DAB+

Forumindex Forums Modellen Astra DAB+

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359477
    Astra ST
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 November 2017

      Zat vanmiddag met collega in mijn auto (astra sports tourer 2017) en die was verbaasd dat in de (leidscherijn)tunnel de radio stilviel. Hij beweerde dat de DAB+er juist om bekend staat het ook in de tunnels te doen. Ik weet niet beter dat het in de tunnel vaak uitvalt… Dus we hebben er een flesje wijn op gezet ;)

      Wat is jullie ervaring met DAB+ en bereik in tunnels?

      #18359486
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        Ook DAB+ (net als FM) valt uit in een tunnel. Vermoedelijk omdat het signaal in de tunnel te zwak is. DAB heeft als kenmerk: prima ontvangst/geluid of helemaal niks; kraken en ruisen komt bij DAB+ niet of nauwelijks voor. Ik heb automatisch switchen naar FM actief, maar dit levert helaas niks op.

        #18359487
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          dab+ is digitaal, dat wil zeggen je hebt of wel ontvangst of niet, gewone radio is analoog dat wil zeggen als het ontvangst minder wordt heb je ruis of valt het helemaal weg.

          dab+ is leuk voor thuis maar met de huidige dekking vind ik het nog niet goed genoeg voor in de auto (ondanks de reclame kolder die vaak verteld wordt)

          #18359579
          3234dmtr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 January 2017

            Voor 95% van de tijd werkt het prima in Nederland. Waar het niet werkt schakelt de radio terug naar FM. Ik ben in NL nog geen tunnel tegengekomen waar de radio ontvangst totaal weg was. BTW: in het buitenland is de implementatie van DAB+ wel voor verbetering vatbaar. Daar werkt FM nog veruit het best.

            #18359590
            Rikkes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 August 2018

              In België werkt DAB perfect! 100% dekking. In de tunnels zetten ze antennes zodat je mooi kan blijven luisteren. Ben al verschillende keren naar Oostenrijk en Italië gereden zonder dat het signaal wegviel. Beste systeem ooit! :happy02:

              #18359621
              Gerard Kronenburg
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 December 2016

                In Nederland ben ik mijn signaal totaal kwijt als ik in een nauw straatje rijd.

                Thuis heb ik ook DAB+ ook heel vaak last van uitval.

                #18359731
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Op vakantie op Texel.

                  Vandaag Dab+ Ruk

                  De hele dag slecht ontvangst.

                  Ja Dab+kan ruisen storen en wegvallen heb ik ondervonden dan is er op Fm ook niets.

                  Dus sportify maar aan of zingen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.