Parkeerhulp Astra K Sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Parkeerhulp Astra K Sports Tourer

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360044
    Ik ben de Sjaak
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 September 2017

      Wie weet er een oplossing?  :help:

      Mijn Astra Sports Tourer heeft een parkeerhulp waar ik helemaal gek van wordt. Zelfs mijn schoonmoeder piept nog minder dan dit hypergevoelige zenuwslopende apparaatje. In het menu is het uit te schakelen, allen werkt dit tot er opnieuw gestart wordt of er achteruit gereden wordt. Volgens de dealer zijn er veel klachten over maar is het niet definitief uit te schakelen. Is er iemand die dit wel gelukt is of een oplossing weet?!? Mijn dank en rijplezier zouden enorm zijn!

      #18360092
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Echt die dingen krijg je zelfs deuken van. Laatst zowel voor als achter struiken…. het lijkt dan wel kermis of erger. Je raakt gewoon gedesoriënteerd… ik moest op de Boot naar Texel….. voor achter en links en rechts auto.s je snapt de herrie. Dus bij de pook steeds maar knopje indrukken.

        Door de ene piep hoor je de andere piep niet. Onbegrijpelijk dat dit niet op te lossen is…. net of ze de parkeersensor uitgevonden hebben….

        Hiervoor Vectra C GTS met voor en achter perkeersensoren… en die werkte ok.

        Dit zijn ondingen…. en niet op telossen? Zet er piepers in die minder hard zijn……..  hoe moeilijk kan het zijn.

         

        #18360100
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Wil je het feest compleet… voor sensors aan achter sensors aan en kids op de achterbank die hun gordels vast los doen… De Astra wordt compleet gek

           

          #18360105
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Opel Nederland gelooft nooit zo wat je daarover zegt. Gelukkig heb ik een filmpje dat de sensoren voor-en-achter er een complete disco van maken. Ook bij het vooruit wegrijden van de oprit blijven de achtersensoren maar piepen.

            De FMCC van Opel Nederland blijft maar komen met: de fabrikant heeft het zo ontworpen en het werkt zoals het bedoeld is. En: het ligt aan de gebruiker. Zo ook bij de ruitensproeier die soms geen water geeft. Daar heeft hij intussen, na het zien van mijn filmpje, moeten toegeven dat ik daar weinig fout aan kan doen. Of een scherm dat loopt te knipperen. Bij het uitlezen van de computer geeft het systeem GEEN foutcodes aan. Er is een nieuw scherm ingezet en dan blijkt dat Opel Nederland voor de vergoeding een foutcode moet hebben…..

            Binnenkort gaat mijn auto voor een 2e onafhankelijk onderzoek naar een bedrijf, die niet alleen naar de foutcodes kijkt (die er dus vaak niet zijn), maar ook naar mijn filmpjes, foto’s en persoonlijke ervaringen. Ik geloof intussen dat de computersystemen van de Opel Astra niet juist registreren en dat je daarom als klant het bos ingestuurd wordt. Immers: geen foutcode = niets aan de hand.

            Intussen zijn we er al achter dat de auto vol met software-bugs zit. Recent de navigatiekaarten geüpdatet. Nu weer nieuwe meldingen over dat de bestemming niet in de database zit (gestuurd via OnStar of de app). In mijn geval bijvoorbeeld een oude gemeentelijke begraafplaats in Goes.  Zou, na onderzoek, volgens OnStar aan de software van het navigatiesysteem liggen.

            Laat je auto eens uitlezen. Bij mij staat er al vanaf het begin de “foutcode U0078, Regelmodule parkeerhulp, communicatie regelmodule lagesnelheids CAN bus wegg…. storing, historisch”. Wel dus een storingscode, en blijft na wissen terugkomen, maar die kunnen ze weer niet oplossen ;)

            #18360121
            3234dmtr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 January 2017

              Wen er maar vast aan. De luidruchtige parkeersensoren zijn ‘part of the deal’. Ik weet uit eigen ervaring dat dit beter kan. Wat eigenlijk het meest opvalt is dat ze bij stapvoets rijden en stilstand ook ‘aan’ staan. Leuk met fietsers en voetgangers in bijv. hartje Amsterdam.

              #18360140
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                Die parkeersensoren ongelovelijk

                En ja het kan beter… zelfs Opel neem mijn vorige Opel vectra gts bj 2005.

                Geen enkel probleem mee gehad.

                Nu raak je gewoon de weg kwijt waar is het gevaar… waar zit ik bijna tegen aan …

                #18360212
                Eultje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 November 2011

                  Idd, erg irritant en luid. Komen deze piepjes uit luidsprekers van audio systeem of is het een apart systeem? In dat geval is er iets af te plakken? Moet wel zeggen dat het bij astra k beter is dan bij corsa e. Daar gaan de voorste sensoren pas aan wanneer je em in de achteruit hebt gehad. Niet echt handig in situaties waarbij de achteruit niet nodig is..

                  #18360264
                  Lindt89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 September 2018

                    Misschien is dit een betere optie?

                     

                    https://www.facebook.com/594557166/posts/2154152717993394/

                    #18360275
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Fijn Spam op het forum

                      ik ben nog niemand tegen gekomen die de parkeer geluiden prettig vindt.

                      #18360345
                      Leen53
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 December 2016

                        Maar de sensoren werken zoals de leverancier het bedoeld heeft! Eind 2016 van Opel nog doorgekregen dat men ermee bezig is. voor de oplossing is een jaartal genoemd. Bij de dealer kreeg ik te horen dat het geen parkeersensoren zijn maar omgevingssensoren. :cry:

                        #18360454
                        Vierwieler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 February 2017

                          Ik vond het geluidsvolume ook irritant, maar sinds ik het knopje om het geluid tijdelijk uit te schakelen blindelings kan vinden, maak ik me er niet meer zo druk om. Het is wat het is. En mocht ik een volgende Opel willen aanschaffen, dan kan ik tijdens een proefrit eventueel testen of het geluid nog steeds zo hard is, om dat vervolgens te laten meewegen in mijn keuze. Maar ik verwacht niet dat een lekker zacht piepje bij mij de doorslag zal geven om een auto aan te schaffen :-)

                          #18360456
                          aapje1963
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 July 2006

                            [quote quote=18360454]Ik vond het geluidsvolume ook irritant, maar sinds ik het knopje om het geluid tijdelijk uit te schakelen blindelings kan vinden, maak ik me er niet meer zo druk om. Het is wat het is. En mocht ik een volgende Opel willen aanschaffen, dan kan ik tijdens een proefrit eventueel testen of het geluid nog steeds zo hard is, om dat vervolgens te laten meewegen in mijn keuze. Maar ik verwacht niet dat een lekker zacht piepje bij mij de doorslag zal geven om een auto aan te schaffen :-)[/quote]

                             

                            Klopt het is wat het is… het is wel mijn minste probleem  ;-)

                            #18360460
                            eppo61
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 May 2017

                              Via het menu, het signaalvolume naar minimaal instellen. Alvorens de auto in de garage te plaatsen, druk ik de muteknop van de radio (aan/uit kort drukken) waardoor tevens het volume van de parkeersensoren beter te verdragen is.

                              Beter dan dit zal het wel niet worden……. :cry:

                              #18360461
                              Ik ben de Sjaak
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 September 2017

                                Kijk, eindelijk een eerste tip!  :yahoo:

                                Signaalvolume zachter zetten heeft helaas geen enkel effect. Radio op mute ga ik morgen meteen eens proberen. Bedankt voor de tip.

                                Voor de mensen die het allemaal wel mee vinden vallen. Ik woon in een drukke stad met een hele hoge parkeerdruk. Altijd als ik de auto start begint hij te piepen omdat er iemand voor én achter staat geparkeerd. Regelmatig zelfs als er een tegenligger passeerd. Hoogst irritant. Over de auto zelf ben ik heel erg tevreden maar dit drukt de tevredenheid behoorlijk. Maar ja…. er zijn gelukkig ook mensen die blij met hun schoonmoeder zijn!  :rolling:

                                #18360470
                                eppo61
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 May 2017

                                  Alleen de combi van “signaalvolume minimaal” en “mute” op de radio verlaagt effectief het herriegehalte.

                                  #18360511
                                  Eultje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 November 2011

                                    [quote quote=18360460]Via het menu, het signaalvolume naar minimaal instellen. Alvorens de auto in de garage te plaatsen, druk ik de muteknop van de radio (aan/uit kort drukken) waardoor tevens het volume van de parkeersensoren beter te verdragen is. Beter dan dit zal het wel niet worden……. :cry:[/quote]

                                    Dank je wel! Ik heb het zojuist even geprobeerd, en inderdaad! Dat scheelt een stuk! overigens moet je de radio al wel op mute hebben gedrukt voordat de piepjes afgaan, anders blijft het volume hetzelfde.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.