Help met beslissen opel astra weg of repareren

Forumindex Forums Modellen Astra Help met beslissen opel astra weg of repareren

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364007
    Michael van Esch
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2019

      Hoi allemaal, het volgende bericht heb ik in een persoonlijk bericht aan ZakhooiTm gestuurd, en bedacht mijzelf net dat ik het eigenlijk aan alle opel liefhebbers kan vragen.

      Hoi, help,

      Mijn naam is Michael en ik heb een opel astra cdti 1.9 executive uit 2006 km stand ca 367.000.
      vorig jaar ging soms een lampje branden (of sleutel/ of motorstoring) waarbij soms de cruisecontrol weg viel en het vermogen in hield bij ca 3500 toeren.
      ik ben bij verschillende garages geweest en ze wilden na het uitlezen de egr vervangen.
      mij leek het niet logisch want wanneer ze het stekkertje loskoppelden en weer terugzetten deed de auto het weer dagen prima.
      Weer een ander had geen idee, en weer een ander vertelde mij om de auto op de sloop te gooien a 100 euro want er staan 366.000 km op.
      Ik vind het een te mooie en fijne auto om hem weg te doen en dacht dat het probleem electronisch was.
      Niemand wist het, en vorige week viel het vermogen totaal weg.
      Ik kreeg de auto met 35 km/uur bij een garage bij ons in het dorp.
      Daar hebben ze van alles eruit gehaald wat me een paar honderd euro gaat kosten en geconstateerd dat de turbo kapot is en het gasklephuis en de intercooler.(De EGR bleek goed te zijn ! )
      Ook bouwde de auto oliedruk op in de motor.
      En ook het roetfilter zou vermoedelijk verstopt zitten.
      Repareren zou met garantie tot de hoek ca. 1600 euro kosten (1200 aan onderdelen en 600 aan het erop zetten) met nieuwe onderdelen maar hij wist niet of dan het roetfilter weer zou werken en wat er zou gebeuren met de drukopbouw in het blok.
      Het is mogelijk dat wanneer er een andere turbo op zit dat dan de drukopbouw weg is en het roetfilter weer werkt, maar dat wist hij niet zeker.
      Vandaar de garantie tot de hoek
      Denk jij dat die garagehouder daar gelijk in kan hebben?

      Nu kan ik aan de onderdelen komen via een demontage bedrijf ergens in Gelderland in dacht in Veenedaal ( turbo,intercooler en gasklephuis) en dat kost ca 350 euro.
      Via hun wil een monteur het monteren voor 300 euro.
      Mijn dilemma is of de auto die gok (drukopbouw/roetfilter) nog waard is.
      Als mijn auto weer lekker rijd voor 650 euro ben ik super blij, maar wat als bv een zuigerveer kapot is en de auto moet alsnog naar de sloopt.
      of die monteur in Veenedaal zegt dat en nog voor 450 euro aan werk bij komt?
      Ik woon in Zeeland dus dat is niet naast de deur.

      Echt een dilemma waar ik slecht van slaap want ik weet dat het een unieke auto is qua model/uitvoering.
      Leren bekleding, navigatie,cruise control, airco. dat is toch lekker niet dan?
      Dus om een heel lang verhaal kort te maken, wat is wijsheid in deze of weet jij nog andere invalshoeken/alternatieven?
      Met vriendelijke groeten,
      Michael

       

      #18364038
      Vierwieler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2017

        Altijd lastig om een keuze te maken in dit soort situaties. Zeker omdat je zo verknocht bent aan je auto. Maar feit is dat je een auto hebt met heel veel kilometers op de teller én een flinke kostenpost voor de boeg. Misschien kun je beter een andere auto kopen. Er staan er een paar op Marktplaats van dezelfde uitvoering met veel minder kilometers. Of misschien staat er een goed exemplaar bij een Opel-dealer. Daar zal je misschien nog een (symbolisch) inruilbedrag voor je oude auto ontvangen.

        #18364068
        chieltjuh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2012

          Geen idee hoe handig je bent, maar voor dat je naar de sloop rijd, een nette leren bekleding set Navi enz leverd vaak nog wel wat extra’s op  als je dit in delen verkoopt.

           

          #18364076
          Michael van Esch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 February 2019

            Hoi, dat is nu net een probleem, ik ben niet zo handig daarin. het liefst is er iemand die de auto overneemt voor een klein bedrag en de reparatie zelf kan uitvoeren.

            Deze auto kan zo marktplaats op voor minimaal 2000 euro.

            Maar ik heb zelf niet de capaciteit nog de middelen om dit te doen.

            Vanmiddag ga ik ook foto smaken en hem te koop zetten voor een handige liefhebber/

            Dus als je iemand kent dan graag.

            Gr

            Michael

             

            #18364077
            dark-divx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 November 2005

              hallo,

              ik ga je met die 2000 moeten teleurstellen vrees ik.
              Ik heb mijne vorig jaar weggedaan met net geen 300.000km en is maar weggegaan voor 1500.

              #18364085
              dark-divx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 November 2005

                en die had geen problemen.
                Ik woon al in Belgie waar men “dure” 2dehands wagens heeft.

                #18364086
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Een dieselbak raak je aan de straatstenen niet meer kwijt

                  #18364100
                  Vierwieler
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 February 2017

                    Een niet-rijdende, 13 jaar oude auto met bijna 0,4 miljoen km op de teller, diesel, opbrengst 200o Euro? Ik denk het niet.

                    #18364155
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      je mag blij zijn als je bij een handelaar een dergelijke prijs krijgt voor een benzine variant uit 2006 met 180.00 op de teller die prima in orde is

                      #18364247
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Als je de auto wilt houden, dan zou ik is contact met WimV6 opnemen hier op het forum. Die zit in Wagenberg en helpt daar mensen voor schappelijke prijzen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.