Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354878
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013

      [quote quote=18354824]Even een vraagje aan andere Astra-K 1,4 (110 kW) rijders: ervaren jullie eveneens een ietwat stotterende (koude) motor gedurende de eerste 5-10 minuten. Hierbij doel ik dan niet op de eerste minuut, waarbij het toerental bij een koude motor altijd al ruim hoger (ca 1200 rpm) draait, t.b.v. versnelde kat-opwarming. Ook ervaar ik in het toerengebied 2500-3500 rpm tijdens acceleratie af en toe kleine “motorstotteringen”. Nieuwe motorolie (Dexos1Gen2) heb ik er in mei 2017 al in laten doen (Astra gekocht in September 2016), dus gelukkig geen last meer van LSPI. Als ik inlog op Tis2Web, zie ik dat er een software-update beschikbaar zou zijn, welke wellicht het probleem van koude motor kan oplossen. Inloggen op tis2web (VIN-code paraat hebben: W0L = W;nul;L); dan naar K20-motormodule; > programmeren; > en onderstaand overzicht verschijnt. Nog meer mensen waarbij deze update beschikbaar is ? Ga komende week eens langs bij mijn Opeldealer.Heb gekeken via mijn wog[quote quote=18354824]Even een vraagje aan andere Astra-K 1,4 (110 kW) rijders: ervaren jullie eveneens een ietwat stotterende (koude) motor gedurende de eerste 5-10 minuten. Hierbij doel ik dan niet op de eerste minuut, waarbij het toerental bij een koude motor altijd al ruim hoger (ca 1200 rpm) draait, t.b.v. versnelde kat-opwarming. Ook ervaar ik in het toerengebied 2500-3500 rpm tijdens acceleratie af en toe kleine “motorstotteringen”. Nieuwe motorolie (Dexos1Gen2) heb ik er in mei 2017 al in laten doen (Astra gekocht in September 2016), dus gelukkig geen last meer van LSPI. Als ik inlog op Tis2Web, zie ik dat er een software-update beschikbaar zou zijn, welke wellicht het probleem van koude motor kan oplossen. Inloggen op tis2web (VIN-code paraat hebben: W0L = W;nul;L); dan naar K20-motormodule; > programmeren; > en onderstaand overzicht verschijnt. Nog meer mensen waarbij deze update beschikbaar is ? Ga komende week eens langs bij mijn Opeldealer.TIS_2018_4Zag dat mijn auto ook een update beschikbaar isweet alleen niet of deze is uitgevoerd mijn astra K 1.4  is van 22-01-2016TIS_2018_4

      #18354889
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Hou komen jullie aan deze info?

        Een link…. en wat uitleg voor mij?

         

        Alvast dank

        #18354892
        eppo61
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2017

          Goeiemorgen Aapje, leuke profielfoto overigens !!!

          Ga naar tis2web:

          https://tis2web.service.gm.com/tis2web/

          Vul hier je VIN nummer in; let wel bij de eerste 3 is de O in WOL een 0 (nul) i.p.v. O. Vervolgens selecteer je Cal ID. Daarna de route zoals enkele posts hierboven.

          Mijn Astra is van 1-9-2016: de update is bij mij (nog) niet uitgevoerd,  maar op Duitse Astra-forums spreken meerdere mensen over het laten uitvoeren van de update. Auto zou hierna een stuk soepeler draaien (m.n. in koude toestand en tijdens acceleratie).

          #18355204
          eppo61
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 May 2017

            Beste Astra-K rijders, check a.u.b eens jullie opel app (of op myopel.nl): blijkbaar is er een productverbetering beschikbaar. Vermoedelijk gaat het om de stotterproblemen van de 1.4 motor ! (software-update van K20: motorregelmodule).
            Zie voor details mijn eerdere post van 8-4-2018: https://opel-forum.nl/forums/topic/astra-k-ervaring-topic/page/21/#post-18354824

            Blijkbaar pas sinds vandaag (20-4-2018) beschikbaar !

            Vanochtend een mailtje naar mijn Opel-dealer; vanmiddag netjes terug gebeld voor het maken van een afspraak.
            Software-update van ca. 30-60 minuten over twee weken.

            Astra_terugroepactie

            #18355224
            jsgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Ik heb de update van de week uitgevoerd (werk bij een dealer) en ik merk behoorlijke verbeteringen met acceleratie nog geen stotteren meer gehad en hij rijdt ook soepeler.
              Met koude start staat ie nog wel af en toe wat te ‘hobbelen’ maar dat vind ik persoonlijk wel prima als ie dat maar niet met accelereren doet!

              #18355231
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Er zit nog een terugroepactie aan te komen voor de kap rond de veiligheidscamera. Vorige week zijn in Duitsland de eersten vervangen. De kap zou een verbeterde luchtdoorstroming hebben om condensvorming en aanvriezing te voorkomen.

                Verder is mijn auto nu onderhanden genomen door een andere dealer die mijn ervaringen wel geloofde. De computer liet niets zien, maar deze dealer “ keek”  ook naar de auto. Wat de aankoopdealer niet wilde doen, deed deze dealer wel: accu vervangen en de camera opnieuw kalibreren. Nu geen gekke meldingen meer en voor geen onnodige botswaarschuwingen, bijvoorbeeld als je ingehaald werd. De camera stond kennelijk teveel op links gericht….  OOk bleek de trekhaakmodule defect: deze blijkt ook gekoppeld te zijn aan de parkeersensoren achter. Deze bleven piepen, terwijl de auto in  “ vooruit” stond. Stond ook niet als fout in de computer, maar was wel duidelijk te zien ;)

                Het is nu al een heel andere auto, maar heeft wel anderhalf jaar geduurd. Nog een paar kleine probleempjes oplossen en natuurlijk de nieuwe camerakap.

                Bij mij is er recent ook nieuwe software opgezet en alles loopt veel soepeler, zoals spotify koppelen e.d. Ook Android is nu naast Apple Car Play in te stellen. Het wordt nog wat….

                #18355238
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Onze Astra is eergister naar de dealer gegaan.
                  Weer controle vocht probleem.
                  Check knakken AGR bestuurderstoel.
                  Nieuwebenzineklep behuizing.
                  Bonkend voorterrein.

                  ● Men heeft heel lang met slang veel water over de voorruit laten lopen, daar kwam niet direct een lekkage uit in die zin water stralen of druppels binnen. Een monteur buiten een binnen.
                  Toch de voorruit maar blijven bel be-hozen met water en toen de auto gesloten in de zon gezet. En wat denk je de voorruit ging beslaan, van onderaf.
                  Nu verdenkt men 100% de voorruit op lekkage.
                  15 mei gaat de voorruit eruit.en komt er een nieuwe in.
                  Ik duim en bid bijna dat dat een oplossing bied.

                  ● Betreft de knakkende zitting AGR stoel de stoel is eruit geweest en met een update setje van Opel zijn er dingen vervangen. Wordt ook gebruikt tegen krakende stoel. Andere bussen en al die zaken.
                  Op de terugweg was de stoel knak vrij…
                  Bonkende voorterrein veel op slecht wegdek en klinkers gereden.
                  Er konden een paar bouten extra worden aangehaald… nu afwachten of dat wat helpt..

                  ● benzine klep en behuizing vervangen weigerde regelmatig open en te gaan of te sluiten. Lijk nu verholpen.

                  ?Toen ik de auto ging brengen wel weer een nieuw probleem… Het schuifdak weigerde dienst. Een maal open niet meer dicht willen gaan. Zelfs de knoppen in de war met de knop helemaal open op kierstand gaan… of sluiten maar dieper als het dak blijven liggen dus.. nadien kreeg ik hem niet meer dicht bleef half open. En cm heen en cm terug stotteren.
                  Maakt het uit we hebben nog niet genoeg gezeur..lol

                  (Wel lekker tegenwoordig geen manier om handmatig te sluiten) dus had ik dit thuis… en er kwam regen een groot probleem. Leve de voorruitgang zeg ik dan. Vroeger kon je het dak in nood met een imbus sleutel sluiten.
                  De hele unit waar de knoppen in zitten moet vervangen worden. Dit wordt 15 mei gedaan. Is besteld.

                  Dat wordt voorlopig met dak dicht rijden… ook 5 mei als we naar luxemburg gaan.
                  Het is niet anders.
                  Kortom…. de auto blijft ons verrassen…

                  Bestaan er geen maandag auto.s meer met robots ?

                  Dealer blijft ons echt keurig helpen.
                  Heeft wel gemerkt dat we het niet zomaar oplossen om een ander te kopen.
                  We hebben onze hakken in het zand gezet.

                  Nu nog afspraken maken over garantie zaken… tegen najaar weten we pas echt goed of het vocht verholpen is en 3 sept is de fabrieksgarantie over.

                  Wel 3 jr extra garantie genomen maar dat dekt niet alles en lekkage zelfs niet.
                  Ook het vocht in navi scherm moet qua garantie besproken worden. Op eventueel schade.
                  Kortom we zijn er nog niet.
                  Maar laten we hopen dat nu na 1.5 jaar zaken opgelost worden.

                  Wel blij dat er qua vocht nu iets gevonden is.

                  Bij deze de update.

                  #18355736
                  aw1975
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 September 2016

                    Ik kreeg gisteren ineens de melding :

                    Dienst

                    Stuurslot

                    Iemand enig idee wat dit inhoud. Met de dealer gesproken, die had er nog nooit van gehoord. Onstar gebeld,kreeg een engelse medewerker aan de lijn omdat de nederlands sprekende het druk had. Straks nog maar eens proberen ?. Is toch lastig om het in het engels uit te leggen.

                    15 mei krijgt mijn opel (Astra k sports tourer) weer zijn 2de servicebeurt en wordt gelijk de up-date gedaan van de terugroepactie. Ook ik ervaar het stotteren

                    Maar die gekke melding……daar kan ik nergens wat over vinden

                    #18355741
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Mei vorig jaar was ik de eerste in Nederland die die melding kreeg. Opel Nederland had die melding niet in het systeem staan. 2 maanden geleden kwam Opel Nederland met het verhaal dat het te maken had met de pin van het stuurslot. Maar daar geloof ik niets van. Op het Duitse forum werd er vorige maand een melding van gemaakt. Maar die melder kon ook niet meer starten, dus daarbij is de startknop gelijk vervangen.

                      Het is dus een onbekende melding en Opel Nederland blijft weigeren uit te zoeken wat het precies is. Ik heb aangegeven dat als ik weer die melding krijg (of het enorm heen-en-weer gaan bij starten) ik direct Opel Assist bel. Pas als zij na controle aangeven dat je  gewoon kunt rijden, ga ik pas verder. Voor hetzelfde geld schiet die pin opeens wel in het stuurslot…. (advies om direct te bellen en niet te rijden kwam van de Opel Assist monteur, die zelf chef-monteur was geweest bij een Opel dealer)

                      #18355745
                      aw1975
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 September 2016

                        Thanks divers,

                        Maar heb je de melding niet altijd? Ik hoor bij het starten en na het rijden ook het stuurslot niet. Normaal hoorde ik een soort geluid, ik denk onder het stuur. Heel apart weer allemaal. Nu maar hopen dat ze het volgende week wel gaan vinden….maar ik ben er bang voor.

                        Ik hou je wel op de hoogte mochten ze een oplossing hebben

                        #18355761
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Heb de melding 1x gehad. Daarna nog een keer dat het stuur als een gek trilde bij het starten. De toenmalige dealer in Papendrecht vond niets (en deed anderhalf jaar weinig)

                          Mijn auto had sinds mei vorig jaar heel veel vreemde meldingen. Een andere dealer verving de accu en weg waren de meldingen. Misschien dat dat dienst stuurslot ook met de accu te maken had. Opel Nederland laat het aardig afweten….. Tja want de computer laat niets zien aan fouten…

                          #18355775
                          Michel Van Bijsterveld
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 December 2017

                            Rij nu een paar dagen met de astra k sportstourer in de kleur cosmic gray.

                            Heerlijke auto.

                            Direct led koplampen ingebouwd en het gehele interieur de lampen vervangen voor led.

                            Dvd schermen ingebouwd voor de kids dus alles naar wens.

                            1e negatieve bericht hill assist werkt voor geen meter.

                            Moet je een helling van 20% of zo hebben.

                             

                            2e negatieve bericht.

                            Heb voor volgende week al.een afspraak.

                            Als ik bel dan de 1e keer hoor ik niks de gebelde persoon alleen maar lawaaj.

                            2e belletje gaat goed.

                            Met gebeld worden exact hetzelfde probleem.

                            Als ik hem aan de kabel hang met android auto is het bellen helemaal elende.

                            Toppie opel auto is 4 dagen oud

                             

                            #18355783
                            3234dmtr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 January 2017

                              Nu na 159.000 km kan ik ook wel wat ervaringen delen. Op 1 defecte achterlichtunit en 2 software updates na geen ongeplande werkplaatsbezoeken gehad. Olieverbruik nog steeds minder dan 1 liter op 30.000 km. Auto voldoet dusdanig goed dat de Astra weer hoog op het lijstje staat als eventuele opvolger. Waar je aan de ene kant mooie technische snufjes hebt mis je aan de andere kant weer zaken als een gekoeld en verlicht dashboardkastje of niveausensoren voor je olie en koelvloeistof. De dieselmotor is relatief stil en in NL snel en zuinig genoeg. Helaas is het bandenlawaai dan weer nadrukkelijk aanwezig. Electronica heeft geen slag verkeerd gegeven. Verouderde navigatie is geen issue vanwege het gebruik van Android Auto. Op dit moment is de balans gunstiger dan de voorgaande auto’s. Wordt vervolgd….

                              #18355836
                              Astra_DLS
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2008

                                @3234dmtr, ik vind de diesel niet echt zuinig hoor. Ik heb een 1.6 136 PK diesel, en daar doe ik echt net 1/16.5 mee. Wisselend tussen 1/15.5 en 1/17.2. Vind dit tegenvallen voor een moderne diesel.

                                Oude V40 met 1.9 diesel reeds 1/19 met gemak.

                                Overigens vind de boordcomputer dat ie 5.2/100 doet, maar daar klopt dus helemaal niets van.

                                Met 75.000 op de teller sluit ik me wel bij je aan. Heerlijke auto en rijdt erg goed.

                                #18355863
                                eppo61
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 May 2017

                                  Afwijkende BC (m.b.t. brandstofverbruik) kan door de Opeldealer vrij eenvoudig/snel worden gecorrigeerd. Heb ik afgelopen dinsdag laten corrigeren tijdens ECU-update. Aanwijzing BC gaf bij mij ca. 0,5 ltr./100 km te laag aan.

                                  #18355967
                                  3234dmtr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 January 2017

                                    @Astra_DLS: Welke maat wielen gebruik je? Ik rijd dan zelf de 81 kW dieselmotor, maar slechter dan 1:20 scoor ik echt niet. Wat dan wel weer een tikje zuiniger is dan de 1.6 en 1.9 TDI’s die ik heb gebruikt ( 1:19 ).

                                    #18356146
                                    3234dmtr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 January 2017

                                      Toch nog een bijzonder dingetje: In mijn geval is de auto een enorme steenslagmagneet. Na 2 sterren en een scheur is de originele voorruit vervangen. Gelukkig heeft deze nu ook al de tweede ster opgelopen en is nu ook aan het scheuren gegaan dus kan er -binnen 6 maanden- weer een nieuwe voorruit worden geplaatst. Nee, ik ben geen bumperklever. In alle gevallen is het veroorzaakt door verkeer wat mij inhaalt of tegemoet komt.

                                      #18357186
                                      tacotv
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 June 2016

                                        Mijn Astra K 2016-2017 1.4 ST stottert ook nog met name tussen 2000 en 3000 toeren. Dealer heeft eerst de ECU voorzien van de laatste update. Maar de problemen waren nog niet verholpen. Daarna is er een additief toegevoegd aan de hydraulische klepstoters. Dit was volgens de dealer een verbetering, maar het was nog wel aanwezig. Gelukkig hebben ze het dus wel zelf geconstateerd.  Het additief moet echter nog zijn werk doen en ik kijk het een weekje aan. 1e reactie : geen verbetering.

                                         

                                        #18357188
                                        eppo61
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 May 2017

                                          Additief aan de olie….???

                                          Lijkt me een vreemde oplossing, en is volgens de Astra-gebruiksaanwijzing niet eens toegestaan ! Ik ga ervan uit dat de correcte motorolie (Dexos1Gen2) reeds aanwezig is ?

                                          Je kunt wellicht (beter) een compressietest laten uitvoeren, en meteen vragen om de intectoren te inspecteren.

                                          Ik hoop dat het wonder-additief er alsnog voor zorgt dat de motor stottervrij gaat draaien, maar heb er een hard hoofd in. :scratch:

                                           

                                           

                                           

                                          #18357189
                                          tacotv
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 June 2016

                                            Nou het zijn hydraulische klepstoters dus misschien is het een apart circuit.

                                            Nieuw type olie zit er al wel in.

                                            Op de UK sites lees je van alles over LSPI en zuiger problemen.

                                            #18357190
                                            tacotv
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 June 2016

                                              Ik heb overigens al een nieuwe nokkenas sensor gekregen, nadat hij heel veel begon in te houden.

                                              Na starten draaide de motor en toerenteller bleef op 0 staan.. Na herstart (wel even duur open voor echte reset) deed de toerenteller het wel, maar hield de motor echt in.  Bots detectie uitgeschakeld en nog meer van dat soort meldingen. maar weer geen lampje voor motorissue of zo

                                              #18357191
                                              eppo61
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 May 2017

                                                Kijk hier maar eens hoe het zaakje eruit kan zien na slechts 12000 km:
                                                https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=984&hilit=Carbon&start=310#p26309

                                                Hier helpt uiteraard ook geen nieuwe olie; olie-additieven; benzinetoevoegingen etc. meer.
                                                Injectors en zuigers/zuigerringen in deze staat zijn einde verhaal….

                                                Mogelijke LSPI (internet staat er vol mee; ook de deskundigen zijn er nog niet uit) veroorzaakt doordat oliedamp (wordt via klepdeksel/carter-ontluchting terug gevoerd naar de turbo en dus injectoren) zorgt voor verkoling van injectoren en verbrandingsruimte.Benzinespray (slechte injectors) kan dan weer LSPI initiëren: mechanische belasting/schade aan zuigers en -veren = RIP.

                                                Betere olie (lage vluchtigheidswaarde en beter dopes zoals Molybdeen/Zink) zouden e.e.a. moeten verbeteren. :good:

                                                #18357235
                                                pjotter
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2013

                                                  [quote quote=18355775]Rij nu een paar dagen met de astra k sportstourer in de kleur cosmic gray. Heerlijke auto. Direct led koplampen ingebouwd en het gehele interieur de lampen vervangen voor led. Dvd schermen ingebouwd voor de kids dus alles naar wens. 1e negatieve bericht hill assist werkt voor geen meter. Moet je een helling van 20% of zo hebben. 2e negatieve bericht. Heb voor volgende week al.een afspraak. Als ik bel dan de 1e keer hoor ik niks de gebelde persoon alleen maar lawaaj. 2e belletje gaat goed. Met gebeld worden exact hetzelfde probleem. Als ik hem aan de kabel hang met android auto is het bellen helemaal elende. Toppie opel auto is 4 dagen oud[/quote]

                                                  Kun je toelichten hoe je de ledkoplampen hebt vervangen en gegevens van de leds in interieur

                                                  #18357254
                                                  Arjan Weijts
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    11 September 2017

                                                    Ik heb mijn auto nu een half jaar en 5500km op de teller staan. Helaas begon hij na een lang weekendje weg te sputteren. Motor start niet meer vlotjes bij een koude start, stationair staat de auto gewoon te schudden en de rook uit de uitlaat zag er ook niet meer normaal uit. Schakelen onder de 2000 toeren ging ook niet heel soepel meer.

                                                    Momenteel staat hij al een aantal dagen bij de dealer en ze krijgen het nog niet opgelost. Ik geef ze nog maar het voordeel van de twijfel maar mijn vertrouwen in de auto heeft wel een deukje opgelopen. Om dit soort fratsen niet te hebben had ik juist een nieuwe i.p.v. een 2de hands gekocht.

                                                     

                                                    #18358062
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      En intussen wederom een nieuw probleem: bij het starten lijkt het navigatiescherm een disco. Het beeldscherm flikkert een aantal minuten. En als het dan na een paar minuten stopt, lijkt het beeldscherm in 2en gedeeld: het rechtergedeelte heeft een andere kleur dan het linkergedeelte. Ook zindert het beeld en laat horizontale strepen zien. Waarschijnlijk het beeldscherm kapot. Dinsdag wordt e.e.a. Uitgelezen. Kan er nog meer kapot gaan in deze auto????

                                                    25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.