[Astra K] Android Auto

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra K] Android Auto

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 241)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277036
    AxelBaas
      Lid sinds:
      17 June 2016

      Goedemorgen Allen,

      Heeft er iemand al voor elkaar om ‘Android Auto’ aan de praat te krijgen in de nieuwe Astra K met Intellilink NAV900?
      Volgens de handleiding zou je naast de optie ‘Apple CARplay’ en optie ‘Android Auto’ moeten hebben, maar deze is niet te vinden.

      Ik lees op het Engelse forum dat er een update mogelijk is, heeft iemand er al ervaring mee?

      Gr. Axel

      #18321206
      Astra_DLS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Heb je Android auto al wel op je telefoon dan? Ik kan de app nog niet vinden.

        #18321207
        AxelBaas
          Lid sinds:
          17 June 2016

          Android auto is in NL officieel nog moet beschikbaar. Maar op onderstaande link staat een workaround on het toch te installeren.
          https://www.androidplanet.nl/reviews/android-auto-review/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18321208
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Ah das mooi. Daar gaan we over een paar weken kijken ;).

            #18321209
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Hallo ‘AxelBaas’,

              Ik zit inderdaad ook met smart te wachten tot Android-auto bruikbaar is in de Opel Astra K i.c.m. Navi900 Intellilink. Zoals je zelf al opmerkte is de Android-auto applicatie inderdaad nog niet beschikbaar in Nederland, maar is die via een omweg wel al te installeren. Echter, de huidige versie van de Astra K met Navi900 Intellilink heeft nog geen ondersteuning voor Android Auto. Ik heb bij de Opel importeur geïnformeerd of en wanneer deze update in Nederland uitgerold gaat worden. De reactie van Opel was als volgt:

              Het is inderdaad zo dat er in Engeland een pilot gedraaid wordt voor Intellilink op Android. Opel Nederland verwacht dit uit te kunnen rollen in Nederland eind van het jaar.

              Ik denk dat we dus nog even geduld moeten hebben….

              #18321210
              AxelBaas
                Lid sinds:
                17 June 2016

                Bijzonder. Ik kreeg onderstaande reactie vanuit Opel Nederland;

                Tevens heeft het Navi900 systeem nog niet de functie om Android af te spelen, momenteel wordt er aan een software update gewerkt die dit wel mogelijk maakt. Wij kunnen echter nog geen uitspraken doen over de verwachte release datum van deze update. U kunt hiervoor het best contact opnemen met uw Opel dealer.

                #18321211
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Hopelijk komt de update zo snel mogelijk. In ieder geval een goed teken dat ze er wel mee bezig zijn.

                  #18321212
                  Diederik58
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 June 2016

                    Het is eigenlijk van de zotte dat je auto koopt waarover in de folders, website en waar je het maar lezen wilt wordt gesproken over ondersteuning van android auto. Maar vervolgens de auto niet geleverd wordt met android auto. Mijn dealer vertelde in april (toen ik de auto kocht) dat het wellicht in begin juni beschikbaar zou zijn. Maar helaas in mijn auto geen android auto bij levering midden juni.
                    Op Duitse fora lees ik dat je voor een update naar android auto zelfs moet betalen. Of dat in Nederland ook zo zal zijn, weet ik niet.
                    Verder heb ik begrepen dat android auto in augustus weer in een aantal Europese landen beschikbaar zal zijn.

                    #18321213
                    Arokh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2016

                      In de folder staat heel duidelijk dat op de Navi 900 voorlopig alleen Apple Auto beschikbaar is. Op de goedkopere navigatie is het al wel beschikbaar geloof ik.

                      #18321214
                      Sportstourer-k
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2016

                        Toch “jammer” dat het duurdere model die functionaliteit mist.
                        Ook raar dat ze in duitsland klaarblijkelijk al wel een update hebben en hier nog niet.
                        Zal best wel komen, vraag is of hij dan gratis is, zal wel weer niet.

                        #18321215
                        Arokh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 June 2016

                          Komen de updates dus niet via de ingebouwde 4g verbinding binnen? Daar was ik tot nu toe steeds vanuit gegaan… Het klinkt wel heel droevig als je voor zijn update naar de dealer moet, en nog erger als het betaald is….

                          #18321216
                          pjotter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2013

                            @Arokh wrote:

                            Komen de updates dus niet via de ingebouwde 4g verbinding binnen? Daar was ik tot nu toe steeds vanuit gegaan… Het klinkt wel heel droevig als je voor zijn update naar de dealer moet, en nog erger als het betaald is….

                            waarschijnlijk zal je navilink een update nodig hebben via de dealer kosten ?
                            dan nog welke versie van android ondersteund dit 5.01 of 6.01 heb je al een samsung galaxy S5,S6 of S7 nodig
                            welke apps heb je nog meer nodig om mirrorlink je Phone display op je car display te projecteren en bedienen

                            #18321217
                            Arokh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 June 2016

                              Volgens mij heb je inderdaad 5 nodig, maar er zijn al telefoons van 60€ die gewoon 6 hebben. En dat zal natuurlijk alleen maar meer beschikbaar komen. Helaas niet op de manier waarop Windows Mobile of iOS werkt, maar toch.

                              #18321218
                              pjotter
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2013
                                AxelBaas wrote:
                                Goedemorgen Allen,

                                Heeft er iemand al voor elkaar om ‘Android Auto’ aan de praat te krijgen in de nieuwe Astra K met Intellilink NAV900?
                                Volgens de handleiding zou je naast de optie ‘Apple CARplay’ en optie ‘Android Auto’ moeten hebben, maar deze is niet te vinden.

                                Ik lees op het Engelse forum dat er een update mogelijk is, heeft iemand er al ervaring mee?

                                Ik heb geprobeerd de android auto te downloaden via google die gaf aan dat het voor dit land niet mogelijk is
                                als iemand uit england dit wil delen dan zou het mischien lukken om deze te installeren op je android phone
                                heb mij inderdaad bij de engelse site gelezen dat het daar wel mogelijk is zie hieronder de link

                                https://www.docdroid.net/Qmd8T4a/my16-faq-navi-900-touch-r700-intellilink-software-update-android-auto.pdf.html
                                zie hier vertaling
                                Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
                                Veel gestelde vragen
                                mei 2016
                                1
                                Q: Ik hoorde over een software-update voor het modeljaar 2016 Navi 900 & Touch R700 IntelliLink infotainment
                                systemen. Waar gaat het over?
                                A: Vanaf mei 2016, O / V biedt een fee-based software-update voor het modeljaar 2016 auto’s met Navi 900 & en
                                Touch R700 IntelliLink infotainment-systeem. Deze update zal een aantal nieuwe functies toe te voegen aan het infotainmentsysteem,
                                zoals Android Auto compatibiliteit en TMCpro (Navi 900 IntelliLink) om de belangrijkste veranderingen te noemen.
                                Aarzel dan niet contact op te nemen met uw dichtstbijzijnde O / V-dealer om een afspraak te krijgen de update geïnstalleerd
                                op uw voertuig.
                                Q: Welke functies en verbeteringen doet de update toe te voegen aan mijn modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700
                                IntelliLink?
                                A: De update zal de volgende functies toe te voegen aan het modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink:
                                · Android Auto compatibiliteit
                                · Lijst scrollen voor Apple en Android CarPlay Auto met behulp van de menu knop op de bedieningselementen
                                · TMCpro voor Duitsland (alleen Navi 900 IntelliLink)
                                · Minor spraakherkenning en navigatie prestatieverbeteringen
                                Q: Kunt u herinner me – wat is Android Auto weer?
                                A: Android Auto is een eenvoudige en slimme manier om uw Android ™ smartphone in de auto. Android Auto stelt u in staat
                                weer te geven en te controleren bepaalde telefoon apps die zijn geoptimaliseerd voor in-car gebruik en functionaliteit via het voertuig
                                touch-screen of via de stem infotainment beeldscherm
                                Q: U noemde TMCpro, wat is dat?
                                A: TMCpro is een verbeterde verkeersinformatie dienst die beschikbaar is in Duitsland.
                                Q: Ik begrijp dat deze update is niet gratis, maar fee-based? Hoeveel moet ik betalen om de update geïnstalleerd
                                op mijn auto en wat doet het honorarium te dekken?
                                A: De dealer zal de prijs van de update te stellen. Neem contact op met uw O / V-dealer voor eventuele vragen over de kosten en de
                                installatie van de update. De vergoeding zal al het werk dat nodig is voor het leveren en installeren van de update op uw dekken
                                voertuig.
                                Q: Kan ik heb slechts enkele functies of verbeteringen van de update op mijn auto geïnstalleerd en zou ik dan nog
                                moet betalen?
                                A: Nee, het selecteren van slechts een subset van functies of verbeteringen van de update is niet mogelijk.
                                Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
                                Veel gestelde vragen
                                mei 2016
                                2
                                Q: Hoe kan ik zien of de update is van toepassing op mijn auto?
                                A: De eenvoudigste manier om erachter te komen of de update is van toepassing op infotainment systeem van uw voertuig te controleren of een
                                PROJECTIE pictogram wordt weergegeven op het beginscherm van uw Navi 900 / Touch R700 IntelliLink. Als u het pictogram kunt vinden,
                                dan de update kan worden geïnstalleerd.
                                Q: Ik heb gelezen dat GM is het actualiseren van haar merken gratis in Noord-Amerika, dus waarom moet ik hier betalen in Europa?
                                A: De update is anders verwerkt in Noord-Amerika, om organisatorische redenen. Hier in Europa is de dealer zal stellen
                                de prijs.
                                Q: Mijn voertuig is niet uitgerust met een modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink. Kan ik deze update
                                geïnstalleerd om mijn auto toch?
                                A: Nee, de update kan alleen worden geïnstalleerd op een modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink infotainment-systeem.
                                Q: In plaats van de update nu bij de dealer en het betalen voor het, krijg ik het gratis later als ik wachten op een af fabriek
                                update b.v. op MY17?
                                A: Momenteel zijn er geen plannen om de kenmerken van deze update gratis te schakelen op een later tijdstip voor het modeljaar 2016
                                Navi 900 / Touch R700 IntelliLink.
                                Q: Hoe kan ik of Android Auto is beschikbaar in mijn land en als mijn Android-telefoon is compatibel met Android
                                Auto?
                                A: Android Auto vereist Android versie 5.0 of hoger (Lollipop). Zoek naar de Android Auto app in Google Play
                                op je Android-telefoon. Als Android Auto is beschikbaar om te downloaden dan is het in uw land beschikbaar en kan worden
                                geïnstalleerd op uw Android-telefoon. Of kijk op Google’s Android Auto webpagina (LINK) of contact opnemen met uw O / V-dealer.
                                Q: Met zoveel Android-telefoons beschikbaar zijn, hoe kan ik ervoor zorgen dat werkt mijn Android-telefoon goed met
                                Android Auto in mijn O / V voertuig na de update geïnstalleerd?
                                A: De beste manier om uit te vinden dat wil
                                1. Download de Android Auto app van Google Play op uw Android-telefoon
                                2. Controleer of uw telefoon is op onze lijst van gevalideerde smartphones
                                3. Ga naar uw O / V-dealer en verbind uw telefoon met een ander voertuig dat al heeft de software-update
                                geïnstalleerd.
                                Q: Aangezien ik een Apple CarPlay gebruiker, zal CarPlay nog steeds werken na de update aan mijn Navi 900 / Touch hebt geïnstalleerd
                                R700 IntelliLink?
                                A: Absoluut. De update zal ook zorgen voor een betere Apple CarPlay gebruikerservaring doordat-lijst scrollen met
                                de menu knop op de infotainment controles element.
                                Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
                                Veel gestelde vragen
                                mei 2016
                                3
                                Q: Ik ben niet zeker als ik wil deze update voor mijn auto. Is er een manier om beter te begrijpen wat de update zal toevoegen
                                aan mijn modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink voordat hij het op mijn auto geïnstalleerd?
                                A: U kunt altijd een bezoek aan uw O / V-dealer en verbind uw telefoon met een beschikbare auto die al heeft de
                                software-update is geïnstalleerd, maar de beste manier om te ervaren wat de update zal toevoegen aan uw modeljaar 2016 Navi
                                900 / Touch R700 IntelliLink is om een afspraak te maken voor de software reflash plannen.
                                Q: Is het mogelijk om de update op mijn eigen te installeren zonder tussenkomst van mijn O / V dealer, bijv. via de OnStar WiFi
                                hotspot?
                                A: Nee, om de update te installeren op uw auto, neem dan contact op met uw O / V-dealerschap en plannen een
                                afspraak.
                                Q: Ik wil deze update. Hoe kan ik het op mijn auto zijn geïnstalleerd en hoe lang zal het duren?
                                A: Als de update op uw voertuig kan worden geïnstalleerd, neem dan contact op met uw O / V-dealer om een afspraak te maken en
                                wordt u geadviseerd over de gedetailleerde timing. Houd er rekening mee dat het gebruik van Android Auto vereist uw smartphone te zijn
                                compatibel met Android Auto en Android Auto moet beschikbaar zijn in uw land.
                                Q: Hoe kan ik aan de slag met Android Auto?
                                A: Ten eerste, zorg ervoor dat je de meest recente Android-besturingssysteem geïnstalleerd op uw telefoon. Controleer ook of
                                je Android-telefoon ondersteunt Android Auto en als Android Auto is verkrijgbaar in uw land. Om Android Auto te gebruiken,
                                Volg deze stappen:
                                1. Download en installeer de Android Auto app van Google Play op uw telefoon.
                                2. Sluit uw telefoon aan op de infotainment-systeem met een USB-kabel. Voor de beste prestaties dient u uw telefoon
                                -Fabriek meegeleverde USB-kabel.
                                3. Op uw telefoon te configureren Android Auto toegang tot noodzakelijke functies van de telefoon.
                                4. Als Android Auto niet automatisch start, drukt u op de Android Auto icoon op het startscherm van de
                                infotainment systeem.
                                5. Houd er rekening mee dat sommige functies van Android Auto, zoals het streamen van muziek of praten met Google, zou een 3G-eisen
                                of 4G internet verbinding.
                                Q: Ik had mijn O / V-dealer de update te installeren op mijn auto, maar ik kan niet krijgen Android Auto aan het werk. Wat kan ik doen?
                                A: Als dit de eerste keer dat u gebruik maakt van Android Auto in een bepaalde auto, moet u uw telefoon te ontgrendelen en accepteer de
                                Voorwaarden op het scherm van uw telefoon nadat u hebt aangesloten en raakte de Android Auto-knop op
                                uw beeldscherm. Zorg er ook voor dat de “Alleen verbinden met bekende auto’s” instelling in de Android Auto app is uitgeschakeld.
                                Voor meer informatie kunt u terecht op de Android Auto support website (LINK).
                                V: Waarom heeft de minder dure R 4.0 IntelliLink infotainmentsysteem al ondersteunen Android Auto terwijl ik moet
                                betalen voor de update naar Android Auto in te schakelen in mijn Navi 900 / Touch R700 IntelliLink?
                                A: De prijs die de dealer is voor de bij het updaten van het infotainmentsysteem arbeid, niet voor de
                                software zelf. De update zal niet alleen toe te voegen Android Auto compatibiliteit, maar ook een aantal andere functies en
                                verbeteringen (zoals TMCpro in Duitsland) om een modeljaar 2016 Navi 900 IntelliLink.
                                Q: Is deze update ook eventuele problemen met de stabiliteit van het modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink repareren? Zo ja,
                                Waarom moet ik betalen voor de update?
                                A: Deze update is geen bijgewerkte software, maar voegt geheel nieuwe functies om het modeljaar 2016 Navi 900 /
                                Touch R700 IntelliLink zoals Android Auto compatibiliteit en TMCpro.
                                Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
                                Veel gestelde vragen
                                mei 2016
                                4
                                Q: Ik bestelde net mijn nieuwe O / V Astra / Insignia met Navi 900 / Touch R700 IntelliLink. Doet de update van toepassing op mijn nieuwe
                                auto ook?
                                A: Als uw voertuig is / werd gebouwd na 1 juni 2016 dan is uw Navi 900 / Touch R700 IntelliLink zal al zijn allemaal voorzien
                                kenmerken van de update.
                                V: Mijn O / V dealer vertelde me dat voor het toepassen van de update, hij betaalt € 35 van de O / V. Waarom rekent u de dealers?
                                A: Een vergoeding in rekening gebracht door O / V om de administratieve werk dat nodig is voor het verstrekken van de update te dekken.
                                Q: In de toekomst zullen er aanvullende updates voor mijn infotainment-systeem en moet ik betalen voor hen ook?
                                A: Hoewel we zijn continu bezig met het verstrekken van de beste ervaring aan onze klanten, op dit moment hebben we geen
                                plannen voor toekomstige updates te delen.
                                Q: Heeft u ook van plan om een software-update die MirrorLink in staat zal stellen in mijn auto leveren?
                                A: We hebben geen plannen op dit moment om MirrorLink bieden in onze voertuigen.
                                Q: Hebben alle O / V-dealers rekenen dezelfde vergoeding voor het installeren van de update?
                                A: Hoeveel u moet betalen voor de installatie van de update wordt bepaald door uw O / V-dealer

                                #18321219
                                Diederik58
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 June 2016

                                  Zie bovenstaande posts.
                                  Zoals je zelf al gevonden hebt, Auto Android is niet beschikbaar in Nederland. Mogelijk zit het bij de releases in augustus.
                                  Inmiddels is deze melding ook terug te vinden op de website van Opel met de mededeling Google Play in de gaten te houden (over service gesproken???).
                                  Het is trouwens vreemd dat je voor een update moet betalen van iets wat al in de auto aanwezig had moeten zijn. Ik betaal microsoft ook niet voor elke update.
                                  Als het een upgrade betreft, dan ligt het anders.
                                  Dat de auto na 1 juni 2016 gebouwd moet zijn om al van de update te zijn voorzien, geldt blijkbaar niet voor Nederland. Tenzij het wel is geïnstalleerd maar nog niet geactiveerd is, omdat Android Auto in Nederland nog niet beschikbaar is. Volgens mijn gebruiksaanwijzing zou ik alleen Android Auto moeten downloaden en installeren op mijn mobiel en deze verbinden met Intellilink.
                                  Ik ben benieuwd.
                                  Volgens mijn dealer zou de versie die te downloaden is van:
                                  http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-1-5-1009-2462389-release-release/android-auto-1-5-100945-2462389-release-android-apk-download/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                  werken. Maar het had wel wat voeten in aarde om het aan de praat te krijgen.

                                  #18321220
                                  Arokh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 June 2016

                                    Die van mij wordt hoe dan ook na 1 augustus gebouwd, dus dan ga ik er een heel klein beetje vanuit dat de update er dan gewoon bij zit eigenlijk…

                                    #18321221
                                    pjotter
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2013
                                      Arokh wrote:
                                      Die van mij wordt hoe dan ook na 1 augustus gebouwd, dus dan ga ik er een heel klein beetje vanuit dat de update er dan
                                      Vandaag bij de dealer geweest die vertelden mij dat navilink 900 geschikt was voor android echter de juiste app via google op zich laat wachten heb de android app via een andere link gedownload http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-1-6-2820-2825091-release-release/android-auto-1-6-282070-2825091-release-android-apk-download/ kreeg deze echter niet verbonden met mijn navilink900

                                      na de update zal er android auto naast google play in het menu moeten komen vermoed ik zoals onderstaande afbeelding
                                      #18321222
                                      aapje1963
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 July 2006

                                        Vraagje ik ben blond wat doet die Apple ‘Android Auto’ in de nieuwe Astra K met Intellilink NAV900

                                        Ik ben mij aan het verdiepen….. in een Astra tourer.
                                        En zijn nu veel voorraad modellen met deze navigatie en heel veel opties.

                                        Dan kan ik dit gelijk met de dealer bespreken voor in handtekening zet, als er extra kosten bij zullen komen.
                                        Bedenk me ook steeds wat zal je onstar als prive rijder met ong 10 a 15.000 per jaar gebruiken als je navigatie hebt..
                                        een jaar gratis dan volgens Duitsland ond 99 euro per jaar.

                                        Dan kan iemand mij eenvoudig uitleggen wat die wifi voor 7 apparaten inhoud is een paar maanden actief en dacht 3gb daarna ook betalen maar hoe moet ik dat betalen zien, moet ik dan een sim met abonnement aanschaffen? Bij een tel winkel of hoe moet ik dit zien.
                                        Ik heb mobiel kids met abonnement…. wij hebben tweedehands mobiel jaja de kids nieuw op onze kosten ik weet ik doe iets fout hahahah maar ik ben daarmee ook niet zo op de hoogte zal m,n leeftijd wel zijn hahahaha dus hulp uitleg gevraagd aub en jaja op zijn jip en janneke.. ik stuur liever :thumb

                                        vr gr Arnold

                                        #18321223
                                        pjotter
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 November 2013
                                          brappie wrote:
                                          Hallo ‘AxelBaas’,

                                          Ik zit inderdaad ook met smart te wachten tot Android-auto bruikbaar is in de Opel Astra K i.c.m. Navi900 Intellilink. Zoals je zelf al opmerkte is de Android-auto applicatie inderdaad nog niet beschikbaar in Nederland, maar is die via een omweg wel al te installeren. Echter, de huidige versie van de Astra K met Navi900 Intellilink heeft nog geen ondersteuning voor Android Auto. Ik heb bij de Opel importeur geïnformeerd of en wanneer deze update in Nederland uitgerold gaat worden. De reactie van Opel was als volgt:
                                          zou het mogelijk zijn om je navilink zelf te updaten ? zag deze link https://tis2web.service.gm.com/tis2web en hieronder een
                                          instructie uit een engels opel form via een usb stick te updaten weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft
                                          Hieronder is de zeer specifieke instructie van die de technicus moet volgen. Zij afwijken van dit nog iets kan leiden tot de update ronduit mislukt. Als u geen Android Auto beschikbaar hebt en je het op uw telefoon hebt zou kunnen zijn of uw telefoon is niet compatibel (mag ik vragen het model?) of de workshop hebben het niet correct bijgewerkt.

                                          Het is raadzaam dat de volgende reeks van de controllers worden geprogrammeerd moet worden gerespecteerd

                                          1.K74 – Human Machine Interface (HMI) (alleen met RPO Code IO5 – “Touch RF700” of IO6 – “Navi RF900”)

                                          1. gelden de “USB-bestandsoverdracht” programmeren in TIS2Web toepassing. Selecteer “Functie Software – met extra kosten”. Volg de instructies.
                                          2. Sluit de USB-stick in de USB-houder van het voertuig. Volg de instructies.
                                          3. gelden de “SPS Programming” in de TIS2Web SPS-toepassing.

                                          2. A11 – Radio (Tuner)

                                          1. gelden de “USB-bestandsoverdracht” programmeren in TIS2Web toepassing. Selecteer “Software alleen voor HMI functie Software”. Volg de instructies.
                                          2. Sluit de USB-stick in de USB-houder van het voertuig. Volg de instructies.
                                          3. gelden de “SPS Programming” in de Tis2Web SPS-toepassing.
                                          4. toepassing de ‘SPS Config & Setup’ programmeren in de toepassing van de TIS2Web-SPS.

                                          3.P16 – Instrument Cluster (alleen met RPO Code UDD)

                                          1. gelden de “USB-bestandsoverdracht” programmeren in TIS2Web toepassing. Volg de instructies.
                                          2. Sluit de USB-stick in de USB-houder van het voertuig. Volg de instructies.
                                          3. gelden de “SPS Programming” in de Tis2Web SPS-toepassing.
                                          4. toepassing de ‘SPS Config & Setup’ programmeren in de toepassing van de TIS2Web-SPS.

                                          4. Verwijder ontwerptijdbesturingselementen. (diagnostische problemen Codes/foutcodes)

                                          #18321224
                                          Diederik58
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 June 2016

                                            @aapje1963
                                            Wifi hotspot voor 1 jaar op proef. 7 apparaten betekent dat je tegelijk met 7 mobiele apparaten van de hotspot gebruik kunt maken. Bijv. telefoons, tablets, e.d.
                                            Na de proefperiode betaal je. Bedrag is nog niet bekend.
                                            Ik gebruik een prepaid mobiele telefoon. Dus een abo is niet nodig. Telefoon met android vanaf versie 5 of apple OS is aan te raden. Intellilink NAV 900 zal in de toekomst geschikt worden gemaakt voor android telefoons zodat je het scherm van je telefoon kunt projecteren op het scherm in de auto.
                                            Onstar is ook voor 1 jaar en dan betaal je er voor. Via een app kun je de auto op slot of van het slot doen, toeteren, locatie bepalen. Dit alles via telefoon, tablet of laptop/pc. Ook kun je contact leggen met de Onstar service voor allerlei zaken. Ik heb daar nog maar één keer gebruik van gemaakt.
                                            Of het allemaal interessant genoeg is, moet je natuurlijk zelf uitmaken. Kijk is bij de dealer hoe het werkt en vooral tijdens een proefrit eens kijken of wat is voor je.

                                            #18321225
                                            pjotter
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 November 2013

                                              @Diederik58 wrote:

                                              @aapje1963
                                              Wifi hotspot voor 1 jaar op proef. 7 apparaten betekent dat je tegelijk met 7 mobiele apparaten van de hotspot gebruik kunt maken. Bijv. telefoons, tablets, e.d.
                                              Na de proefperiode betaal je. Bedrag is nog niet bekend.
                                              Ik gebruik een prepaid mobiele telefoon. Dus een abo is niet nodig. Telefoon met android vanaf versie 5 of apple OS is aan te raden. Intellilink NAV 900 zal in de toekomst geschikt worden gemaakt voor android telefoons zodat je het scherm van je telefoon kunt projecteren op het scherm in de auto.
                                              Onstar is ook voor 1 jaar en dan betaal je er voor. Via een app kun je de auto op slot of van het slot doen, toeteren, locatie bepalen. Dit alles via telefoon, tablet of laptop/pc. Ook kun je contact leggen met de Onstar service voor allerlei zaken. Ik heb daar nog maar één keer gebruik van gemaakt.
                                              Of het allemaal interessant genoeg is, moet je natuurlijk zelf uitmaken. Kijk is bij de dealer hoe het werkt en vooral tijdens een proefrit eens kijken of wat is voor je.

                                              het klopt wat aapje verteld alleen wet ik niet hoe het zit met een auto waar al on star op afgesloten is of je dit kunt overdragen naar een nieuwe eigenaar het wifi is inderdaad het eerste jaar de prijs voor daarna is nog niet bekend in nederland

                                              #18321226
                                              Arokh
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 June 2016

                                                Voordeel is wel dat de data in heel europa geldig is. Dat kan erg handig zijn…

                                                #18321227
                                                Sportstourer-k
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 May 2016

                                                  Op het astra k forum Duitsland staat dat het abonnement voor de hotspot een kleine 10 euro per 28 dagen gaat kosten en dan krijg je 50gb. Wordt een dure aangelegenheid. 100 euro per jaar voor onstar en nog eens 120 – 130 euro voor wifi.

                                                  #18321228
                                                  Arokh
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 June 2016

                                                    Als je het dan per maand kunt afnemen dan vind ik het niet erg.
                                                    In Nederland is data wel erg duur altijd trouwens.
                                                    Misschien krijg je ook wel een korting als je beide neemt.

                                                    In België gaat Onstar 99 per jaar kosten.

                                                    #18321229
                                                    Sportstourer-k
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2016

                                                      Dat is alleen onstar, dan heb je nog geen wifi hotspot, dat is een apart abonnement.
                                                      Ik denk dat onstar overal hetzelfde kost.
                                                      Voor Nederland zal de hotspot denk ik wel duurder worden, 10 euro voor 50gb is niet echt duur.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 241)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.