Aankoopadvies Astra K station (met name 1.0 motor)

Forumindex Forums Modellen Astra Aankoopadvies Astra K station (met name 1.0 motor)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370313
    zjeeraar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 December 2019

      Hoi,

      ik overweeg om een Opel Astra station K met 1.0 motor prive aan te schaffen, bouwjaar 2016/17 met max 60k op de teller. Ik rij zelf zo’n 15k per jaar en wil de auto minstens 5 jaar gebruiken, en dan kunnen verkopen met nog wel een beetje restwaarde.

      Wat zijn zaken om op te letten? Heb zelf in ieder geval maar weinig reviews gevonden op Autoweek over 1.0 Astra’s met hoge km-standen. Blijft het kleine 1.0 motortje het wel doen met een ton op de teller? Verder heb ik wel zelf meldingen gevonden zoals kraakjes in het interieur, te enthousiaste botsdetectie (terwijl er niets was) en uitvallend infotainment. Hier zal ik uiteraard bij een proefrit op letten voor zover mogelijk…

      Ik heb een hele slechte ervaring in het verleden bij de aanschaf van een Volvo V50, dat was een kat in de zak die veel geld heeft gekost, dus ik wil nu zo goed mogelijk mijn research doen, vandaar mijn vraag. Alle hulp en ervaring is welkom! Alvast bedankt.

      #18370340
      zjeeraar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2019

        Heeft niemand ervaring met een 1.0 met wat hogere kilometer stand?

        #18370348
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          1.0t is een prima motor voor de astra, alleen wil je een caravan trekken dan zou ik toch voor de 1.4t gaan

          #18370357
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            ik zou deze lichte motor niet nemen, tenzij je enkel in Nederland blijft en niet heuvelachtig gebied opzoekt.

            Helaas heeft opel vaker de fout gemaakt om een te lichte motor in de stationwagon te zetten, lekker links laten liggen.

            #18370373
            Vierwieler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 February 2017

              Wij zijn met onze 1.0 station door de Zwitserse bergen gereden. Met 4 personen en volle bepakking. Geen centje pijn hoor. Is dus best te doen.

              Echter… 5 jaar rijden à 15.000km en daarna nog een goede restwaarde overhouden vind ik wat ambitieus. Ik had na 40000km al een versleten stabilisatorstang. Ik zou zeggen rij gewoon lekker 2 jaar en ruil hem in zolang hij nog goed is. Scheelt een hoop frustratie.

              #18370403
              zjeeraar
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 December 2019

                Bedankt, het is idd de 1.0 geworden. De zuinigheid heeft de doorslag gegeven. En natuurlijk alle luxe die in onze huidige auto ontbreekt :)
                Normaal onderhoud hoort er natuurlijk bij.. een stabilisatorstang kan natuurlijk gebeuren. Is niet een heel duur onderdeel en denk uurtje werk om te vervangen?

                Goede restwaarde… onze huidige auto is een Kia Cee’d die we destijds als jong gebruikte auto hebben aangeschaf. Die hebben we ruim 6 jaar gehad. Krijgen nu nog ongeveer 40% van de oorspronkelijke aanschafwaarde terug. Zoiets heb ik ook in gedachte voor onze nieuwe Opel :)

                #18370441
                Vierwieler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 February 2017

                  Gefeliciteerd! Daar ga je vast een hoop plezier van hebben :good:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.