Led-matrix altijd intelligent?

Forumindex Forums Modellen Astra Led-matrix altijd intelligent?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368273
    Asterixenobelix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 August 2019

      Hallo,

       

      ik zoek al een aantal dagen driftig naar een jonge tweedehands Astra Sport Tourer. Veel occasions uit 2019. Maar wat blijkt helaas? Dit zijn vaak geïmporteerde auto’s die én niet zo’n rijke standaarduitrusting hebben als in NL én waarvan je de exacte historie niet kent.
      Garages kopiëren helaas de Nederlandse optielijst en als je dan belt om te informeren of een specifieke optie erop zit omdat je die niet op se foto’s ziet, blijkt de omschrijving niet te kloppen… Maar goed, daar gaat jet nu niet om.

       

      Uit 2018 zie ik wel Nederlandse uitvoeringen. Een aantal heeft led-matrix verlichting. Wat ik me nu afvraag: is die altijd intelligent: aanpassen aan tegemoetkomend verkeer en voorgangers? Op de nieuwe auto’s staat dan “ilux” op de koplamp, bij die uit 2018 zie ik dat niet. Of is er ook “domme” led-matrix verlichting?

      Is er nog verschil met de huidige versie van die verlichting qua mogelijkheden?

       

      Bedankt namens een mogelijk toekomstige Astra-rijder.

      #18368274
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        led matrix is altijd “slim”

        heeft altijd automatische hoogte regeling en is achteraf niet aan te passen/om te bouwen,
        LEES AlS; de kosten gaan boven de dagwaarde van de auto, allleen een lichtunit kost al 1200E

        #18368299
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Als er geen intellilux op staat dan is het ook geen led. Als het led is dan staat het er altijd op

          #18368309
          Asterixenobelix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 August 2019

            Dat maakt het lastig als de verkoper beweert dat er adaptieve led-matrix verlichting inzit, maar er niets vermeld staat op de lamp. Zit het er dan niet in?

             

            Kun je het nog ergens anders aan zien? Andere lampen, andere opstellingen oid?

            #18368312
            3234dmtr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 January 2017

              Ja, dat is te zien in de koplamp. De LED-matrix koplamp heeft van voren gezien 1 grote lens omringd door meerdere vierkante kleine lenzen.

              #18368315
              Asterixenobelix
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 August 2019

                Geen foto recht van voren helaas beschikbaar. Kun je hieraan zien of er uberhaupt led-matrix verlichting in zit en dan of die intelligent is?

                 

                9DFC5BAF-FB1C-4F14-B192-5513FF13AD88

                #18368316
                eppo61
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 May 2017

                  De koplamp op de foto is (helaas) GEEN Intellilux LED-matrix… :cry:
                  De LED-matrix is voorzien van het Intellilux-logo.
                  Ik zou het voor geen goud meer willen missen !

                  https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/22774/led-matrix-verlichting-voor-nieuwe-opel-astra

                  intellilux_logo

                  105284-01-opel-intellilux-led-295648

                   

                  #18368321
                  Asterixenobelix
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 August 2019

                    Dank je!

                     

                    Dat is een heel andere lamp… eindelijk een beeld van hoe zo’n lamp uitziet.

                    Die andere is dan ook geen led-matrix maar enkel halogeen.

                    Inmiddels is me duidelijk dat de spec’s in advertenties van occasions met een berg zout genomen moeten worden. Zijn vaak kopieën van Nederlandse auto’s, terwijl het om kariger uitgeruste buitenlandse uitvoeringen gaat.

                    #18368373
                    Kietje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2016

                      Van een afstand is het verschil al te zien aan de chromen sierstrip die horizontaal door de koplamp loopt. Bij de intellilux loopt die strip door het midden en bij de halogeen versie langs de onderkant. Dat zijn de enigste twee varianten. De DRL is altijd LED en dat gebruiken veel adverteerders als: er is LED verlichting.

                      #18368374
                      Asterixenobelix
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 August 2019

                        Goede toevoeging. Je ziet het verschil inderdaad op beide foto’s. Onder sierstrip in de Ilux-variant zitten de intelligente leds.

                        #18368393
                        eppo61
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 May 2017

                          De meerprijs echter absoluut waard. Vooral het automatisch partieel uitschakelen van groot licht bij tegenliggers is een feestje…. ;-)

                          https://www.youtube.com/watch?v=pyT3GYKDg7Y

                          #18372995
                          Simon Theys
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 February 2019

                            Vraagje, ik heb intellilux led koplampen, dienen deze elke maal opgezet te worden of staan deze automatisch mee op wanneer je je lichten op automatisch hebt staan?

                            groeten

                            #18373205
                            Ronald
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Je kunt het ook zien in het interieur naast de verlichtingsknop , dan mist het wieletje van de hoogteregeling van de koplamp ;-)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.