Astra K kraakt tijdens insturen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K kraakt tijdens insturen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367340
    Vierwieler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2017

      De laatste weken kraakt mijn Astra K 1.0 station steeds meer als ik het stuur wat scherper naar links draai, bijv. op een kleine rotonde in de stad. De auto heeft pas 40.000km gelopen, het is toch veel te vroeg voor een versleten homokineet of draagarm(rubber)?

      Zijn er meer mensen met deze ervaring?

      #18367348
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        lastig te zeggen waar het vandaan komt, kan zelfs het lager van je voorveer zijn.

        #18367377
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Ik heb dezelfde ervaring… vooral bij inparkeren… lijkt wel met koeler weer minder en soms weg te zijn. Al als het er is dan is bij links en rechts draaien.

           

          Hij kraakt ook regelmatig bij verkeersdrempels…

           

          Heb wel buiten bij de voorwielen geluisterd terwijl mijn vrouw het stuur draaide.. het geluid is links en rechts te horen… beide kanten even sterk. Het is buiten een kraak/tikkend geluid.. ps ik ben slecht in geluiden omschrijven.  ik dacht aan stanilisator stang rubbers omdat ik buiten stond en er iemand uitstapte van voorstoelen toen hoorde ik het geluid ook even.. als de auto dan iets omhoog komt. Ook hoorde ik het zo auto in versnelling dan voor de auto staan.  En met achterbenen tegen de bumper zo de auto wat heen en weer wiegen.. ook dat kraak geluid.. buiten

          Is het bij jou continu nu? Of ook als het erg heet is!

           

          Auto bj sept 2016 18.000 km

          Vind het ook een naar geluid… dacht zelf aan rubbers. Volgende wk maandag voor de 3e beurt naar Zeewolde dan laat ik ook daar naar kijken.

           

          Astra 1.0 tourer.

           

           

          #18367407
          Vierwieler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2017

            Vorige week was het getik en gekraak heel erg in bochten naar links. Maar de afgelopen dagen sinds het weer koeler is, is de klacht ook minder. Vind wel dat de auto de laatste tijd wat meer zoekend is op de voorwielen en bij 70kmh trillen mijn handen aan het stuur (ai, dat ben ik vergeten te melden aan de monteur). Vandaag heeft de monteur een testrit gemaakt en het geluid ook gehoord. Hij kraakt niet specifiek op verkeersdrempels. Het is op voorhand niet met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is. Volgende week wordt de auto binnengebracht voor nader onderzoek. Afwachten dus.

            #18367458
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Ik kan ook niet vastleggen waar het geluid vandaan komt… loop te speculeren en te denken.

              Ben er eigenlijk wel klaar mee?

              Ruim 35 jr Opel eindigd bij deze…. zit nog 2 jr bijgekochte garantie op… voor dit afloopt is hij weg…

               

              Ik hoor graag van jou wat het is..

               

              Hij trilt onder het rijden niet in het stuur bij mij.

               

              #18367565
              Vierwieler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 February 2017

                Dealer heeft het probleem opgelost. Er is een stabilisatorstang links vervangen. De auto rijdt nu weer superstrak en het gekraak tijdens het sturen naar links is verdwenen. Ze hebben het keurig netjes afgehandeld, chapeau.

                #18367579
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Toppie… ik onthoud het..

                  Jij hebt lease dacht ik dus geen prijs bekend?

                   

                  Gr Arnold

                  #18367582
                  Vierwieler
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 February 2017

                    Klopt. Het was slechts een halfuur werk. En die stang kost op internet ca. 15 Euro. Dus al met al een kleine, goedkope reparatie, lijkt mij. Trouwens het trillen bij 70km/h is wel gebleven. Dat ligt dus ergens anders aan. Misschien is dat normaal doordat het een 3 cylinder is, geen idee. Maar ik heb er geen last van.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.