Even voorstellen…

Forumindex Forums Modellen Astra Even voorstellen…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368401
    Peter91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2019

      Beste forumleden,

      Graag wil ik me even aan jullie voorstellen.

      Mijn naam is Peter en vandaag ga ik mijn 1e-handse Opel Astra K 1.6T Innovation (2016) ophalen bij de Opel dealer in Helmond.

      Ik kijk er weer naar uit om een leuke Opel te rijden. Het afgelopen jaar heb ik een Peugeot 206 1.6 16V Griffe (2005) gereden, voor die tijd een relatief mooie auto met veel opties. Leuk dat deze Astra weer een totaal andere wereld is wat autorijden betreft, in vergelijking tot die Peugeot.

      De komende tijd hoop ik interessante gesprekken met jullie aan te gaan omtrent de rij-ervaringen met onze Opels. Ik ben altijd een grote autoliefhebber geweest en Opel bleef altijd in mijn lijstje steken, ondanks vele tegenspoed dat ik heb gehad met een vorig model van de Corsa (D) die ik in bezit had.

      Daarvan ging namelijk eind 2017 de motor stuk. Dit was een 1.6 turbo met het redelijk bekende zuigerprobleem (Z16LEL). De motor van de Corsa D (GSI) ging letterlijk op de snelweg kapot. Voor een heel jaar was ik het vertrouwen in Opel kwijt en was ik zoekende naar een andere auto. De Peugeot zou een tijdelijke vervanging blijven.

      Nu, in augustus 2019 toch maar weer teruggekomen op de Opel…

      Toch wel een beetje vreemd :rolling:

      Maar na de proefrit sprak de Astra mij wel aan, al moet ik zeggen dat het een redelijk valse start was. Ik irriteerde me een beetje aan de parkeersensoren, wat zijn die gevoelig zeg! En ik ben niet de eerste die daar iets over zegt. :wacko:

      Maar goed, het kwam door de “opgeplakte” groene kentekenplaten. De verkoper haalde voor mij de gele er vanaf en zette direct de groene erop (voor). Sensoren piepten niet meer!! Top.

      De auto trekt lekker fel op, je merkt dat het een topmodel is binnen de motorenprogramma van Opel. 1.6T (B16SHT) is een lekker felle motor die vanuit 1.700 toeren al veel koppel geeft. Als ik naar de optie-knoppen kijk boven de handbak, dan zie ik wel dat er 1 knopje mist! Ja, de fel begeerd SPORT modus zit er niet op…

      :unsure:Nu vroeg ik me af, maakt dit nou voor een handbak veel uit dat het er niet op zit?? Hmm, wat betreft het dynamisch stuurgedrag, daar zou ik het vooral voor doen. Het is electronisch geregeld met dat knopje, zo ook de felheid bij het intrappen van het gaspedaal. Wellicht dat dit aftermarket bij Opel toe te voegen valt? :unsure:

      Ik ga het in ieder geval nog navragen vandaag als ik de auto op haal! Als ik een automaat had aangeschaft dan was die SPORT modus wel een PRÉ geweest :smiley-car: , aangezien je zelf het schakelmoment in zo’n automaatbak niet kan bepalen.

      Foto’s van de Astra K worden binnenkort nog gepost. Tot zover, mijn voorstelronde en waar ik nu aan toe ben :happy02: .

       

      Gr.,

       

      Peter

      #18368415
      Vierwieler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2017

        Goedemorgen Peter,

        Gefeliciteerd met de aankoop! De Astra K is een fijne auto, waar je vast veel plezier aan gaat beleven! Maar… een 1e-handse uit 2016? Heeft hij 3 jaar in de showroom gestaan?

        /edit: ik denk dat ik je al begrijp. Pas toen jij je handtekening plaatste werd het een 2e-hands auto, maar daarvoor was het nog een 1e-handse :yes:

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.