Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nou, het blijkt lastig te zijn om een verkoper te spreken als je geen afspraak hebt, dus ik dacht ik vraag het hier even. Het is drama met al die personeelstekorten overal. Maar ik wil in elk geval zonder trekhaak, de luxe uitvoering weet ik nog niet (Level2/Level4).
Wat een levertijden …
Als ik vandaag een hatchback 1.2t zou bestellen, met welke levertijd moet ik dan rekening houden?
Hij pakt dus een deel wel en een deel niet. Heb je misschien de contacten op je telefoon in 2 verschillende bronnen staan? Dus bijv. het ene deel in je google-account en het andere deel op je simkaart? Dan weet je in elk geval welk deel hij niet pakt en dan kun je daarmee verder om een oplossing te bedenken.
Een draadbreuk kan ik me bij een oldtimer van 40 jaar wel voorstellen, maar bij een 6 jaar jonge auto twee draden (bijna) compleet door vind ik echt bizar. Dat betekent echt een ontwerpfout of het gebruik van slechte kwaliteit onderdelen.
Ben er ondertussen op gewezen dat er rechts van de accu een bout onder in een metalen klem zit die verwijderd moet worden. Daar kom je bij door die cassette rechts naast de accu eerst te verwijderen. Het is nu gelukt.
Mooie auto! Daar ga je een hoop plezier van hebben. Wat me opvalt is dat er tussen 1-2019 en 11-2020 geen beurt is aangetekend. Er is in die tijd wel 30.000km gereden. Heeft er in die tijd geen onderhoud plaatsgevonden? De voorgeschreven olie heeft de naam erg snel te degraderen. Ik zou nooit 30.000km kunnen rijden zonder oliewissel! Bij mij (ik heb ook een 1.0) is het zo dat ik ondanks de onderhoudsinterval van een jaar al ruim binnen een jaar (i.e. na een kleine 15.000km) terug moet om de olie te laten verversen omdat de olie-indicator al snel richting de 0% gaat. Ik heb plaatjes gezien van aangekoekte olie, daar word je niet vrolijk van. Ik geloof dat ze medio 2017 de samenstelling van de olie verbeterd hebben waardoor dat niet meer zou mogen optreden, maar ja oude voorraden, oude olie die ze nog kwijt moeten, etc. etc.
Dus tip: zorg op tijd voor nieuwe olie! Maar bovenal veel rijplezier gewenst!
[quote quote=18378385]Zal wel een duur grapje worden vrees ik.[/quote]
Dat ligt aan de ambitie die je met de auto hebt. Je kunt er ook een strook siliconenkit overheen strijken. Dan zit ie met een beetje geluk ook dicht. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het met zo’n jonge auto gewoon netjes opgelost wilt hebben.
Kun je de bouten nog iets aantrekken? Als het inderdaad de pakking is dan verdwijnt de lekkage met een beetje geluk.
Wow, netjes gedaan! Alsof ze er echt onder zitten.
Ik begrijp het. Mooi dat het nu duidelijk is. Jammer maar helaas. Verder wel een fijne auto hoop ik voor je :applause02:
Het zou vreemd zijn als er geen knoppen voor zijn, want hoe zou je anders de 3 standen van je stoelverwarming moeten regelen of je stuurverwarming inschakelen. Daar moeten gewoon bedieningsknoppen voor zijn. Ik heb een Innovation+ uitvoering. Het verwarmde stuur viel bij mij onder het “winterpakket”, ik heb daar ook extra voor betaald. Met andere woorden: innovation betekent niet automatisch dat je een verwarmd stuur hebt. Hoe het met de stoelverwarming zit weet ik even niet.
Weet je zeker dat je stuur- en stoelverwarming hebt?
23 februari 2020 om 16:52 In reactie op: melding spoedig olie verversen astra K Sports Tourer #18372649Nee, dat ligt niet aan je rijstijl. De olie in deze Astra’s degradeert heel snel. Iedereen baalt daarvan, maar het is helaas een feit. Als je je auto in goede conditie wilt houden is het verstandig om de olie te verversen als dat gevraagd wordt. Maar het is zeker mogelijk om de waarschuwingsmelding te resetten! Dat kost de dealer nog geen minuut, heb ik gezien. Maar ik adviseer om dat alleen te laten doen als je binnen niet al te lange tijd de olie alsnog laat vervangen, bijv. over 1 of 2 maanden. Die paar maanden maakt geloof ik niet zo veel uit.
10 december 2019 om 22:47 In reactie op: Aankoopadvies Astra K station (met name 1.0 motor) #18370441Gefeliciteerd! Daar ga je vast een hoop plezier van hebben
7 december 2019 om 22:47 In reactie op: Aankoopadvies Astra K station (met name 1.0 motor) #18370373Wij zijn met onze 1.0 station door de Zwitserse bergen gereden. Met 4 personen en volle bepakking. Geen centje pijn hoor. Is dus best te doen.
Echter… 5 jaar rijden à 15.000km en daarna nog een goede restwaarde overhouden vind ik wat ambitieus. Ik had na 40000km al een versleten stabilisatorstang. Ik zou zeggen rij gewoon lekker 2 jaar en ruil hem in zolang hij nog goed is. Scheelt een hoop frustratie.
Goedemorgen Peter,
Gefeliciteerd met de aankoop! De Astra K is een fijne auto, waar je vast veel plezier aan gaat beleven! Maar… een 1e-handse uit 2016? Heeft hij 3 jaar in de showroom gestaan?
/edit: ik denk dat ik je al begrijp. Pas toen jij je handtekening plaatste werd het een 2e-hands auto, maar daarvoor was het nog een 1e-handse
Klopt. Het was slechts een halfuur werk. En die stang kost op internet ca. 15 Euro. Dus al met al een kleine, goedkope reparatie, lijkt mij. Trouwens het trillen bij 70km/h is wel gebleven. Dat ligt dus ergens anders aan. Misschien is dat normaal doordat het een 3 cylinder is, geen idee. Maar ik heb er geen last van.
Dealer heeft het probleem opgelost. Er is een stabilisatorstang links vervangen. De auto rijdt nu weer superstrak en het gekraak tijdens het sturen naar links is verdwenen. Ze hebben het keurig netjes afgehandeld, chapeau.
Vorige week was het getik en gekraak heel erg in bochten naar links. Maar de afgelopen dagen sinds het weer koeler is, is de klacht ook minder. Vind wel dat de auto de laatste tijd wat meer zoekend is op de voorwielen en bij 70kmh trillen mijn handen aan het stuur (ai, dat ben ik vergeten te melden aan de monteur). Vandaag heeft de monteur een testrit gemaakt en het geluid ook gehoord. Hij kraakt niet specifiek op verkeersdrempels. Het is op voorhand niet met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is. Volgende week wordt de auto binnengebracht voor nader onderzoek. Afwachten dus.
9 maart 2019 om 08:36 In reactie op: Astra H 1.4 ratel na olie verversen; wat zou dat kunnen zijn? #18364532Wat ik denk?
Het is wel erg toevallig dat precies nadat je allerlei onderdelen losgehaald hebt, die op zich geen tikkende motor veroorzaken, je toch een tikkend geluid uit (of aan) het blok hoort. Ik denk dat je ergens een boutje vergeten hebt aan te draaien of zoiets. Iets simpels dus. Alles nog eens nalopen dus.
Een niet-rijdende, 13 jaar oude auto met bijna 0,4 miljoen km op de teller, diesel, opbrengst 200o Euro? Ik denk het niet.
Altijd lastig om een keuze te maken in dit soort situaties. Zeker omdat je zo verknocht bent aan je auto. Maar feit is dat je een auto hebt met heel veel kilometers op de teller én een flinke kostenpost voor de boeg. Misschien kun je beter een andere auto kopen. Er staan er een paar op Marktplaats van dezelfde uitvoering met veel minder kilometers. Of misschien staat er een goed exemplaar bij een Opel-dealer. Daar zal je misschien nog een (symbolisch) inruilbedrag voor je oude auto ontvangen.
Hij gaat altijd terug. Ik doe hem altijd alleen maar handmatig aan, ik wist überhaupt niet dat dat ook automagisch kan.
Sommige Astra’s hebben aan de voorzijde gewone halogeen-verlichting, anderen hebben LED-verlichting. De dagrijverlichting is bij beide wel LED. Daarom zie je sommige Astra’s met geel-wit en anderen met wit-wit.
Wat betreft de achterlichten weet ik het niet zeker. Ik meen dat m.i.v. modeljaar 2017 de “looks” van het achterlicht iets gewijzigd zijn.
Aha, dankjewel! Het is dus ter bescherming van mijn tere huidje :rolling:
(de gebruiksaanwijzing lezen…. Dat zou ík ook eens moeten doen )
[quote quote=18363702]Ik heb overigens al begrepen dat dit sinds 2017 door Opel is opgelost middels een andere usb interface.[/quote]
Mijn K is van 2017 en de Navi900 is voorzien van de op dat moment meest recente firmware. Maar het opladen lukt desondanks nauwelijks, tijdens intensief gebruik. Ik ben bang dat je toch vast zit aan de sigarettenplug, hoewel ik ook ergens gelezen meen te hebben dat ze dit softwarematig verbeterd hebben. Misschien is er ondertussen een nieuwere firmware gekomen die ik ook niet heb.
Goed gevonden trouwens die Y-kabel! Ik wist niet dat die bestonden. Werkt dat goed? Zijn die kabels zo “slim” dat ze de voedingspennen vanuit de UBS-poort onder de armsteun negeren en alleen de datapennen gebruiken en de voedingspennen vanuit de sigarettenaansluiting gebruiken?
Ik heb Android Auto trouwens afgezworen. Het heeft voor mij te weinig toegevoegde waarde. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
-
AuteurBerichten