Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 588)
  • Auteur

aapje1963
    Participant
    • Topics 107
    • Reacties 1412

<p style=”text-align: left;”>Wij zijn al bezig vanaf 3 sept 2016. We zijn er ook echt klaar mee.. nu we richting einde fabrieks garantie gaan wordt het nog nijpender en moeten we toch…. helaas rechtshulp inschakelen. Het houd ook na voorruit vervangen niet op.. Er staan namelijk alweer veel onderdelen in bestelling. Roestende deurrubbers de ijzers roesten uit de rubbers… en vervormde deurrubbers.</p>
    <p style=”text-align: left;”>Na het vervangen van de voorruit  nog niet kunnen zeggen vocht probleem en vocht in het navi scherm is opgelost. Wat is het voor weer… zal pas in het najaar duidelijk worden. 3 sept fabrieks garantie eraf… dealer wil…ja schrik niet 1 maand extra garantie op het vocht geven.. dus tot 3 okt. En 3 mnd op het navischerm. Dan te bedenken 3 okt 2016 was het nog heet..  dus had ik nog geen vocht dat begon november.</p>
    <p style=”text-align: left;”>Die maand is lachwekkend en mag niet eens volgens  de Nederlandse wet ook niet zo gesteld worden . We hebben recht op een goed produckt. Deze auto heeft zoveel ellende gehad dat de lol van onze wens een nieuwe auto er wel af is.</p>
    Lang gespaard en dan dit… kortom ze zijn nog niet van ons af. Vanuit rijden van de showroom ellende. Ik denk dat onze Astra over de bodem van het kanaal is komen rijden, inplaats van met de boot.

Thxxxx Opel

20180612_173401

Ascona B1.6 de luxe jade grun
    Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTE 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Astra F station1.4 se aut
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Astra_DLS
    Participant
    • Topics 22
    • Reacties 1051

Inmiddels bijna 2 jaar in de Astra en 80.000 km ook gepasseerd. Eigenlijk nog steeds geen problemen gehad met de auto. Geen schades, geen storingen, geen motor problemen.

Op naar de 3e beurt, waar ik ook interieur filter even mee wil laten nemen, maar verder echt 0 problemen. Ik rijd er dan wel lekker veel mee en dat helpt dan wel denk ik met het goed houden van een auto.

Astra K st 1.6d 136 PK Innovation
    Zafira B 2.2

DennisVB
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Ik heb in mij Sportstourer nu al een paar weken een irritant rammel/tikachtig geluid aan bestuurders zijkant. Ik hoor het met linker oor. In B stijl hoog of achterdeur. Dit is op klinker wegen ook in woonwijken. Vanochtend Was ik in Amsterdam en Was het best erg irritant aanwezig. En.. Ik irriteer me snel aan rammeltje. Iemand meer ervaring zulke dingen..

Hey,

Ik heb mij al suf gezocht over hoe dit op te lossen, ik heb namelijk net hetzelfde probleem op mijn Astra. Heb je dit ondertussen weten te fixen, en zoja, hoe?

Thanks!

Dennis

Vierwieler
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 97

In de Astra van aapje1963? Met een beetje geluk is die rammel er al uitgeroest.

(sorry aapje1963, ik kon het niet laten :-) ;-) )

4-'17: Astra ST 1.0t Innovation+ Magnetic Silver

aapje1963
    Participant
    • Topics 107
    • Reacties 1412

In de Astra van aapje1963? Met een beetje geluk is die rammel er al uitgeroest. (sorry aapje1963, ik kon het niet laten :-) ;-) )

Ik kan er gelukkig nog om lachen… al is het wel als met een boer met kiespijn.

Als ik over de 1.8 maanden Astra nadenk is het ook een lachwekkend verhaal aan het worden.

Ik heb het idee dat mij Astra zelf over de bodem van het kanaal is komen ronden

25 julie moet hij weer naar de dokter. Alle deurrubbers vervangen.. deel van de raamrubbers.. paravan vervangen rooster..  raamgelijder achterraam vervangen.. nieuwe handgreep klep naar recervewiel.. sierstrip a stijl/voorruit vervangen bevestigingspunten afgebroken met voorruit vervangen.. ik zal best nog wat vergeten zijn. :wacko:

Maar zie het positief zo houd ik hem wel nieuw :rolling:   :rolling:

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTE 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

aapje1963
    Participant
    • Topics 107
    • Reacties 1412

Ik heb in mij Sportstourer nu al een paar weken een irritant rammel/tikachtig geluid aan bestuurders zijkant. Ik hoor het met linker oor. In B stijl hoog of achterdeur. Dit is op klinker wegen ook in woonwijken. Vanochtend Was ik in Amsterdam en Was het best erg irritant aanwezig. En.. Ik irriteer me snel aan rammeltje. Iemand meer ervaring zulke dingen..

Hey, Ik heb mij al suf gezocht over hoe dit op te lossen, ik heb namelijk net hetzelfde probleem op mijn Astra. Heb je dit ondertussen weten te fixen, en zoja, hoe? Thanks! Dennis

Nee nog niet echt gevonden.. maar hoor het ook niet echt meer.. lijkt de antenne kabel naar dak antenne en of antenne in de kleine achterste ruit.

Of de bovenste deurrubbets achterdeur pak ze maar eens vast en beweeg ze iets naar boven en beneden deze zitten met kunstof pinnetjes in fe deur vast dit hoor je met bewegen ook tikken…

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTE 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Divers
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 120

En daar begon het touchscreen van de Navi900 te knipperen na het starten en was het beeldscherm in het midden verticaal in 2en gedeeld. De linkerzijde was lichter gekleurd dan het rechtergedeelte. Gelukkig geen discussie nodig: het scherm is vervangen. Wat nu nog???

Astra K Sports Tourer Innovation 1.6 200pk

aapje1963
    Participant
    • Topics 107
    • Reacties 1412

En daar begon het touchscreen van de Navi900 te knipperen na het starten en was het beeldscherm in het midden verticaal in 2en gedeeld. De linkerzijde was lichter gekleurd dan het rechtergedeelte. Gelukkig geen discussie nodig: het scherm is vervangen. Wat nu nog???

Hier stopt het ook nogsteeds niet. Nu zeer traag opstarten intellilink 900 en een paar keer zwart scherm maar wel radio. Dan moet het contact uit en weer aan om de boel draaiend te krijgen.

Met googelen kom ik bij de HMI modulle. Iets wat heel vaak voorkomt ook op Duits en Engels forum ook hier op het forum te lezen.

Moet maar weer zien hoe dit aan te geven. Vaak krijg je “wij hebben het niet geconstateerd” altijd beter als het echt stuk is.

2 sept loopt de fabrieksgarantie af. K.t

Dan gaan we over naar de 3 jaar extra garantie maar of navigatie daarbij hoort? Zoals ik het lees is het een assecoires die fabrieksaf bij de nieuwe auto hoort niet later zelf geplaatst. Dus zit het in de extra garantie.

Aankomende week moet hij naar de dealer er ligt een grote doos nieuwe onderdelen… om te vervangen  ongekent gewoon..

En de jaarlijkse beurt deze gaat ook gewoon door.. anders feen extra garantie.

Gelijk gesprek gepland met directie.

Kortom jich wat een gezeik zo n nieuwe auto

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTE 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Leen53
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 29

De plaatsen Cande-Sur- Bevron (o.a. ANWB camping) en Les Montils in midden Frankrijk zijn op de Navi 900 (Sd kaart) in de Insignia 2012 in te stellen. Je moet dan wel het achterste gedeelte eerst invoeren maar de plaatsen worden herkend en staan erop. Bij de navi 900 Astra K blijkt dat deze plaatsen niet meer bestaan. kortom niet instelbaar. Heb bijna € 900,00 betaald voor een navigatiesysteem die niet compleet blijkt te zijn terwijl die plaatsen in eerdere navigatie uitvoeringen wel vermeld staan. Ben benieuwd of er nog meer zijn die een plaats wilde invoeren en deze door de navigatie niet herkend wordt.

Divers
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 120

Intussen zijn vorige week de nieuwe kaarten  van HERE uitgekomen. Kost wel weer 149 euries. Misschien dat het hier wel weer op staat?

Dit probleem van Leen53  is dus een van de redenen waarom ik toch gebruik blijf maken van OnStar. Dan zoeken zij het lekker uit ;) Ook in de het buitenland.

eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 250

Intussen zijn vorige week de nieuwe kaarten van HERE uitgekomen. Kost wel weer 149 euries. Misschien dat het hier wel weer op staat? Dit probleem van Leen53 is dus een van de redenen waarom ik toch gebruik blijf maken van OnStar. Dan zoeken zij het lekker uit ;) Ook in de het buitenland.

Nieuwe kaarten voor de Astra-K zijn gebaseerd op data van 2 jaar geleden…..!

Android Auto i.c.m. Waze: gratis & up to date !!

Wat wil je nog meer ?

....if it ain't broken, don't (try to) fix it......

Divers
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 120

…. hopen dat iOS in september dat ook mogelijk maakt via CarPlay ….

Kaarten van HERE zijn van Q3 2017.

aapje1963
    Participant
    • Topics 107
    • Reacties 1412

Intussen zijn vorige week de nieuwe kaarten van HERE uitgekomen. Kost wel weer 149 euries. Misschien dat het hier wel weer op staat? Dit probleem van Leen53 is dus een van de redenen waarom ik toch gebruik blijf maken van OnStar. Dan zoeken zij het lekker uit ;) Ook in de het buitenland.

<p style=”text-align: center;”>Ik vindt een onstar abonnement van bijna 10 euro wel een dure navigatie.</p>
    En dan zeg je het adres aan hun.. zij zoeken het op en zenden het naar je navigatie.. maar zoals eerder gezegd de navi 900 kent het adres niet.. dan kan hij het adres toch ook niet door onstar?

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTE 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

aapje1963
    Participant
    • Topics 107
    • Reacties 1412

…. hopen dat iOS in september dat ook mogelijk maakt via CarPlay …. Kaarten van HERE zijn van Q3 2017.

Apple kan toch in de Astra? Applecarplay

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTE 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Divers
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 120

Dat vind ik  juist het mooie van OnStar: je hebt geen adres  nodig   En je kunt “ vaag”  zijn: zij zoeken waarschijnlijk via Google naar wat je wil. Dus “caravanpark inde buurt van…” Tot nu toe weinig problemen ermee gehad. En toen ik tijdens de rit toch naar een ander adres moest, kon dat dus makkelijk via OnStar geregeld worden: 1 druk op de blauwe knop. Kosten doe ik in 1 jaar betalen: dan is het 99 euries.

Mbt iOS: met de nieuwe update kun je waarschijnlijk ook de andere kaartsystemen via CarPlay gebruiken, Flitsmeister bijvoorbeeld. Het is alleen nog niet bekend wat precies beschikbaar komt.

3234dmtr
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 56

And so it ends…. Na 25 maanden is de Astra met 201000 km ruimschoots uit het contract gereden. Qua budget is de Astra in deze uitvoering niet meer haalbaar. Na vele proefritten is de keus gevallen op de Hyundai i30 PDE. Uiteraard een totaal andere auto, maar 1 ding kan ik wel verklappen na ruim 8000 km sturen. De boordelektronika is in ieder geval een grote stap vooruit. 😎 evenals de rust aan boord….IMG_20181026_161247

REdwin
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13

Zoow, een goedemorgen ! Al heel wat ervaringen gelezen inmiddels, en al een hoop wijsheden wijzer.

REdwin is de naam…, en zo heet ik niet echt natuurlijk, maar de user-name Edwin was al vergegeven, en dan moet je wat anders bedenken. En omdat ik nog een tweede naam heb meegekregen van ‘ons paps en mam’, onstaat er dan zomaar REdwin.

Ervaringen dus. Want ik ook in een Astra K. En hoewel ik ab-so-luut geen Opel-mens ben (ja sorry…, mijn excuses…) zijn er toch in het automobiele leventje al eerder een paar geweest.

Heel lang geleden, en in een grijs verleden een witte 2-deurs Ascona C 1.6 SR, en ook nog een blauwe 4-deurs D Rekord 2.0 S gehad. En daarna vooral ‘die andere’ Duitse merken (VW, AUDI, BMW, MERCEDES)… ;)

Goed. De Astra K. Vanaf dag 1 een goed gelukt model gevonden. Schuin van voren mooier, dan schuin van achteren, maar dat is ‘geschmacksache’. Ook van binnen best een oké vormgeving, en in mijn beleving lichtjaren fraaier dan het voorgaande, nogal zwaarlijvige (ook optisch) en met knopjes bezaaide, Astra model.

Dusz…, de pluspunten (in mijn beleving hè, de Uwe mag gerust afwijken… ;) )

– gewoon een goed gelukt model, hoewel ik de station een beetje anoniem vind aandoen, zo recht van achteren (komt door het model achterlichten).

– gewoon een goed gelukt ruimtegevoel op de achterbank.

– best een oké vormgegeven dashboard, en dan in mijn geval gelukkig niet dat zwarte hoogglans van de luxere modelletjes.

– best een oké klinkende motor (als je ‘m al hoort) ; want dat is wel 1 van de sterkere punten van deze 3 pitter ; die stille motorloop. Loopt, vind ik, net een tandje fraaier dan de nogal bewierrookte EcoBoost van Ford.

– speakers klinken ronduit goed in dat IntelliLink pakket (een dashboard centerspeaker had het wellicht nog net even ‘meer goed’ gemaakt)

– diverse fraaie optionele velgen leverbaar

– de portieren vallen mooi gedempt in het slot

Mijn twijfelachtige punten :

– waarom moet er zo’n echt enorm grote tankklep in het rechter-achter-plaatwerk zitten ??

– er wordt gesproken over ‘premium materiaal bla, bla, bla…’, waarom zit er dan bijvoorbeeld zoveel middenconsole-speling op dat ‘chroom’ randje dat aan de pookhoes vastzit ?

– waarom dan zo’n flatterig aanvoelend dashboardkastklepje, en waarom dat dashboardkastje niet voorzien van een simpel nachtlampje ?

– waarom van die flauwe interieur verlichting, dat dan ook nog eens akelig traag opstart op het moment dat je een portier open doet ?

– waarom heeft de bestuurdersstoel in de standaard versie geen verstelbare lendensteun ?

– waarom is de middenarmsteun na max uitschuiven toch net iets te kort, en waarom zit het ding voor het fijne ook net iets te hoog ?

– en waarom is dat vak dat er onder zit niet net iets groter (langer), want nu past de RayBan zonnebril houder er net niet lekker in.

– waarom zijn de matten voorin de auto zo kort ? Want nu, als die passagier rechts de voeten iets aantrekt, die persoon niet meer de mat, maar de vloerbedekking zit te vertrappen.

– waarom zijn die parkeerpiepers zo idioot luid (ja…, is al veel over geklaagd, I know !)

– waarom moet ik ALTIJD 2x die achterklep-ontgrendelknop aantrekken voordat de klep echt daadwerkelijk open getrokken kan worden ? (en ‘ja’, ik heb de aanslagrubbers al afgesteld, omdat ik voorheen minstens 3x die vermaledijde knop aan moest trekken…).

– waarom standaard geen gasveren om de motorkap omhoog te houden ?

– waarom geen motorafdekking onder het motorblok(je)…, nu kijk je gewoon op straat. Zo zonder plaat ook slecht(er) voor de stroomlijn onder de auto.

– waarom heb ik elke keer vocht in het linker achterlicht (heb het hele ding er al meerdere keren uit gehad, en inmiddels rondom (netjes, en onzichtbaar !) afgekit. Maar nog steeds zonder echt afdoende resultaat…, en blijft condens in komen…

– waarom geeft bij warm gereden banden het linker voorwiel ALTIJD de hoogste waarde aan, en waarom het rechter achterwiel ALTIJD de laagste ?? En dat terwijl bij koude banden de bandendruk altijd 4x hetzelfde is.

– waarom zit er een dik instructieboekje bij de auto, dat ongekend moeilijk is vertaald, en op veel vragen gewoon geen antwoord geeft…, want zo weet ik pas via het Internet dat je op het navi-paneel moet swipen, om die ruimte vretende ‘zenderblokjes’ onderin beeld weg te krijgen…, die simpele oplossing staat bv niet in het instructieboekje (tenminste ik ben het niet tegengekomen).

– waarom zit er geen 0-stand op de lichtschakelaar, want nu alleen auto, stadslicht, en gewoon licht (kom ik later op terug).

– waarom warmt het interieur zo slecht op (heb ik al meer over gelezen), en waarom achterop de middenconsole bij de goedkopere modellen geen uitstroomopeningen tbv ventilatie/verwarming tbv de achterpassagiers ?

– waarom ‘haakt’ de achteruitwisser af en toe ergens halverwege…, dan blijft het ding dus even stilstaan…, heb het ‘kreng’ al iets onder handen genomen, omdat de wisserarm in den beginnen in stapjes van zo’n 15 centimeter aan het wissen was, en ergens halverwege de ruit z’n 0-stand (terug) vond… De wisser komt nu in ieder geval terug in de meest horizontale positie.

– waarom blijft (bleef !!) er (regen)water staan bij die verdieping waar de vergrendeling van de motorkap in gemonteerd zit. Heb in het kunststof nu 2 kleine ontwateringsgaatjes geboord, en het water loopt nu tenminste weg, en zodoende roest die vergrendeling over de komende jaren in ieder geval niet van de auto af.

– waarom gaat bij dit koude weer de koelvloeistof-temperatuurmeter zo akelig langzaam omhoog…, je zou bijna een slecht functionerende thermostaat verwachten, maar…, als het naaldje 1x op de 90 (of wat het voor moet stellen) graden staat, dan blijft het ding er ook werkelijk keurig staan…, dus toch dan toch geen kapotte thermostaat.

– waarom is de standaard verlichting ronduit ondermaats ? (gaan dus binnenkort ook Philips WhiteVision in ; heb ik iets betere ervaringen mee).

– waarom kon ik in het instructieboekje niet vinden hoe je portiervergrendeling op ‘automatisch vergrendelen’ kon zetten, na het wegrijden…, had ik ook het Internet weer voor nodig…

– waarom zitten de stengels links en rechts aan de stuurkolom zo hoog, en raar scheef omhoog gemonteerd ?

– waarom werkt de cruise control in stapjes van 2 km…, dus 78, 80, 82 of 116, 118, 120, 122…, waarom kun je niet gewoon per kilometer instellen ?

Over Apple en/of Android connectiviteit geen mening. Omdat ik het niet gebruik. Ik haal mijn muziekjes vanaf een mini-USBeetje met bijna 1000 nummers daarop, en dat is voor mij prima. Iets van Flitzmeister gebruik ik ook niet, dus iets van een koppeling met de phone gaat aan mij voorbij.

Dan mijn min punten :

– die lichtsensor…, wat een totaal onding zeg ! Zelfs bij het mooiste weer floept zomaar de verlichting aan, en gaat dan ook pas weer uit op het moment dat je de auto helemaal van het contact af haalt…, vandaar ook mijn vraag waarom er geen 0-stand op de verlichtingsknop zit…, zo’n maffe lichtsensor op de voorgaande automobielen nog niet eerder meegemaakt…

– die ‘kofferbakmat’…, wat een ongelukkig hard ding, zonder grip…

– totaal geen (extra) opbergruimte in de kofferbak (of bv onder de stoelen) ; want waar laat je nu bijvoorbeeld de gele pech-hesjes…, heb nu maar een tasje aan 1 van de kofferbak-tassenhaken gehangen, met daarin wat ‘pech-zooi’, maar wat staat zoiets rommelig..

Maar…, de ALLERGROOTSTE ergernis, en die ergernis is ECHT MEGA GROOT, dat is het geluid in de auto…, en dan met name het geluid tijdens het rijden…, wat nou ‘premium’. Wat nou een stille auto ?!

Ik rijd (werkgerelateerd) echt in heel veel auto’s, maar nog nooit een auto uit de ‘Golf-klasse’ meegemaakt die zo’n fout kabaal maakt. Heb van ellende (zonder echt resultaat trouwens) een geluiddempende deken onder de kofferbakmat gelegd. Heb er inmiddels ook 4 nieuwe banden onder gelegd, en dan ook best banden die onder 2 vorige auto’s (een fraaie brandweerrode Volvo C30 R-Design, en een stijlvolle zilvergrijze Mercedes W204 Avantgarde) echt als heel aangenaam aanvoelden, maar onder deze K komt er vanaf zo’n 80 km/h al een bak herrie vanuit de kofferbak, alsof er amper geluiddemping aan de achterkant van de auto te vinden is…! (nu onderweg op Vredestein Ultrac Satin)

Bij 120 km/h op de snelweg, en dan vooral op iets ouder ZOAB is het geluid (of het timbre) in mijn beleving echt totaal onaanvaardbaar voor dit segment auto. En eigenlijk alleen de ANWB schrijft over het nadrukkelijk aanwezige bandengeluid…, verder lees je dat echt nergens…, nou…, bij deze dus nu wel.

Een simpele VW Up! is verdorie stiller aan de binnenkant (en dat weet ik omdat ik daar ook wel eens in onderweg ben). Oké, een Up! kent meer motor- en windgeruis, maar dat is dan prettiger om aan te moeten horen dan het nare geluid vanuit de K achterkant.

Rijd je 120 op de snelweg, en je doet bijvoorbeeld een achterruitje op een kier, dan hoor je amper dat het ruitje überhaubt open staat…; om U even een idee te geven zeg maar…

Vandaar wellicht die behoorlijk puik soort van speakers…, want die heb je wel nodig ook om die pokkeherrie uit de kofferbak te maskeren…, en nou weet ik wel…, ik kom uit een echt idioot stille (reis)auto, maar dan nog…, vanuit mijn werk (en ook wel privé) echt al in heel veel (vanaf model 1 t/m nummer 7) VW Golf gereden, en die waren, op 1 uitzondering na, allemaal stukken, en dan ook echt stukken stiller tijdens het rijden.

Jaaaaren geleden, een hagelnieuwe Golf 4 Variant 100 PK TDI. Dat was destijds ook zo’n lawaai papagaai. Ook net zo. Ook vanuit de achterkant.

Conclusie : leuk model auto die Astra K. In mijn beleving nog ver verwijderd van iets dat VW Golf heet, maar lichtjaren fraaier dan het vorige bolle Astra modelletje. De K, toch wel een Astra die toch wel de nodige vragen oproept (zie mijn twijfelpuntjes), en met vooral 1 groot minpunt…, LAWAAI…, ik zeg : close, but no sigar…

Have a nice day ! :good:

REdwin
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13

Een plaatje bij het praatje… ;)

zzz forum.jpg

REdwin
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13

Nix bijzonders dus. Geen AGR bankstel, en ook geen (gelukkig niet) hoogglans zwarte plestikjes op het dashboard. Verder in de basis allemaal een soort van prima.

zzz forum3 (2)

REdwin
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13

zzz forum2

REdwin
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13

Oh ja, ook nog wel een pluspunt dat is de verdacht goede spiegelverwarming ! Beslagen of bevroren spiegels, ff de achteruitverwarming aan, en het duurt maar een paar tellen, en je hebt weer keurig helder zicht via die achteruitkijkers.

Ook een soort van leuke ‘gadget’ is de menu-gestuurde ‘achterruit ontwaseming’…, en ik dacht nog…, er zit toch helemaal geen ventilatortje in de buurt van die achteruit ??…, dus hoe ‘flikt’ Opel dat…, maar het bleek die achteruit verwarming te zijn. Die zorgt dus voor de ontwaseming.

Koud weer ; draadjes in de ruit worden automatisch warm. Kijk, dat is leuk bedacht zo.

Maar…, en dat is dan net weer even jammer…, waarom gaat die achteruitverwarming dan ook niet weer na ‘zoveel’ tijd uit zichzelf uit ?! Of waarom zit er geen timer-functie in dat menu ? Dat je een keuze kunt maken voor hoeveel seconden (of minuten) je die ruitverwarming aan wil houden. Of dat het gewoon automatisch geregeld wordt ; dat uitgaan ?!

Gemiste kans. Vind ik.

eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 250

Beste REdwin,
    dit noem ik nog eens een uitgebreide review op jouw Astra-K.
    Als je evenveel tijd en energie had gestoken in het maken van een uitgebreide testrit onder diverse omstandigheden (stadsrit; autoweg etc.) waren deze “twijfel- en minpunten” wellicht eerder aan het licht gekomen en hadden je kunnen ondersteunen in de besluitvorming.

;-)

....if it ain't broken, don't (try to) fix it......

REdwin
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13

Astra op n andere manier tot mij gekomen. Dus vooraf iets met een proefrit of what-ever was derhalve niet aan de orde.

Maar dan nog…, had van zo’n relatief moderne auto de soort van stoorzender (lawaai) niet verwacht. Met die twijfelpunten valt te leven, maar ik vergelijk het met andere mobiele producten waar je het toch echt vaak net even fijner in aantreft.

Dat een lampje maar heeeeeel langzaam aan gaat, dat valt dan op bijvoorbeeld. Maar er valt mee te leven.

Dat een cruise met stapjes van 2 km werkt dat is ook ‘odd’…, vind ik. Maar er valt mee te leven.

Dat van zo’n lichtsensor is echter gewoon natuurlijk rommel. Zet er dan niet zo’n ding op. Doe dan gewoon verlichting aan of uit. Maar niet een sensor die ruim 75% op aan staat…, zelfs met bakken zon…

Eultje
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 18

Uitgebreide review Redwin, ik herken wel een aantal punten. Maar  de achterruitverwarming gaat wel degelijk vanzelf weer uit. ;)  En eppo, ik ben het eens met dat je een uitgebreide testrit moet maken etc, maar  dat neemt nog niet weg dat je niet later alsnog wat negatieve punten kunt tegenkomen van de auto.

- Astra K Sports Tourer Innovation '16 | Corsa E Cosmo '15 -

REdwin
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13

Kijk aan ; dan zal ik een volgende keer eens in de gaten houden hoeveel tijd de achteruitverwarming nodig heeft om zich zelf uit te schakelen.

Goede tip.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 588)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.