optie. is er undertussen en oplossing? bedankt voor de reacties alvast</p>

                                #18549272
                                aapje1963
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 July 2006

                                  red7 ga eens naar de facebook groep

                                  https://www.facebook.com/groups/astrakforumnl/?ref=share

                                   

                                  Ik had een astra k 2016 en zowel apple carplay als android auto.

                                  Is een update voor.

                                  Ga naar deze groep en vraag daar info. Veel meer tips en info als hier.

                                   

                                  Gr Arnold

                                  #18549291
                                  red7
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 April 2021

                                    bedankt aapje zal ik doen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 226 tot 241 (van in totaal 241)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.