Aankoopadvies: Aanstaande overstap van Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Aankoopadvies: Aanstaande overstap van Astra G

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Astra_R
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 261

Hallo,

Na 8 jaar en 153.000km dringt bij mij langzaam door dat mijn Astra een eindig leven heeft.
    Het beestje heeft nu 253.000 op de teller en nog geen noemenswaardige mankementen, maar wat uit het blok is weggesleten, komt natuurlijk niet meer terug.

Daarom wil ik mij rustig aan gaan oriënteren op een volgende auto, waarvan ik net zoveel plezier kan hebben als van mijn huidige auto.
    Dat betreft een Astra G Z16XE die de laatste 153.000 km door mijzelf (regelmatig) is onderhouden.

Waar ben ik naar op zoek?

– Mogelijk een Astra J station maar ik sta open voor andere merken/ modellen;
    – Een motor waarmee ik rustig kan manoeuvreren zonder (veel)gas bij te moeten geven;
    – Een motor die niet teveel benzine, diesel of olie verbruikt als ik normaal rijd. Ik rijd nu bijna alleen maar op de snelweg;
    – Een auto waarvan motor en onderstel onder normale omstandigheden gewoon heel blijft of onverwoestbaar is;
    – Een model waarbij ik zelf nog wat kan pielen middels een op-com achtige toepassing;
    – Eventueel de mogelijkheid om achteraf fabrieksopties te retrofitten, want dat vind ik leuk.

Nice to have: De mogelijkheid om op LPG te rijden.

Dus ja, welk model en motorcode raden jullie aan en waarom?

3234dmtr
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 62

Tsja, wat is je budget en denk je te gaan rijden op jaarbasis? Vloeken in de kerk uiteraard, maar het VAG MQB platform vanaf pak ‘m beet 2012 – 2013 is nu goed betaalbaar. De diesels zijn zuiniger dan de gemiddelde concurrentie. Benzine en-/of LPG heb ik helaas geen ervaring mee bij VAG. Onderdeelprijzen zijn laag en de beschikbaarheid hiervan is hoog. Service info is online EN real-time beschikbaar. Via VCDS en aanverwanten is zelfs het kleinste elektronische onderdeeltje te manipuleren. Retrofitting is dan wel weer afhankelijk van wat er af fabriek is geleverd. Ik zelf rijd overigens geen VAG meer. Ben na een Astra K nu heul tevreden onderweg in een Tsjechische Koreaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.